۳۵۱۵۹۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دردسر پیش‌روی تیم ملی برای تنبیه دژاگه

وقتی خبر دستگیری و بازداشت دژاگه در آلمان آن هم به صورت مست مخابره شد پیش‌بینی این روزها چندان سخت نبود.

وطن امروز: وقتی خبر دستگیری و بازداشت دژاگه در آلمان آن هم به صورت مست مخابره شد پیش‌بینی این روزها چندان سخت نبود. وزارت ورزش در موضعی اصولی خواستار گرفتن بازوبند تیم‌ملی فوتبال ایران از این بازیکن شده اما کی‌روش نظر دیگری دارد. شبی که آلمان برابر تیم‌ملی ایتالیا صف‌آرایی کرد هیچکس فکر نمی‌کرد پیروزی ژرمن‌ها بهای سنگینی برای تیم‌ملی فوتبال ایران خواهد داشت. اصولا این دو چه ربطی به یکدیگر داشتند و دارند؟ اما چرا، یک نقطه مشترک وجود دارد. اشکان دژاگه با بسیاری از ستاره‌های تیم‌ملی آلمان در تیم زیر ۲۱ ساله‌های این کشور همبازی بود و از قضا پیراهن شماره ۱۰ را بر تن می‌کرد.

آن روزها کسی مولر را نمی‌شناخت و همه تصور می‌کردند همین بازیکن ایرانی روزی ستاره اول تیم‌ملی آلمان خواهد شد. اما پیشرفت اشکان آنگونه که انتظارش می‌رفت زیاد نبود یا شاید هم بحث سلیقه کلیزمن و یوآخیم‌لو پیش آمد و دست تقدیر موجب شد اشکان دژاگه که از دعوت به تیم‌ملی بزرگسالان آلمان ناامید شده بود سرانجام به تیم‌ملی کشور زادگاهش بیاید. او چندین سال است که یکی از بازیکنان اصلی و سرنوشت‌ساز تیم کی‌روش به حساب می‌آید. اگرچه با حضور در لیگ قطر هم به خودش ضربه زد هم به تیم‌ملی ایران اما با این وجود اشکان همچنان یکی از بهترین بازیکنان ایران است که بتازگی کی‌روش تشخیص داد او جلوتر از حاج‌صفی و شجاعی باید در غیاب آندو بازوبند تیم‌ملی را به دست ببندد.

با توجه به افت تیموریان و میزان مصدومیت‌هایش شاید آندو دیگر جایگاه چندان ثابتی در تیم‌ملی نداشته باشد و بازوبند بیشتر اوقات بر دست اشکان بسته شود. اما بازگردیم به شبی که آلمان در ضربات پنالتی از سد ایتالیا گذشت. در آن شب دژاگه در کشور آلمان بود و بازی را در یکی از کلوب‌ها مشاهده کرد. آنها پس از پیروزی آلمان تا صبح جشن و پایکوبی کردند و بعد از آن بود که اشکان با حالتی غیرعادی سوار بر خودروی گرانقیمت خود شد تا به خانه برود. پلیس او را متوقف کرد و بعد از آن به خاطر مستی بیش از حد گواهینامه‌اش ضبط شد. اگرچه بعضی از رسانه‌های آلمانی نوشتند او از آزمایش تست الکل طفره رفت و همین موجب ضبط گواهینامه‌اش شد.وقتی خبر به ایران رسید،مسؤولان وزارت ورزش در نامه‌ای محرمانه به فدراسیون فوتبال خواستار برخورد با این بازیکن شدند. البته حراست وزارت ورزش ابتدا از فدراسیون خواست تا به صورت کامل تحقیقات را انجام دهد و پس از صحبت با دژاگه و اطمینان از آن چیزی که رسانه‌ها نوشتند، این بود که بازوبند تیم‌ملی فوتبال ایران را از وی بگیرند. قطعاً برازنده جمهوری اسلامی ایران نیست بعد از این رسوایی، بازوبند تیم‌ملی فوتبالش بر دست چنین فردی بسته شود. مهدی تاج که می‌دانست کی‌روش حامی سفت و سخت اشکان است ابتدا نظر وی را جویا شد و بعدا فهمید کی‌روش تاکید کرده بعد از آندو بازوبند به تشخیص او حتما باید در دست اشکان باشد چرا که او باید تیم‌ملی را در میانه میدان هدایت کند. چند ماه به نخستین بازی ایران مقابل قطر باقی مانده است. باید دید مشکل چگونه حل خواهد شد. شاید به نفع همه باشد که آندو مصدوم نباشد و به صورت کامل در تیم‌ملی بازی کند تا بازوبند در دست خود او باقی بماند چرا که در غیر این صورت شاهد یک جنجال جدی خواهیم بود. آیا این بار هم کی‌روش با لجاجت مساله را به بحران تبدیل خواهد کرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد جلفا

      بابا نویسنده دست از کیروش و اشکان و تیم ملی بردار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج