۳۵۱۷۴۳
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

ایران، یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های سایبری

بسیاری از جوانان ایرانی با دیدن ترور شدن دانشمندان و هک شدن تأسیسات هسته ای کشورشان، با علاقه به ارتش سایبری ایران پیوسته اند و یکی از بزرگ ترین ارتش های سایبری جهان را به وجود آورده اند.

وب‌سایت دیجیاتو: احتمالاً خاطرتان هست که چندی پیش یک ویروس مخرب رایانه ای موفق شد تأسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد و تعدادی از سانتریفیوژ های آن را از دور خارج کند. اما ظاهراً این اقدام برای عاملان آن حمله تبعات ناخواسته ای نیز داشته است که مهم ترین آن به عقیده ی یکی از تحلیل گران غربی، «خیزش ارتش هکر های ایران» بوده است.

ایران، یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های سایبری

ویروس استاکس نت آنگونه که سازندگانش گفته اند، پس از آلوده کردن رایانه های تأسیسات هسته ای نطنز، به مدت ۱۳ روز به صورت خاموش فرایند های عادی آن را زیر نظر گرفته، سپس آنقدر سرعت برخی سانتریفیوژ ها را بالا و پایین کرده تا در نهایت از بین رفته اند. اما همه ی اینها به گونه ای انجام شده که همه چیز از دید ناظران این تأسیسات طبق روال همیشه و عادی به نظر می رسیده است. علت نتایج منفی سانتریفیوژ ها در ابتدا از سوی مقامات ایران مشخص نبوده اما در نهایت، آنها به موضوع ویروس پی می برند و در نتیجه در صدد تشدید امنیت شبکه های رایانه ای و ایجاد ارتشی سایبری برای مقابله به مثل با حملات خارجی بر می آیند.

پائول زولدرا، تحلیلگر سایبری، در مقاله ای می نویسد بسیاری از جوانان ایرانی با دیدن ترور شدن دانشمندان و هک شدن تأسیسات هسته ای کشورشان، با علاقه به ارتش سایبری ایران پیوسته اند و یکی از بزرگ ترین ارتش های سایبری جهان را به وجود آورده اند. او در ادامه اعتراف می کند که ایران ظرف تنها چند سال، چهارمین ارتش سایبری بزرگ جهان را پس از روسیه، چین و آمریکا شکل داده است. دیوید کندی، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری TrustedSec نیز در این باره گفته است: «ایرانی ها ظرف چند سال گذشته رشد بسیار سریع و قابل توجهی در این زمینه داشته اند».

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می کند هکر های ایرانی در جواب تهدید های سایبری خارجی، بین سال های ۲۰۱۱ تا اواسط ۲۰۱۳، به مدت بیش از ۱۷۶ روز حملات سایبری عظیمی علیه بخش مالی ایالات متحده به اجرا در آورده اند که باعث از دور خارج شدن چندین سرور و ده ها میلیون دلار ضرر مالی برای بانک های آمریکایی شده است. هک و در دست گرفتن کنترل یک سد در نیویورک نیز یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی این وزارتخانه به هکر های ایرانی نسبت داده می شود.

اما موردی که از سوی تحلیل گران سایبری از آن به عنوان بزرگ ترین اقدام هکر های ایرانی یاد می شود در آگوست ۲۰۱۲ رخ داده است. گفته می شود هکر های ایرانی در این اقدام به رایانه های شرکت Saudi Aramco که متعلق به دولت عربستان صعودی است نفوذ کرده و ۳۵ هزار رایانه ای این شرکت را یا به طور کامل پاک کرده اند یا از بین برده اند. این حمله ی سایبری با کلیک شدن یک لینک فیشینگ توسط یکی از کارکنان بخش فناوری اطلاعات این شرکت آغاز شده و تنها ظرف چند ساعت یکی از بزرگ ترین شرکت های نفتی جهان را به «دوران ماقبل رایانه» بازگردانده است.

بر اساس اسناد افشا شده از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا از این حمله اینگونه یاد کرده است: «ایران، به خوبی نشان داده است که می تواند از قابلیت ها و اقدامات دیگران یاد بگیرد». در جای دیگری از این سند نیز ادعا شده حملات سایبریِ شش ماهه علیه بانک های آمریکایی، در تلافی استاکس نت انجام شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهیم طالبی

      باعث افتخار ایران وایرانی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج