۳۵۱۸۳۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

رنو کولئوس نسل پیشین با فروش کم را فراموش کنید. رنو با عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید نام کولئوس را احیا کرده است. این خودرو با مدل‌هایی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه رقابت خواهد داشت.

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: رنو کولئوس نسل پیشین با فروش کم را فراموش کنید. رنو با عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید نام کولئوس را احیا کرده است. این خودرو با مدل‌هایی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه رقابت خواهد داشت.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

شایعات زیادی وجود داشتند که نام این شاسی‌بلند جدید مکستون خواهد بود اما کمپانی تصمیم گرفت که دوباره از نام کولئوس استفاده کند. علیرغم دید منفی‌ای که به مدل قدیمی در اروپا وجود داشت، اما این خودرو در دیگر مناطق به خصوص چین فروش خوبی را تجربه نمود.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

کولئوس جدید فراتر از دو شاسی‌بلند دیگر رنو یعنی کپچر و کجار قرار خواهد گرفت و روی کاربردی بودن و فضای سرنشینان عقب تمرکز خواهد داشت تا بیش‌ازپیش خانواده‌ها را به خرید این خودرو ترغیب کند.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

این خودرو قطعه‌ی نهایی تجدید حیات رنو است. این روند با عرضه‌ی کلیو جدید در سال 2012 آغاز شده است. سر طراح رنو آقای لورن ون دن آکر گفته که کولئوس در هر سانتی‌متر خود یک شاسی‌بلند و یک رنو است.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

این طراح معروف می‌گوید: «چالش‌های ما به تصویر کشیدن شاسی‌بلندی بود که نه‌تنها زیبا و ظریف بوده بلکه مدرن و پویا نیز باشد. ما طرح بدنه‌ی این خودرو را به لطف خطوط قدرتمند و افقی و ارتفاع زیاد از سطح زمین برجسته نموده‌ایم.»

چهره‌ی کولئوس آشنا بوده و چراغ‌های C شکل که با جلوپنجره‌ی کروم بزرگ خودرو ادغام شده شبیه واپسین ساخته‌های رنو است. هرچند که کولئوس کاملاً متفاوت از مدل‌های قبلی خود است. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین 213 میلی‌متر است که بنا به گفته‌ی مدیران رنو توانایی عبور واقعی از همه‌ی سطوح را فراهم می‌کند. خط سقف بلندتر خودرو نیز فضای زیاد داخل کابین را تضمین می‌کند.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

در بخش پشتی الهام گیری از مگان واضح است. چراغ‌های پهن و کشیده نمای برجسته‌ای به خودرو بخشیده است. دو خروجی اگزوز نیز تکمیل کننده‌ی کار هستند.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

در مدل‌های فول تر کولئوس شاهد صفحه لمسی تبلت مانند موجود در مگان و سنیک خواهیم بود. صندلی‌های چرمی و نشان دهنده‌های دیجیتال نیز در این خودروها وجود خواهد داشت. حتی مدل‌های سطح پایه نیز دارای صفحه نمایشگر 7 اینچی و بلوتوث و اتصال USB خواهند بود. برخی مدل‌ها صندلی‌هایی با تنظیمات الکتریکی و گرم شونده به همراه نمای نورانی LED داخل کابین خواهند داشت.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

کاربردی بودن خودرو نیز احساس‌برانگیز است. صندوق بار ۶۲۴ لیتری کولئوس ۳۹ لیتر بیشتر فضای از ارائه شده توسط هیوندای سانتافه بوده و رنو ادعا می‌کند که با تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۹۰ لیتر هم می‌رسد. فضای زانوی ۲۸۹ میلی‌متری در عقب یکی از بهترین رکوردهای این کلاس بوده و فضای سر، شانه و پا نیز زیاد است.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

زیر پوست خودرو کولئوس بسیاری از قطعات مکانیکی خود را با نیسان X-Trail به اشتراک می‌گذارد. سیستم چهارچرخ محرک قابل انتخاب در برخی مدل‌ها در دسترس بوده و سطح وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو و نیسان نیز تدارک دیده شده است. انتظار می‌رود که مدل dCi 130 دیزل با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا X-Tronic اتوماتیک پرفروش‌ترین نسخه‌ی کولئوس باشد. مشخصات دقیق پیشرانه‌ها در هنگام رونمایی خودرو ارائه خواهند شد.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

مبحث ایمنی نیز در رنو بخشی کلیدی است. ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، تشخیص ترافیک و خستگی همگی در دسترس بوده و نوربالا/پایین خودکار، حسگرهای جلو و عقب و دوربین پشتی نیز از سایر امکانات این خودرو هستند.

رونمایی از رنو کولئوس جدید +عکس

علیرغم سایز خودرو و رقبای موجود، کولئوس تنها 5 صندلی خواهد داشت. پیش از این نیز یکی از مدیران رنو به این مورد اشاره کرده بود: «خودرو آماده است و ما انتظار داریم تا اواخر امسال شاهد عرضه‌ی آن باشیم. اما نسخه‌ی 7 سرنشینه ی این خودرو وجود نخواهد داشت.»

درباره‌ی چرایی این مورد پرسیدیم و این‌گونه پاسخ شنیدیم: «این سؤال خوبی است اما باید بگویم که عدم ارائه‌ی نسخه‌ی ۷ سرنشینه در این زمان به این معنی نیست که هرگز وجود نخواهد داشت. باید گفت که مهندسی کولئوس به گونه‌ای صورت گرفته که افزودن دو صندلی در آینده میسر خواهد بود.»

عرضه‌ی این خودرو در سه ماهه‌ی پایانی سال 2016 و در کشورهایی همچون ترکیه، استرالیا و برخی بازارهای آمریکای لاتین خواهد بود. مشتریان بازارهای روسیه و اروپا اوایل سال آینده به این خودرو دسترسی خواهند داشت.

در زیر به برخی از مهم‌ترین رقبای رنو کولئوس اشاره می‌شود:

هیوندای سانتافه

این خودرو ارزش در برابر مبلغ پرداختی بالایی را با داشتن چهره‌ای شیک و پکیجی ممتاز پیشنهاد می‌کند.

کیا سورنتو

سورنتو DNA یکسانی با سانتافه دارد و نسل جدید آن ظاهر و سواری بهترین از قبل دارد.

لندروور دیسکاوری اسپورت

در طیف ممتازتر بازار دیسکاوری اسپورت قرار داشته و توانایی آفرود بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن زبانزد است.

نیسان X-Trail

این خودرو بخش اعظمی از DNA خود را با کراس اوورهای رنو به اشتراک می‌گذارد. سواری و ظاهر خودرو خوب بوده و قیمتی رقابتی نیز دارد.

اشکودا کودیاک

شاسی‌بلند کاملاً جدید کودیاک سال بعد از راه می‌رسد. این خودرو بر پایه‌ی کانسپت Vision S به تصویر کشیده شده ساخته می‌شود و با داشتن ۷ صندلی، اولین شاسی‌بلند اشکودا نام می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام

      ای بسوزه پدر بی پولی که عمرمون تموم شد ونتونستیم یه ماشین درست وحسابی سوارشیم!!...!!

    • مهمان

      به عمر ما دهه پنجایی ها که عمرمونو توی انقلاب و جنگ گذاشتیم و هر نیازی که کشور به ما داشت کوتاهی نکردیم نمی رسه ، فکر کنم ... مبارکشون باشه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج