جاباما
۳۵۱۱۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد ایران برای تفکیک جنسیتی کعبه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارائه پیشنهادی به مسئولان عربستان سعودی خواستار اعمال تفکیک جنسیتی طواف خانه کعبه در مناسک حج تمتع شد.

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارائه پیشنهادی به مسئولان عربستان سعودی خواستار اعمال تفکیک جنسیتی طواف خانه کعبه در مناسک حج تمتع شد و اعلام کرد: با تفکیک جنسیتی معنویت طواف خانه خدا برای زائران افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو دعای کمیل در مدینه منوره، دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان در حین برگزاری مناسک حج سال جاری گفت: تمامی این مراسم ها با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه امسال بعثه مقام معظم رهبری با وزرا و روسای بعثه ۲۰ کشور اسلامی در مکه و مدینه منوره درباره آخرین وضعیت و تغییر و تحولات جهان اسلام گفتگو کرده است تصریح کرد: در مجموع برگزاری این نشست‌های مشترک با کشورهای مختلف اسلامی منجر به الگوبرداری سایر کشورها از سیستم برگزاری حج ایران شده است.

وی با اعلام اینکه کشور عراق از چند سال گذشته تا کنون با استفاده از تجربیات و برخی از کارگاه‌های آموزشی حج ایران موفق به برگزاری یک حج موفق برای زائران خود شده است، اظهار داشت: سایر کشورهای اسلامی هم بر استفاده از تجربیات حج ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه امسال پیام رهبری به مناسبت برگزاری مراسم برائت از مشرکان در جهان اسلام با انعکاس‌های گسترده و فراگیری همراه بوده است، بیان کرد: ‌متن بیانات رهبر معظم انقلاب به ۳۲ زبان دنیا ترجمه شده است.

این عضو شورای عالی حج و زیارت با یادآوری اینکه در مجموع حجاج ایرانی از برگزاری مراسم مناسک سال جاری و نظم و انضباط بین کاروان‌ها اظهار رضایت می‌کنند، تبیین کرد: برخی از مشکلات و نواقص هم وجود دارد که پیش بینی می‌شود این مسایل برای حج تمتع سال آینده به طور کامل حل و فصل شود.

محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار

وی با اشاره به اینکه مهمترین محورهای مذاکرات با بعثه‌های کشورهای مختلف اسلامی درباره اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و آتش زدن قرآن توسط کشیش ‌آمریکایی بوده است گفت: همچنین تمامی کشورهای اسلامی کشتار مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرده‌اند و توافق شده که قانونی بین کشورهای مختلف تصویب شود تا هیچ کشوری حق اهانت به مقدسات مسلمانان را پیدا نکند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در صورت تصویب این قانون هر کشور یا فردی که به مقدسات اسلام توهین کند مشمول مجازات خواهد شد تاکید کرد: همچنین همزمان با برگزاری مناسک حج کشورهای اسلامی استفاده صلح آمیز ا ز انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران اعلام کردند.

تفکیک دیپلماسی حج ایران و عربستان از روابط سیاسی

وی همچنین در خصوص نوع برخورد برخی از مقامات امنیتی عربستان سعودی با زائران خارجی که قصد حضور در همایش‌های بین‌المللی بعثه ایران را دارند توضیح داد: ایران و عربستان به این توافق دست یافته‌اند که دیپلماسی حج از روابط سیاسی دو کشور جدا است.

سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین وحی با اشاره به برگزاری دو همایش با شکوه با حضور بیش از یک هزار پژوهشگر و علمای دینی از کشورهای مختلف اسلامی در مدینه منوره گفت: همچنین همایش قدس به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم با شکوه هرچه بیشتر در مکه مکرمه برگزار شده است.

وی با اشاره به انجام برخی گفتگوها با مقامات امنیتی عربستان سعودی برای حل و فصل برخی موضوعات تصریح کرد: در مجموع باید بپذیریم که حج کانون وحدت مسلمانان است و همایش‌هایی هم که توسط ایران در مکه و مدینه برگزار می‌شود حول تحکیم بیشتر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است.

تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه

این عضو شورای عالی حج با اشاره به اینکه امسال از کشور عربستان سعودی حدود یک میلیون نفر در مناسک حج مشارکت کرده ‌اند اظهار داشت: افزایش تعداد زائران عربستان سعودی منجر به کاهش سهمیه سایر کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با یادآوری اینکه باید با توسعه مسجدالحرام و سایر اماکن مقدسه امکان افزایش تعداد مسلمانان برای برگزاری مناسک حج در سرزمین وحی فراهم شود بیان کرد: در حال حاضر شرایط طواف اطراف خانه کعبه و برگزاری رمی جمرات زیبنده مسلمانان و جهان اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در این شرایط که به دلیل کمبود جا برخی از مسایل پیش می‌آید میزان معنویت بین حجاج کشورهای مختلف اسلامی در زمان انجام طواف هم کاهش می یابد.

وی به مسئولان عربستان سعودی پیشنهاد کرد با انجام تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه هم از به وجود آمدن برخی مسایل بین خانم‌ها و آقایان جلوگیری کنند و هم معنویت انجام طواف بین زائران بیت‌الله الحرام افزایش یابد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به وجود ترافیک در شهر مکه مکرمه و سرزمین منا تبیین کرد: دولت عربستان سعودی با توسعه شبکه‌های ریلی و به ویژه منوریل و توقف تردد وسایل نقلیه متفرقه علاوه بر کاهش آلودگی های هوا و صوتی امکان انجام یک مراسم حج باشکوه‌تر بین مسلمانان را فراهم می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باقالی

      مغزم قفلید!!!!

      پاسخ ها

      • امیرح

        ++++ دقیقن
        هنوز دهنم از این اظهار نظر ها باز مونده

      • بدون نام

        آخه مگه اونجا دانشگاهه؟ کلاس خصوصیه؟استخره؟ بازاره؟ اداره ست؟ تفکیک جنسیت!!!

    • فدایی رسول

      اتفاقا این کار برای جلوگیری افراد سودجو که حتی در محضر خدا هم دست از شیطنت بر نمیدارن خیلی هم پیشنهاد خوبی هست،ولی انجام اینکار یکم غیر ممکن به نظر میاد

      پاسخ ها

      • امیرح

        مطمئن باش خدا و رسولش خیلی بیشتر از من و شما حالیش میشه و آینده رو می دیدند که این قوانین رو وضع کرد! اگه قرار باشه زن یا مردی اونجا (که باز محل امتحان الهیه) نتونند خودشون رو کنترل کنند؛نرفتنشون و حج ندیدنشون خیلی بهتره. الکی هم پول به حلقوم وهابی های بشیطلن صفت و خبیث نمیریزن

      • بدون نام

        khoda aglet bede

    • حسين

      اين وهابي ها انقد كينه دارن حتي اگه ميخواستن اين كار رو بكنن حالا ديگه عمرا اين طرح رو اجرا كنن چون ايران گفته!!!

    • سپیر

      برادر روحانی آخه این چه کاریه مطمئن باش اگه لازم بود خدا خودش دستورش رو صادر کرده بود! خدا اونقدر به بنده ای که برای طواف خانه اش از کیلومترها دورتر میاد اعتماد داره که هرگز چنین دستوری صادر نکرد!

    • سحر

      والا من که رفتم مکه موقع طواف هیچ کی اصن نه به آدم نگاه میکنه نه شیطنت.
      واقعاً که....

    • بدون نام

      ای بابا!درسته عالم محضر خداست و همه جا پروردگار حضور دارد اما در لحظه طواف[ خدا] کی فکر جنگولک بازیه آخه؟

    • ارنستو

      این دیگه چه ایده مسخره ایه ؟ طرف اگه هم با نیت کامل نره طواف خانه خدا ولی اینو میدونه که احترام دیگران رو رعایت کنه .
      چه نیازی به ارشاد اینها هست که می گویند تفکیک جنسیتی کنید ؟ مگر معنویت کامل با تفکیک جنسیتی به دست میاد ؟

    • بدون نام

      کسی که اینقدر مریضه نمیره کعبه میره دوبی و ...

    • mehdi

      حاجی هایی که ازراه های دور پیاده وبا ماشین و...عاشقانه به زیارت خانه خدا ومضجع منور رسول ا... واهل بیت در بقیع می رن اونقدرغرق عشق معنوی هستند که خودشون حس نمی کنن مرد هستن یا زن تاچه برسه توی طواف پی ... باشن ...آدم میمونه...

    • بدون نام

      اول: به قول اون دوستمون كاش لپ كلام رو پر رنگ مینوشتید كه زمان صرف خوندن كل مطلب نكنیم.
      دوم: ((تفکیک دیپلماسی حج ایران و عربستان از روابط سیاسی)) یعنی چی؟؟؟ یعنی ما برای عربستان تعیین تكلیف كنیم كه با حجاج ما خوب یا بد رفتار كنه؟؟؟
      سوم: تفكیك جنسیت در كعبه؟؟؟ براساس كدوم مبانی دینی، شرعی یا عرفی حج

    • بدون نام

      مدیر محترم سایت برترینها، متاسفانه دیده میشه در بخش نظرها، نظرهایی كه براساس اصل انتقاد طرح میشه منعكس نمیكنید، و صرفا نظرهای عمومی و حاشیه ای كه گاهی اوقات به اصل موضوع هیچ ارتباطی نداره رو برا دیدن قرار میدید.
      لطفا ترتیبی اتخاذ كنید كه نظرهای انتقادی رو هم از فیلترها عبور كنند

      پاسخ ها

      • بابک

        کاربر گرامی کاملاً با نظرتون موافقم چون اکثر نظرات انتقادیم حذف و سانسور میشه ولی زمانی که یک مطلب حاشیه ای درج می کنم سریع چاپ میشه

      • رضا

        منم موافقم . ای سایت ترسو!

    • سونيا

      اگه اينكار لازم بود خدا و پيغمبر دستورشو داده بودن..

    • zohre

      چه پیشنهادایی!!!!

    • حسن

      با اين نگرش ميخواهند به هزاران سال حج ايراد و اشكال بگيرند

    • ترنم

      همینم مونده بود تو کارای عربستان دخالت کنیم تا بیشتر از این باعث آزار و اذیت حجاج ایرانی بشن.

    • مهدی

      همیشه باید کارهائی از شماها سربزنه که سایر کشور هابهمون بخندند!, واقعاً چی میگذره در مغز متحجُر شماها؟, هر کسی از ظن خود شد یار من، واقعاً که مریض هستید!!!.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج