جاباما
۳۵۱۸۸۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

گپ های دوستانه با «کیک بادام زمینی» لذیذ می‌شود

اگر به بادام زمینی و نسکافه علاقه دارید، ما به شما می گوییم که ترکیب این دو در کیک طعم عالی می دهد. به ما اعتماد کنید و این کیک را که تنها ۳۰ دقیقه زمان می برد، درست کنید.

مجله آشپزی مثبت - شکوه روزخوش: اگر به بادام زمینی و نسکافه علاقه دارید، ما به شما می گوییم که ترکیب این دو در کیک طعم عالی می دهد. به ما اعتماد کنید و این کیک را که تنها 30 دقیقه زمان می برد، درست کنید.

مواد لازم:

  • ۲ پيمانه آرد
  • ۱ پيمانه شير ولرم
  • ۴ /۳ پيمانه روغ مايع
  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • ۱ ق م سر پر بيكينگ پودر
  • ۱ پيمانه شكر
  • ۱ ق س پودر نسكافه
  • ۲ ق س پودر كاكائو
  • ۲ /۱ پيمانه خلال بادام‌زميني
  • ۲ /۱ ق چ پودر هل
  • ۸ /۱ ق چ وانيل
  • ۸ /۱ ق چ نمك

گپ های دوستانه با «کیک بادام زمینی» لذیذ می‌شود

طرز تهیه:

۱. ابتدا دستگاه مايكروفر را با سيستم كانوكشن، ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. روغن مايع و شكر را در يك كاسه بزرگ ريخته و با همزن برقي مخلوط كنيد تا يكنواخت شود.

۲. تخم‌مرغ‌ها را يكي يكي و با فاصله اضافه كرده، مخلوط را هم بزنيد. حالا وانيل و پودر هل را هم اضافه كنيد و هم بزنيد. شير ولرم را هم به مواد افزوده و با همزن مخلوط كنيد. بعد از تركيب شدن مواد، آرد و بيكينگ پودر و نمك را به مواد داخل كاسه اضافه كرده و اين بار با ليسك (قاشق مخصوص كيك‌پزي) هم بزنيد تا مواد گلوله گلوله نمانند.

۳. حالا مواد آماده كيك را به دو قسمت تقسيم كنيد. نيمي را با پودر نسكافه مخلوط كرده و نيم ديگر را با پودر كاكائو مزه‌دار كنيد. خلال‌هاي بادام‌زميني را هم به نسبت مساوي به هر دو مايه اضافه كرده و هم بزنيد. كف و ديواره قالب سيليكوني يا پيركسي را كه مي‌خواهيد كيك را در آن درست كنيد، كمي چرب كرده و داخل آن مقداري آرد بپاشيد.اول مايه كاكائويي را در قالب بريزيد. بعد روي آن مايه نسكافه‌اي را بريزيد.

۴. بعد از اينكه مايكروفر گرم شد آن را خاموش كنيد و مايكروفر را روي سيستم مايكرو و با بالاترين قدرت (۱۰۰درصد) تنظيم كنيد. قالب را در دستگاه بگذاريد و به مدت پنج دقيقه حرارت دهيد. بعد از اين مدت بلافاصله قدرت را به ۶۰ درصد تبديل كنيد و كيك را به مدت هفت دقيقه حرارت دهيد. بعد از پخت كيك آن را بيرون آورده و با سس شكلاتي يا سس كاراملي تزئين كنيد.

يه‌جور ديگه

در صورت تمايل به جاي روغن مايع مي‌توانيد از ۱۰۰ گرم كره استفاده كنيد.

فوت‌وفن

اگر دستگاه شما به سيستم كانوكشن مجهز نبود، مي‌توانيد آن را در حالت گريل به مدت ۱۰ـ ۸ دقيقه (به صورت خالي) گرم كنيد و بعد قالب كيك را مانند روش گفته شده در آن قرار دهيد و كيك را بپزيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      سلام. شما در قسمت فوت و فن گفتین دستگاه را به صورت خالی با گریل گرم کنیم. مگه نمیگن دستگاه مایکروفر رانباید به صورت خالی روشن کرد؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج