۳۵۱۷۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پژمان جمشیدی: من سلطان اهمیت ندادنم

پژمان چمشید، فوتبالیست سابق تیمهای پرسپولیس و استیل آذین، در نشست خبری نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» که مدتی است در عرصه تئاتر فعال است، در ادامه به انتقادهای مغرضانه‌ای که نسبت به او وجود دارد، گفت: «من سلطان اهمیت ندادنم.»

خبرگزاری تسنیم: پژمان چمشید، فوتبالیست سابق تیمهای پرسپولیس و استیل آذین، در نشست خبری نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» که مدتی است در عرصه تئاتر فعال است، در ادامه به انتقادهای مغرضانه‌ای که نسبت به او وجود دارد، گفت: «من سلطان اهمیت ندادنم.»

در این نشست خبری داوود بنی‌اردلان، کارگردان نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» به همراه الناز حبیبی، پژمان جمشیدی و بهاره رهنما در تالار حافظ میزبان اصحاب رسانه بودند تا نقطه‌نظرات خود را درباره این اثر بیان کنند.

پژمان جمشیدی: من سلطان اهمیت ندادنم

داوود بنی اردلان با بیان آنکه انگیزه‌اش در اجرای تئاتر «دوباره اون آهنگ رو بزن سم»، جهان شمول بودن موضوع که همانا اعتماد به نفس است، تصریح کرد تبدیل مسائل به خاطره - تکامل این فرد در خاطره‌ها است- و نیز تبدیل ارتباط کاراکترهای اصلی از زن و شوهر به نامزد از جمله تغییراتی است که در نمایش او نسبت به متن اصلی بوجود آمده است.

او دلیل این تغییرات را تفاوتهای عرفی و همچنین ایجاد خط ربط با فرهنگ کشورمان بیان کرد. این کارگردان البته تاکید کرد که چارچوب اصلی داستان حفظ شده و جایگزینهایی که در داستان اتفاق افتاده لطمه‌ای به آن نزده است.

داوود بنی اردلان در واکنش به سوال خبرنگاری در مورد عدم استفاده از فارغ التحصیلان رشته تئاتر در حوزه بازیگری، جهت‌گیری این نقد به سمت خود را نادرست خواند. او در این باره گفت :«سالانه تعداد زیادی در رشته‌های مربوط به تئاتر و بازیگری از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل می‌شوند؛ ولی ابداً سالن نمایش کافی برای جذب آنان به بازار کار وجود ندارد و البته این وضع در شهرستانها بسیار اسفناک تر است.»

او در ادامه در سخنی طعنه‌آمیز گفت: «بهتر است دانشگاهها را تعطیل کنیم تا اینکه همدیگر را نقد کنیم.»

بنی اردلان سپس از اینکه شعارهای فرهنگی دولت در این زمینه به اجرا درنیامده ابراز تاسف کرد. او وضعیت سالنهای موجود را هم از نظر پذیرش گروه‌های تئاتری نامناسب توصیف کرد و هدف اول دولت از سالنها را ایجاد درآمدزایی دانست که با شعارهای فرهنگی فاصله زیادی دارد. وی در این باره گفت: «سالن دانشجویی وجود ندارد و وقتی هم می‌خواهی سالن بگیری به جای اینکه از موضوع متن و نوع نمایش سوال کنند، ابتدا از توانایی در دادن پیش پرداخت می‌پرسند.»

داوود بنی اردلان در ارتباط با پژمان جمشیدی و امیرمهدی ژوله که پس از رسیدن به شهرت به تئاتر ورود کردند، گفت: «اصلاً ایراد ندارد که با حضور چهره‌ها مخاطب با تئاتر آشتی کند.»

او در مورد کاراکتر آلن که ژوله نقشش را بر عهده دارد نیز گفت: «ژوله کمدی را خوب می‌شناسد و مطمئنم از پس این کاراکتر به خوبی برمی‌آید.».

این کارگردان در پایان صحبتهایش از معرفی یک گروه موسیقی در نمایشش که تا به حال اجرایی نداشته‌اند خبر داد.

بهاره رهنما در این نشست خبری دلیل اصلی انتخاب متنی از وودی آلن را در درجه اول محدود بودن انتخابها برای نمایشهای کمدی دانست. او سپس درباره نقش خود گفت: «من معتقدم نقشها می‌آیند تا به انسان درسهای تازه‌ای بدهند و من در این نقش چیزهای تازه‌ای یاد گرفتم.»

او در ادامه به فراجنسیتی بودن نقشش اشاره کرد که بیشتر روی دوست بودن تاکید دارد تا وجوه زنانه. رهنما سپس با اشاره به لایه‌های مختلف داستان گفت: «یکی از لایه‌های این متن اعتماد به نفس است که در بخشی از نسل جوان ما پس از جنگ پایین آمده است.»

بازیگر تلویزیون و سینما سپس به مسیری که شخصیت اصلی برای پیدا کردن خودش طی می‌کند اشاره کرد. او درباره حضور پژمان جمشیدی و امیر مهدی ژوله در این نمایش با رد انتقادات فارغ‌التحصیلان تئاتر در این باره، وجود کیفیت بالای بازی و ماندگاری در این عرصه را دلیل خوبی برای استفاده از آنها بیان کرد. رهنما در این بخش از صحبتهایش به این موضوع که این دو نفر خارج از عرصه تئاتر درآمد بیشتری خواهند داشت اشاره کرد و گفت:« اگر روزی حمایت کاملی از تئاتر شود تا سه سال فقط از فارغ‌التحصیلان تئاتر استفاده خواهم کرد.»

او سپس با ابراز تاسف از ریزش مخاطبان تئاتر در سالهای اخیر اذعان داشت تئاتر امروز از یک کانال تلگرامی با موضوعات زرد که شش هزار کاربر دارد، مخاطبینش کمتر است. وی همچنین با انتقاد از سقف دستمزد ۸ میلیونی تئاتر برای چهار ماه، این مبلغ را برای این کار با توجه به زحمت زیادی که دارد شگفت انگیز و بسیار نامناسب توصیف کرد.

پژمان جمشیدی با توضیحی در باره نقشش که کاراکتری خیالپرداز است که تنها کارش برایش اهمیت دارد، با توجه به تغییر زن و شوهر در متن اصلی به نامزد در نمایش گفت: «شخصیت این کاراکتر به گونه‌ای است که نامزداشویی (در برابر لغت زناشویی) برایش اهمیتی ندارد.»

او در پاسخ به این پرسش که چقدر نقدها توانسته در موفقیتش مؤثر باشد گفت: «من مزد تمرکز و صبرم را گرفتم. با پول و پارتی نمی‌توان روی صحنه رفت. به خاطر مخاطبان زنده‌ای که تئاتر دارد بازیگری اصلاً شوخی بردار نیست.» او با اشاره به ۱۱ کاری در طی سه سال در صحنه داشته است از بهاره رهنما برای کمکهای شایانی که به او داشته تشکر کرد. جمشیدی در باره نقش آلن گفت: «به نظر من بهترین انتخاب برای این کاراکتر هوتن شکیبا و ژوله بودند که به پیشنهاد من ژوله انتخاب شد.»

فوتبالیست سابق در ادامه به انتقادهای مغرضانه‌ای که نسبت به او وجود دارد و سکوتی که در این باره کرده گفت: «من سلطان اهمیت ندادنم.»

الناز حبیبی دیگر بازیگر این نمایش در پاسخ به سوالی در مورد اینکه علاقه‌اش به کدام مدیوم بیشتر است، تئاتر را در درجه اول اهمیت برای خود دانست. او درباره نقشش هم تنها به اینکه نقش چند زن را دارد که به زندگی آلن وارد می‌شود اکتفا کرد.

تئاتر «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» از روز سه‌شنبه با کارگردانی داوود بنی‌اردلان در سالن حافظ واقع در بنیاد رودکی به اجرا در خواهد آمد. بازیگری این نمایش به نویسندگی وودی آلن را به ترتیب ورود به صحنه امیر مهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما و آندِریا نوشاد بر عهده دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج