۳۵۱۹۱۰
۱۱ نظر
۵۰۶۷
۱۱ نظر
۵۰۶۷
پ

بازیگری که ممنوع الورود است!

میترا حجار؛ بازیگر سینما و تلویزیون که آثاری از جمله «پلیس جوان» و «سرزمین کهن» را در کارنامه تلویزیونی خود دارد این روزها بیشتر وقتش را معطوف به محیط زیست و حقوق حیوانات کرده است. به همین دلیل بسیاری از پیشنهادهایش را رد کرده تا با تمرکز بیشتر به این کار بپردازد.

خبرگزاری صبا: میترا حجار؛ بازیگر سینما و تلویزیون که آثاری از جمله «پلیس جوان» و «سرزمین کهن» را در کارنامه تلویزیونی خود دارد این روزها بیشتر وقتش را معطوف به محیط زیست و حقوق حیوانات کرده است. به همین دلیل بسیاری از پیشنهادهایش را رد کرده تا با تمرکز بیشتر به این کار بپردازد.

بازیگری که ممنوع الورود است!

این بازیگر درباره دلایل فاصله گرفتنش از تلویزیون توضیح داد: به دلیلی که نمی دانم چیست تلویزیون سه چهار سال است که ورود من را به سازمان ممنوع کرده است. يك روز صبح که من برای بازی در یک فیلم سینمایی به شهرك غزالي رفتم از ورود من جلوگيري كردند و گفتند از تاریخ هفده شهریور آن سال ممنوع الورود هستم. خيلي كنجكاو بودم كه بدانم چرا؟ گفتند که باید به حراست سازمان بروم ولی حراست داخل خود سازمان است و نمی شود وارد سازمان شد، به نظر می رسد آنها با این کارشان به نوعی انسان را سنگ قلاب می کنند و برای من خیلی دردناک است که تلویزیون چنین دیدگاه و موانعی برای هنرمندان دارد. ضمن این که من هیچ کاری نکرده بودم ؛ نه مهمانی نرفته ام و نه دست از پا خطا کرده‌ام. به همین خاطر من هم دو سه سالي ست كه تلویزیون نمی بینم و با ممنوع الورود كردن تلوزيون به خانه ام این رابطه را دو طرفه کرده ام.

وی ادامه داد: صدا و سیما خیلی سیستم غلطی دارد و نتیجه آن را هم می بینیم که دیگر مثل سابق مخاطب ندارد حتي کسانی که اخبار را دنبال می کنند آن را از شبکه های دیگر می بینند. البته تك برنامه هایی مثل «ماه عسل» يا «خندوانه» هستند که مردم آن ها رامی بینند اما با این حال مخاطب امروز تلویزیون اصلا قابل قیاس با مخاطب شبکه‌های خارجی نیست، این واقعیت است و باید این را بپذیریم.

میترا حجار درباره فعالیت‌هایی که این روزها پیرامون محیط زیست دارد به ما گفت: امسال تمام پیشنهاداتم را رد کردم زیرا درگیر مسائل محیط زیستی بودم و تصمیم داشتم این کار را به سرانجام برسانم. یکی مسائلی که درگیر آن بودم پیگیری قانون حیوانات از حمایت بود ، در کنار آن فعالیت‌های جانبی دیگری در زمینه محیط زیست انجام مي دهم. اولین چیزی که ما درگیر آن هستیم این است که هیچ قانونی در ایران برای منع حیوان آزاری وجود ندارد و متاسفانه هر روزه شاهد ویدئويي از حيوان آزاري هستيم كه انتشار آن نه تنها باعث متشنج شدن فضای روحی جامعه می‌شود بلكه شبکه های بیگانه را خوشحال می‌کند چون آنها هميشه در صدد اين هستند كه نشان بدهند كه در ایران هرج و مرج و بی قانونی وجود دارد.

حجار ادامه داد: این مساله‌ای است که طی سه چهار ماه گذشته به همراه سازمان محیط زیست روی آن کار کردیم و ده روز پیش به صورت یک پیش‌نویس لایحه به هئیت دولت تحویل داده شد. اما در نهایت حقوقدانی که درسازمان محیط زیست حضور داشتند در این لایحه اضافه كردند كه این لایحه در زمینه حیات وحش معتبر نیست. این مساله مرا به شدت ناراحت کرد زیرا ما در زمینه حیات وحش هم شاهد حیوان آزاری هستیم. حیوانی که شکار می شود به غیر از اینکه کشته می شود به شدت آزار می بیند. به عنوان مثال وقتي پرندگان شکاری مثل قرقی را شکار می کنند چشمانشان را می دوزند اين آزار دهنده نيست؟ آيا سازمان در اين زمينه قانوني دارد؟ دومین مشکلی که مطرح است این است که پناهگاه‌های متعددی برای نگهداری سگ‌ها وجود دارد که شرایط بسيار بدی دارد بسياري ازين پناهگاهها كه توسط پيمانكاران شهرداري ها درست شده حيوانات را گرسنه و در شرايط بهداشتي بسيار بدي نگهداري مي كنند به دلیل این که هیچ نظارت و قانونی دراین زمینه وجود ندارد و یک سری افراد سود جو هم از این طریق پول در می آورند.

این بازیگر با اشاره به فعالیت دیرینه اش در زمینه محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانان عنوان کرد: من سال‌هاست که در این زمینه کار می‌کنم،اما به صورت رسمی در چند ماه گذشته و براي قانون با سازمان محیط زیست همکاری كردم. اما پیش از این با انجمن های دیگري در این زمینه همکاري کرده ام. ضمن این که به نظر من بازیگری یک بخش کار است و یک بخش عمده آن که خیلی از ما می توانیم در آن موثر باشیم؛ فعالیت‌های اجتماعی و مدنی است. خوشبختانه دراین سال‌ها شاهد اين بوده ایم که بازیگران بسياري درگیر این مسائل شدند. سال‌ها پیش وقتي ما به خیریه اي می رفتيم به ما گفته مي شد كه مي خواهيم ادای آنجلینا جولی را در بياوریم اما الان این طور نيست. در همین رمضاني كه گذشت هر شب یک خیریه ما را برای افطاری دعوت می کرد و این یعنی حركت ما روند مثبتی داشته است.

وی با بیان اعتماد مردم به قشر هنرمند و پذیرفتن فعالیت‌های آنان در این حوزه‌ها گفت: مردم به هنرمندان اعتماد دارند زیرا می‌دانند که زندگی‌شان را وقف خدمت به آنان کرده اند. در ایران در قیاس با اروپا هنرمندان بیمه درست و حسابی ندارند، از سوی دولت حمایت نمی شوند اکثریت هنرمندان به خصوص هنرمندان رشته هاي تجسمي در سنين پيري وضعیت خوبی ندارند. هنرمندان بر آمده از مردم هستند و مردم شرایطشان را می دانند در صورتی که در کشورهای دیگر اینطور نیست.

و خیلی از دانشگاه های بزرگ جهان هنرمندان را به عنوان مشاور به كار مي گيرند و از او حمایت می كنند همان طور كه امروز دانشگاه استنفورد از آقاي بيضايي براي تدريس دعوت مي كنند زیرا مي دانند این‌ افراد دراین سنین و با اين معلومات نباید نگران مخارج پيش پا افتاده زندگي شان باشند در صورتی که در ایران اینطور نیست. من فکر می کنم به جای چیزهایی که از دست داده ایم یک سری چیزها را به دست آورده ایم و آن هم این است که مردم خیلی به ما اعتماد دارند. خیلی ها به من اعتراض می کنند که مگر مشکل بشریت حل شده است که دنبال مشکل حیوانات هستی؟ من فکر می کنم اول باید مشکل حیوانات حل شود تا بعد به بشریت برسيم.

بازیگر سریال «سرزمین کهن» درباره تجربه کارگردانی و فیلم سینمایی خود که با فیلمنامه علی میرمیرانی قرار است به زودی ساخته شود گفت: من به خاطر شرایطم نمی توانم با هر کسی کار کنم، زیرا یک دیدگاه خاص دارم و می خواهم با کسانی کار کنم که آنها هم همان دیدگاه را داشته باشند. فعلا با یک تهیه کننده صحبت کرده ایم و اگر جواب مثبت بدهد کار را شروع می کنیم. در حال حاضر هم فیلم‌نامه و هم بازیگران ما آماده هستند و حتی برآورد بودجه هم کرده ایم و فقط منتظر جواب تهیه کننده هستیم.

حجار با ابراز تاسف از فوت عباس کیارستمی، بهمن زرین پور و ملیحه نیکجومند گفت: خبر فوت عباس کیارستمی خیلی خبر دردناکی بود چون سینما نه فقط یک فیلمساز بلکه یک فیلسوف را از دست داد. در کنار عباس کیارستمی فوت بهمن زرین پور را هم تسلیت می گویم چون بسیار مهجور ماند، همچنین فوت ملیحه نیکجومند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون را. هفته گذشته هفته بسیار دردناکی برای اهالی سینما بود. کاش قدر هنرمندانمان را در زمان حیات شان بدانیم.

کتابی در زمینه روان شناسی ترجمه کردم

میترا حجار در پایان گفت: من یک کتاب در زمینه روانشناسی ترجمه کرده ام و احتمالا امسال منتشر خواهد شد. موضوع این کتاب که توسط یکی از دوستان من در آمریکا نوشته شده است درباره تبهکاران و مجرمان است. در این کتاب آمده اكثر افرادی که بزهکار می شوند به دليل آن كه از تحصيلات بالا برخوردار نيستند در مقطعي از زندگی‌شان يك تصمیم اشتباه گرفتند. این کتاب دوازده قدم است که به افراد کمک می کند تا در زندگی تصمیمات درست بگیرند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگران نباش...ما همه به نوعی ...ممنوع الورود...یل ممنوع الخروج...هستیم ....

    • بدون نام

      من این بازیگر رو نمی شناسم اما کارصدا و سبما اشتباه است اگر کسی کاری کرده با یک نامه ناقابل از او درخواست کنند جواب بدهو از خودش دفاع کنه اگه کاری کرده باشه . درضمن برنامه های تلویزیون از اواخر پارسال تاکنون بیننده نداره و طرفداران خودش رو از دست داده برای مناسبت های مذهبی که اصلا هیچ شبکه ای برنامه نداره و ایام نوروز همه فیلم ها چندین بار تکرار بودند بعد از آن هم باز فیلم های تکراری و ایام ماه مبارک تکراری ها به اوج خود رسبد بطوری که بعد از افطاری که میهمان می آمد هم شبکه های استانی و هم شبکه سراسری حرفی برا گفتن نداشتند همه شبکه ها یا برنامه های 100سال پیش رو برای دهمین یا صدمین بار نشان می دادند یا اکثر شبکه ها یه آقا و یه خانم با هم صجبت میکزدند بگو شما که برنامه ندارید چند شبکه دیگه رو تعطیل کنید سنگین ترید لااقل منظره همراه با آهنگ و ترانه ای ملایم و شاد مناسب با ایام پخش بشه تا کمتر از وعده وعید و دزدی های دولتمردان بشنویم متشکرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلاتعطیل

    • بدون نام

      خ میتراحجارنمونه بارزی خانم پاک وساده ایرانی است.واقعامتین است

    • بدون نام

      بهتره النازشاکردوست ممنوع الوردبشه ک ......طوری هم بازی میکنه ک انگارازهمه قشنگتره وتموم مرداعاشقشن

    • بدون نام

      النازعکسایی ک توخارج گرفته شخصیت خودش نشون داد.واوناروتوفضای مجازی گذاشت ودل تموم دخترای نجیب ایرانی وسوزندک بگه من دارم وشمان

    • بدون نام

      میتراازدل ماایرانیابیرون نمیری.دوستت داریم

    • عدالتخواه

      سلام خانم حجار.اینجا قدر هنر را نمی دانند .ارزش نمی گذارند.من شاعرم غزلسرا هستم.برای شعرهایم دست می زنند .اما کسی یا ناشری نگفت به هزینه ی خودمان چاپ کنیم.فقط می گویند چه شعرهای زیبایی چقدر زیبا هستند.اما دیگر کسی شعر نمی خواند.من درد شما را درک می کنم .از طرف شاعری در گوشه ای دورافتاده

    • سلی

      ارزش شما بیشتر از این هاس میترا جون

    • روستایی مرزنکلاته گرگان

      سرکار خانم میترا حجار کاری برای مردمی که در روستای مرزنکلاته گرگان زندگی می کنند انجام دهید اخیرأ مجوز یک مرغداری صادر گردیده که فاصله ی آن با روستا از حداقل های ممکن هم کمتر است اگر این مرغداری به بهره برداری برسد این روستا دیگر قابل سکونت نیست در ضمن خیلی از استاندارد های لازم دیگر راهم رعایت نکرده است . 1ـ دیوار به دیوار چاه آب آشامیدنی شماره یک گرگان 2 ـ فاصله تا جاده ی بین المللی گرگان مشهد 200 متر 3 ـ فاصله با کارخانه ی مواد غذایی کمتر از 250 متر و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالت خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج