۳۵۱۶۵۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خلق ستاره‌ای جدید در دنیای فانتزی

داستان‌های فانتزی دنیای ادبیات پر از ابرقهرمان است. وجود ابرقهرمانان مذکر از گذشته تاکنون در دنیای ادبیات فانتزی طبیعی به نظر می‌رسد اما وجود ابرقهرمانان زن نیز در دنیا رایج شده است. اخیراً مؤسسه «مارول کامیکس» اعلام کرد «مرد آهنی» بعدی قرار است یک زن سیاهپوست باشد.

خبرگزاری ایبنا: داستان‌های فانتزی دنیای ادبیات پر از ابرقهرمان است. وجود ابرقهرمانان مذکر از گذشته تاکنون در دنیای ادبیات فانتزی طبیعی به نظر می‌رسد اما وجود ابرقهرمانان زن نیز در دنیا رایج شده است. اخیراً مؤسسه «مارول کامیکس» اعلام کرد «مرد آهنی» بعدی قرار است یک زن سیاهپوست باشد.

خلق ستاره‌ای جدید در دنیای فانتزی

به نقل از گاردین،شخصیت مؤنث داستان فانتزی «ثور» پیش از این در جهان عرضه شده است. مرد عنکبوتی سیاهپوست نیز خلق شده است. حالا پس از سال‌ها اعلام شده است قرار است شخصیت «مرد آهنی» نیز مؤنث و سیاه‌پوست باشد.

در آخرین حرکت، غول انتشار آثار کمیک برای افزایش تنوع در داستان، خلق شخصیتی جدید به نام ریری ویلیامز را در فهرست کارهای خود قرار داد. قرار است این شخصت جدید فردی بسیار باهوش باشد که در سن ۱۵ سالگی وارد مؤسسه MIT می‌شود و به عنوان قهرمان «مرد آهنی ۷» معرفی شود. وی که شخصیت اصلی مرد آهنی یا بهتر است بگوییم زن آهنی است در اثر جدید ژانر کمیک تحت عنوان «مرد آهنی شکست‌ناپذیر» توجه «استارک» را پس از ساختن لباس آهنی جدید در اتاق خوابگاه به خود جلب می‌کند.

داستان جدید «مرد آهنی» قرار است توسط برایان مایکل بندیس که سه بار برنده جایزه «آیسنر» شده است، به نگارش درآید و تصاویر آن را نیز استفانو کاسلی طراحی کند. «بندیس» پیش از این داستان‌هایی را به نگارش درآورده بود که در آن یک نوجوان قدرت را از دستان ابرقهرمان سفیدپوست و تثبیت‌شده می‌رباید.

کتاب «مرد آهنی» نیز قرار است این شخصیت جدید را خلق کند تا قدرت را پس از بازنشستگی «استارک» به عهده گیرد. تاکنون هیچ توضیحی درباره دلایل تصمیم «استارک» مبنی بر بازنشستگی منتشر نشده است، اما «بندیس» به مجله «تایم» گفته است «استارک» به دنبال «ویلیامز» می‌رود تا ذهن خود را از زندگی شخصی خود به سمتی دیگر ببرد و در حین شناخت از او زنی را می‌یابد که بسیار باهوش‌تر و توانایی‌های او بسیار بالاتر از خود «استارک» در آن سن است. مغز او بهتر از «استارک» کار می‌کند. او از زاویه‌ای متفاوت به اتفاقات موجود می‌نگرد. او کاری جز فکر کردن انجام نمی‌دهد. هوش او سبب می‌شود در اتفاقات بهتر از «استارک» عمل کند.

«بندیس» نظرات دیگران را پس از خلق «مرد آهنی» جدید پیش‌بینی می‌کند. وی می‌گوید: «طرفدارانی خواهند بود که معتقدند باید هر بار اتفاقی جدید را مشاهده کنند، اما بعضی دیگر دلشان نمی‌خواهد تفاوتی در شخصیت‌ها ایجاد شود. وقتی نویسنده در حال خلق شخصیتی جدید و متفاوت از دیگر داستان‌های یک مجموعه است بسیاری از خوانندگان می‌ترسند شخصیت‌های محبوب دوران کودکی‌شان در ذهنشان فرو ریزد.

بعضی‌ها از سیاه‌پوست بودن این شخصیت جدید عصبانی خواهند شد. البته این افراد لزوماً نژادپرست نیستند اما ضرورت خلق یک شخصیت جدید را نیز درک نمی‌کنند. با نویسندگان پیشین این مجموعه گفت‌وگو کردم و همگی دوست داشتند تغییری در داستان ایجاد کنند. حالا وقتی نویسندگان را می‌بینم که از این تغییر خوشحال هستند می‌دانم در مسیر صحیحی قدم گذاشته‌ام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج