۳۵۱۱۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

عنایتی همچنان رکورددار مسن‌ترین بازیکن

بعد از اینکه استقلال خوزستان با بازیکنان جوان به قهرمانی لیگ رسید، به نظر می‌آمد اکثر تیم‌ها به سراغ بازیکنان جوان بروند اما به جز سپاهان که هدایت آن را عبدا... ویسی سرمربی فصل گذشته آبی‌های خوزستان به عهده گرفته، کمتر تیمی را دیدیم که رو به جوانگرایی بیاورد.

بعد از اینکه استقلال خوزستان با بازیکنان جوان و البته بودجه کم به قهرمانی لیگ پانزدهم رسید، به نظر می‌آمد اکثر تیم‌ها به سراغ بازیکنان جوان بروند تا هم نشاط و شادابی را به تیم‌هایشان اضافه کنند و هم اینکه بودجه باشگاه را کاهش دهند اما به جز سپاهان که هدایت آن را عبدا... ویسی سرمربی فصل گذشته آبی‌های خوزستان به عهده گرفته، کمتر تیمی را دیدیم که رو به جوانگرایی بیاورد و به فکر کاهش بودجه باشد. این در حالی است که یکسری باشگاه‌ها اجبارا بودجه‌شان کاهش پیدا کرده اما مربیان توجه چندانی به آن نداشتند و باز هم بازیکنان باتجربه را به خدمت گرفتند، نه بازیکنانی که جوان و جویای نام باشند. در واقع یکسری از مربیان علاقه‌ای به ریسک کردن در این مورد ندارند و ترجیح می‌دهند از بازیکنانی که امتحان پس داده هستند، بهره بگیرند و به همین دلیل بدون توجه به قیمت بازیکنان، به سراغ آنها رفتند. به هر حال این تفکرات باعث شده این فصل هم بازیکنان پا به سن گذاشته زیادی در تیم‌ها ببینیم. از بازیکن ۴۰ ساله گرفته تا چندین بازیکن بالای ۳۰ و حتی ۳۵ سال. در واقع اگر بخواهیم بازیکنان بالای ۳۰ سال را نام ببریم بدون شک بیش از ۳، ۴ تیم خواهند شد. جالب اینکه اکثر بازیکنان پا به سن گذاشته، در خط دفاع و میانی زمین حضور دارند. هر چند که رکورد بالاترین سن را یک مهاجم شکسته که او هم کسی نیست جز رضا عنایتی که به دهه پنجم زندگی‌اش وارد شده و بالای ۴۰ سال محسوب می‌شود. حضور این بازیکنان در لیگ شانزدهم باعث شده تیمی از پیرمردها تشکیل دهیم. تیمی که از دروازه‌بان تا نوک حمله‌اش گرفته اکثر بازیکنان بالای ۳۵ سال سن دارند.

دروازه‌بان:

سیدمهدی رحمتی (۷/۴/۵۹)

این فصل رکورد مسن‌ترین دروازه‌بان را سیدمهدی رحمتی از آن خود کرده. رحمتی که به تازگی تولد ۳۶ سالگی‌اش را جشن گرفته و وارد ۳۷ سالگی شده، پیرترین دروازه‌بان لیگ شانزدهم به حساب می‌آید. البته بعد از او، رحمان احمدی که حدود یک ماه از رحمتی کوچکتر است، در رده دوم قرار گرفته.

مدافعان میانی:

محسن بنگر (۱۵/۴/۵۸)

مجید ایوبی (۳۰/۶/۵۸)

حدس زدن نام پیرترین مدافع لیگ شانزدهم خیلی سخت نبود. چرا که مدت‌هاست به تراکتورسازی تبریز ایراد گرفته می‌شود که چرا بنگر ۳۷ ساله را به خدمت گرفته. به هر حال بنگر که فصل گذشته یکی از آماده‌های لیگ برتر بود، این فصل هم به‌عنوان باتجربه‌ترین مدافع به میدان خواهد رفت. بنگر هم به تازگی تولد ۳۷ سالگی‌اش را جشن گرفته و وارد ۳۸ سالگی شده. بعد از او هم مجید ایوبی از سایپا در رده دوم قرار دارد. ایوبی هم حدود یکی، ۲ ماه دیگر وارد ۳۸ سالگی می‌شود اما از این ۲ مدافع که بگذریم می‌بینیم مرتضی اسدی مدافع گسترش فولاد تبریز که متولد ۱۵/۱۲/۵۸ است در رده سوم قرار دارد و در واقع ذخیره این مدافعان به حساب می‌آید. سیدجلال حسینی هم با تاریخ تولد ۱۴/۱۱/۶۰ در رده بعدی قرار دارد.

مدافعان کناری:

محمد نصرتی (۲۱/۱۰/۶۰)

رضا نورمحمدی (۱۲/۴/۶۰)

در بین مدافع راست‌ها، محمد نصرتی بیشترین سن را دارد. او هم بالای ۳۵ سن حساب می‌شود اما بعد از او، خسرو حیدری که متولد ۲۳/۶/۶۲ است، بیشترین سن را در میان مدافع راست‌ها دارد اما در بین مدافع چپ‌ها، رضا نورمحمدی که به مشهد پیوسته و به تازگی وارد ۳۶ سالگی شده، مسن‌ترین است و بعد از او، امیرحسین صادقی مدافع پیکانی‌ها قرار دارد که او هم ۱۵ شهریور وارد ۳۶ سالگی می‌شود.

هافبک‌های میانی:

ابراهیم صادقی (۱۵/۱۱/۵۷)

محرم نویدکیا (۱۰/۸/۵۹)

ابراهیم صادقی که رکورددار بیشترین بازی در لیگ برتر با یک تیم است، مسن‌ترین هافبک میانی لیگ شانزدهم به حساب می‌آید. او ۳۸ ساله است و ظاهرا قصد دارد تا ۴۰ سالگی ادامه دهد چون تا الان هیچ صحبتی در مورد خداحافظی نکرده و با توجه به آمادگی بالایش احتمالا به دنبال ثبت یک رکورد دیگر به نام خود است. به جز او محرم نویدکیا که در سپاهان ماندنی شد، بیشترین سن را در میان هافبک‌های میانی دارد. البته نباید از قاسم دهنوی که متولد ۱/۱/۶۰ است و آندرانیک تیموریان با تاریخ تولد ۱۵/۱۲/۶۱ به راحتی گذشت. چرا که آنها هم جزو مسن‌ترین هافبک‌های میانی به حساب می‌آیند.

هافبک‌های کناری:

مهدی رجب‌زاده (۱/۴/۵۷)

محسن یوسفی (۵/۳/۶۲)

مهدی رجب‌زاده هم جزو بازیکنانی است که اگرچه سن بالایی دارد اما جزو آماده‌های لیگ به حساب می‌آید. رجب‌زاده که فصل گذشته هم گل‌های مهمی زده، در لیگ شانزدهم جزو مسن‌ترین‌ها به حساب می‌آید. بازیکنی که وارد ۳۹ سالگی خود شده و مدت زیادی نمانده تا رکورد مسن‌ترین بازیکن را بشکند. به جز او، محسن یوسفی که در سمت چپ توپ می‌زند، با ۳۳ سال سن، مسن‌ترین بازیکن حساب می‌شود. البته نباید از آرش برهانی که متولد ۲۳/۶/۶۲ است و بهادر عبدی که متولد ۱۰/۲/۶۱ است به راحتی گذشت.

هافبک بازیساز:

ایمان مبعلی (۱۲/۸/۶۱)

در میان هافبک‌های بازیساز و نفوذی، ایمان مبعلی رکورد مسن‌ترین بازیکن را از آن خود کرده. مبعلی که این فصل شاگرد علی دایی شده، ۳۴ ساله است و در بالاترین رده به لحاظ سنی میان هافبک‌های بازیساز قرار دارد. بعد از او، محمد نوری با فاصله کمی قرار گرفته. نوری متولد ۱۹ دی ۶۱ است.

مهاجم:

رضا عنایتی (۱/۷/۵۵)

رضا عنایتی که در ابتدا با تیم بادران به توافق رسیده بود، به لیگ برتر برگشت تا رکورد مسن‌ترین بازیکن را بزند. او با ۴۰ سال سن، در حال حاضر مسن‌ترین بازیکن لیگ شانزدهم به حساب می‌آید. در پست او، محمدرضا خلعتبری که متولد ۲۳/۶/۶۲ است در رده بعدی مسن‌ها قرار گرفته.

سرمربی:

برانکو ایوانکوویچ (۹/۱۲/۳۲)

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند حسین فرکی عنوان مسن‌ترین سرمربی لیگ شانزدهم را از آن خود کند اما برانکو ایوانکوویچ این رکورد را به نام خود زده. البته در میان ایرانی‌ها هم جلالی که ۶۰ ساله شده، مسن‌ترین است. همان مربی که این فصل علاقه زیادی به مسن‌های لیگ نشان داده و بازیکنان باتجربه زیادی را برای پیکان به خدمت گرفته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون که هیچ پاش لب گوره دست از سرش بر نمیدارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج