۳۵۱۴۰۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

مهدیه الهی قمشه‌ ای نماد اخلاص بود

فاطمه راکعی درباره مهدیه الهی‌ قمشه‌ای می‌گوید:‌ او عمیق‌ترین اخلاص را داشت و برای من نماد اخلاص عمیق بود.

خبرگزاری ایسنا: فاطمه راکعی درباره مهدیه الهی‌ قمشه‌ای می‌گوید:‌ او عمیق‌ترین اخلاص را داشت و برای من نماد اخلاص عمیق بود.

این شاعر در پی درگذشت مهدیه الهی‌قمشه‌ای اظهار کرد: ‌یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های اخلاقی مهدیه اخلاص او بود که فقط در بندگان خاص خدا می‌توان دید. همیشه تسلیم مشیت الهی بود و ما این موضوع را در رفتارهایش می‌دیدیم. پس از فوت دو فرزند برومندش آن هم به فاصله دو سال خم به ابرو نیاورد و با روی گشاده‌ای که داشت با مهمان‌ها در مراسم برخورد می‌کرد.

او با بیان این‌که «این توکل ناب و تسلیم خداوند شدن در زندگی مرحوم الهی قمشه‌ای دیده می‌شد»، اظهار کرد: پس از فوت فرزندانش به گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار اتفاق خاصی نیافته است. من این رفتار را فقط درکتاب‌ها خوانده بودم که مادری در سوگ فرزندش تضرع و ناله نکند. این رفتار از توکل ناب برمی‌آید. رفتار او برای کسانی که از نزدیک می‌شناختندش بسیار آموزنده بود.



راکعی مهدیه الهی قمشه‌ای را از نوادر دوران خواند و بیان کرد: او زنی با خصلت‌های عرفانی و اخلاقی والا و ضمیر روشن بود. از قدرت بالای بیان، حافظه‌ای قوی و هوشی سرشار برخوردار بود. همچنین به خاطر تعلق به خانواده الهی‌ قمشه‌ای از خصلت‌های انسانی و عرفانی آن‌ها بهره برده بود.

او سپس با اشاره به شباهت مهدیه الهی‌ قمشه‌ای به برادرش حسین الهی قمشه‌ای متذکر شد: ‌قدرت بیان و تسلط خاص به ادبیات کلاسیک و حتی معاصر و سخنوری - چنانکه بر دل مخاطب بنشیند و بر آن تاثیر بگذارد - از خصوصیاتی است که بین او و برادرش مشترک بود. همچنین مثل برادرش قدرت تبیین دانسته‌هایش را داشت و از آن به خوبی استفاده می‌کرد.

این شاعر ادامه داد: ‌آثار گران‌سنگ فارسی از نکته‌های اخلاقی و عرفانی مملو است. او به خوبی از حفظیاتش در این حوزه استفاده می‌کرد و به نحوی آن‌ها را تحلیل می‌کرد که با وضع امروز منطبق شود. نحوه رویکرد ایشان به مسائل و تطبیق آن با مسائل روز جامعه انسانی بسیار آموزنده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحشون شاد

    • امين

      واقعا نماد اخلاص و ارامش بودن. رحمت خداوند شامل حال ايشان باد انشاالله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج