۳۵۱۵۸۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پروژه «ضداعتماد»؛ آخرين اميد دلواپسان

«دلواپسان اعتماد»؛ شايد واژه‌اي بهتر از این نمي‌توان در وصف اين روزهاي مخالفان و منتقدان دولت بيان كرد. دلواپسان كه طي ۳ سال گذشته از هیچ تلاشي براي هجمه به دولت و كاستن از اعتماد مردم به رئيس‌جمهور مردان پاستور دريغ نكردند اكنون كه تنها يك سال تا پايان عمر فعاليت قانوني دولت يازدهم مانده است باز هم دلواپس هستند و اين‌بار دلواپس كم نشدن اعتماد جامعه به رئيس‌جمهور و دولت!

روزنامه آرمان - ياسمين طالقاني: «دلواپسان اعتماد»؛ شايد واژه‌اي بهتر از این نمي‌توان در وصف اين روزهاي مخالفان و منتقدان دولت بيان كرد. دلواپسان كه طي ۳ سال گذشته از هیچ تلاشي براي هجمه به دولت و كاستن از اعتماد مردم به رئيس‌جمهور مردان پاستور دريغ نكردند اكنون كه تنها يك سال تا پايان عمر فعاليت قانوني دولت يازدهم مانده است باز هم دلواپس هستند و اين‌بار دلواپس كم نشدن اعتماد جامعه به رئيس‌جمهور و دولت!

دلواپسان به خوبي آگاه هستند كه كليد واژه و رمز موفقيت روحاني در ۳ سال گذشته و همچنين پيروزي احتمالي او در سال ۹۶ در اعتمادي نهفته است كه روحاني و مردانش با عملكردي كه داشتند به جامعه تزريق كردند. حالا در اتاق فكر پرونده‌اي به نام «ضداعتماد» بر روي ميز است كه اين پرونده بخش‌هاي زيادي دارد برخي از آنها سرفصل‌هايي به نام «سلب اعتماد با سياه نمايي در پرونده هسته‌اي و مذاكرات» و «كاستن از محبوبيت و اعتماد به روحاني با طرح و تبليغ بي‌توجه بودن به اقشار ضعيف جامعه» و بسياري از تلاش هاي ديگر دلواپسانه دارد كه آخرين مورد آن فيش‌هاي حقوقي بود.

«اعتماد» موضوعي است كه روحاني در جايگاه رئيس‌جمهور بارها آن را بر زبان آورد و بر لزوم تقويت آن در جامعه تاكيد كرد مثلا در همين ماه رمضان بود كه در جمع اصحاب رسانه، تقويت اميد و اعتماد در جامعه و تلاش براي جلوگيري از لطمه ديدن اميد مردم را ضروري دانست و گفت: «آرامش و ثبات امروز جامعه و پيشرفت‌هاي حاصله مرهون همين روحيه اميد و آرامش مردم است.»

اعتماد به اعتمادسازي رئيس‌جمهور

البته روحاني نگاهي فراتر به اعتماد دارد و معتقد است بايد در عرصه خارجي هم اعتمادسازي كرد چنانكه چندي پيش در همدان با تاكيد بر اينكه «تمام تلاش دولت بر اين بوده كه به پيمان و عهدي كه با مردم بسته است، عمل كند» به اهميت و جايگاه اعتماد ملت به دولت پرداخت و اظهار كرد: «اساس زندگي ما را اعتماد تشكيل مي‌دهد و در اين فضا تقويت اعتماد مردم به قوا و دستگاه‌ها يك وظيفه همگاني است.» اما برخي دلواپسان چنين تبليغ مي‌كنند كه اعتماد مدنظر رئيس‌جمهور در حيطه‌اي خارج از مرزهاي كشور نوعي وادادگي و عدول از ارزش‌ها است اما در حقيقت همين اعتمادسازي به مثابه كليدي بود كه قفل پرونده هسته‌اي را گشود.

اين اعتماد به نحوي بود كه«پيتر جنكينز» نماينده سابق انگليس در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفته است: «تصوير عمومي غرب از رئيس‌جمهور و وزير خارجه جديد ايران به گونه‌اي است كه رهبران غربي مي‌توانند به آنها درباره هر توافقي كه از دل مذاكرات بيرون بيايد، اعتماد كنند. مذاكره‌كنندگان غربي نيز تحت فشار خواهند بود تا فرصت ناشي از انتخاب روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري و تيم باتجربه و متبحر او را هدر ندهند.»

هجرت دلواپسان به فضاي مجازي

دلواپسان كه طي ۳ سال به‌خوبي دريافتند در فضاي حقيقي دستاوردي در جهت كاستن از اعتبار روحاني ندارند به فضاي مجازي متوسل شدند تا با انتشار اخبار تخريبي و يادداشتهايي از اعتماد جامعه به روحاني و دولت يازدهم بكاهند. حميد رسايي از جمله اصولگراياني است كه در صفحات مجازي فعال است و البته از هجمه به دولت و رئيس‌جمهور دريغ نمي‌كند! مثلا در زماني كه اصلا حرف و حديثي درباره پرونده هسته‌اي و توافق نبود او به ناگاه صلاح ديد بار ديگر به بازخواني آن روزها البته با نگاه خودش بپردازد و بنويسد: « حدود دو ماه قبل در نطقم در صحن علني مجلس پيش بيني كردم: با صداي بلند و رسا اعلام مي‌كنم كه هرگز به ننگنامه برجام رضايت ندادم و تا جايي كه توانستم به تبيين آنچه رهبر معظم انقلاب در چند سخنراني مهم خود و در پاسخ به نامه‌هاي رئيس‌جمهور و در مجوز نامه مشروط برجام تعيين فرمودند، همت گماشتم.

اما روزي را مي‌بينم كه مدافعان سينه چاك اين ننگنامه، همان‌هايي كه آن را در ۲۰ دقيقه از سد مجلس عبور دادند، خود براي حمله به اين عهدنامه و ننگنامه برجام، از يكديگر سبقت مي‌گيرند تا بلكه اين لكه سياه را از كارنامه خود پاك كنند. چندي قبل يكي از نمايندگان مدافع برجام با اعلام برائت از آن، نسبت به حمايت‌هايي كه از برجام كرده، ابراز پشيماني كرد و امروز اظهارات علي اكبر صالحي در رسانه مصداق اين پيش بيني بود: «مي بينيد طرف مقابل برجام چه مي‌كنند حالا ببخشيد من نبايد وارد اين موضوع شوم، چون ممكن است يك عزيزي ناراحت شود... دوستي نمي‌تواند به من بگويد شما وزير اقتصاد، رئيس بانك مركزي و وزير خارجه نيستي، حداقل ۴۰ سال استاد دانشگاه هستم» آقاي صالحي!

ادبيات اعتراضي امروز شما تاثيري در صورت مساله ندارد. روزي كه از آقاي روحاني مدال و سكه‌هاي طلا را دريافت كرديد، بايد اعتراض مي‌كرديد. شما از مدافعان پرو پاقرص برجام بوديد و امروز روز حساب است نه شعار!» جالب است كه صالحي اين اظهارات را خطاب به دلواپسان بيان كرده بود و صحيح آن چنين است: « دائم مي‌گويند در قلب راكتور سيمان ريختند!، اين چه حرفي است؟ من دانشمند نيستم. خيلي مانده است تا دانش و علم را بفهميم. اگر انيشتين دانشمند است ما چه ادعايي مي‌توانيم داشته باشيم؟ اما ۴۰ سال است كه هيات علمي هستم و اين حرف را از كسي كه سال‌ها در اين كار بوده قبول كنيد كه راكتور مدرن‌سازي‌شده اراك به نفع ايران است.»

يا رضا سراج از تحليلگران جريان اصولگرايي هم از مدت‌ها پيش پروژه تخريب روحاني و حاميانش درانتخابات ۹۶ را آغاز كرده است و اكنون با القاي عدم اعتماد جامعه به روحاني در سال ۹۶ به تحليل آن مي‌پردازد و در كانال تلگرامي خود مي‌نويسد: « اصلي‌ترين رقيب انتخاباتي روحاني، عملكرد خود روحاني، كابينه سالخورده و ميلياردر دولت تدبير و اميد است. رقابت آقاي روحاني با خودش دقيقا پس از پايان وعده ۱۰۰ روزه براي حل مشكلات معيشتي مردم شروع شد. روحاني با بر جاميزه كردن جامعه، ابتدا توانست از رقيب خود پيشي بگيرد. اما با تقريباهيچ شدن برجام، آقاي روحاني از كورس رقابت با خود (رقيب اصلي) جاماند.

ماجراي فيش هاي نجومي نامشروع، امكان رقابت روحاني با خود واقعي اش را بسيار سخت و تا حدي غيرممكن نموده است.» مهدي كوچكزاده از دلواپسان مجلس نهم اما در كانال تلگرامي خود سعي مي‌كند با انتشار تصاويري كنايه به بزرگان را در دستور قرار دهد كه به اعتقاد برخي هدف اين اقدام او كاستن از اعتبار بزرگان است مثلا چندي قبل تصويري از همنشيني حجت‌الاسلام شهيدي رئيس بنياد شهيد را در كنار قدرت‌ا... عليخاني و آيت ا... سيد حسن خمیني منتشر كرد و نوشت: « افراطي‌ها و تندروها اصلا نگران اشرافيت و نمي‌دونم فيش‌هاي نجومي و اين حرفا نباشيد! انقلاب با «قدرت» از سوي مشاوران پر قدرت حاج آقا خاطره در حسينيه لواسون از هر گزندي در حال حذف (شما بگو حفظ) شدنه!» در نهايت اكنون پرونده ضداعتمادسازي در دستوركار دلواپسان است و نكته قابل تامل چنين است كه آنها خط قرمزي براي خود قائل نيستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عکسش و ثابت کنند کاری نداره که

    • امیرسام

      من فکر میکنم این دوستان بجای اینکه ساعت‌ها و روزها وقت بزارن تا دلواپسان را برای ماها تشریح کنن؛ همون وقتو بزارن و به دولت فعلی در رفع نواقصش کمک کنن....
      این مطالب بدرد ماها نمیخوره؛ کار کنید کاررررر
      بجای داستان و مقاله و ...
      اشتغال زایی کنید... معیشت خانوارها رو بهتر کنید... فکری به حال آمار بالای خیانت و طلاق در جامعه کنید و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج