۳۵۱۹۳۰
۵۰۵۹
۵۰۵۹
پ

جنون و مرگ از در های نانوایی وارد میشود

فاجعه نان‌های نفرین شده این روستا!

۱۹۵۱ در روستای پونت سنت اسپریت فرانسه فاجعه ای باورنکردنی به وقوع پیوست. ناگهان مردم روستا که تعدادشان به ۳۰۰ نفر می رسید علائم جنون از خود بروز دادند. پیر و جوان زن و مرد به شکلی عجیب در یک شب دیوانه شدند.

وبسایت کافه ترک: ۱۹۵۱ در روستای پونت سنت اسپریت فرانسه فاجعه ای باورنکردنی به وقوع پیوست. ناگهان مردم روستا که تعدادشان به ۳۰۰ نفر می رسید علائم جنون از خود بروز دادند. پیر و جوان زن و مرد به شکلی عجیب در یک شب دیوانه شدند.

فاجعه نان‌های نفرین شده این روستا!

در ۱۴ اوت سال ۱۹۵۱ در روستای کوچکی به نام پونت سنت اسپریت اتفاقات عجیب در زیر پوسته روستای ساکت در جریان بود. با شروع روز پانزدهم فاجعه آغاز شد. از مردم در کوچه و خیابان ها رفتار و اعمال عجیب سر می زد. گویی همگی در توهم و جنون غرق شده بودند. بعضی توهم دیده حرکات عجیب از آنها سر می زد و بعضی دیگر تنها حالت تهوع، سرگیجه و بعد از آن روز مشکل بیدار ماندن مداوم داشتند. بعضی ادعا می کردند وسط میدان روستا اژدهایی غول آسا دیده اند! و بعضی دیگر از مارهایی می گفتند که به آنها حمله کرده است. پسری یازده ساله به نام چارلز به مادر بزرگش حمله و سعی کرد او را خفه کند. و یا کارگری به نام گابریل والیدیر ادعا میکرد خیلی وقت است از مرگش می گذرد او می گفت همراه دوستش هر دو جنازه های متحرکی هستند که به جای مغز در سرشان مس مذاب است و محتویات شکمشان را مارهای زهر آگین خورده اند! و یا یک زن جوان از ببری می گفت که او را کاملا خورده است! روستا در عرض یک شب کاملا تبدیل به تیمارستان شد.

فاجعه نان‌های نفرین شده این روستا!

از ۳۰۰ نفر ۲۵۰ نفر تحت کنترل مداوم قرار گرفتند و ۵۰ نفر باقی مانده به علت جنون به تیمارستان منتقل شدند. ۸ روز بعد از واقعه در بیمارستان یکی از بیماران فریاد کشان خودش را از طبقه دوم به بیرون پرت کرد. این زن قبل از مرگ باور داشت هواپیمای جاندار است و می تواند پرواز کند.

مورد عجیب سنت اسپریت از طرف سه دکتر مورد بررسی قرار گرفت دکتر لیسبون، دکتر پارکوئیر، دکتر گابی آنها به نقطه مشترکی رسیدند. نانوایی روستا

فاجعه نان‌های نفرین شده این روستا!

روستا تنها یک نانوایی داشت که نان کل روستا از آن تامین می شد. بعد از بررسی نان های این نانوایی مشخص شد نانوا در نان از یک نوع قارچ که ماده اولیه ال اس دی (روانگردان) است استفاده کرده است. که در صورت مصرف کم نان تنها باعث حالت تهوع، سرگیجه و بی خوابی مداوم میشد و در صورت مصرف بیشتر از حد ممکن فرد دچار جنون دائمی و حتی مرگ می گشت. که متاسفانه در این مورد ۵۰ نفر به تیمارستان فرستاده شدند و ۷ نفر نیز فوت کردند.

اما مسئله ای ذهن دکتر ها را به خودش مشغول کرد اگر قارچ سمی باعث این ماجرا بود در صورت پخت آن میزان زهر کاهش میافت. و نمی توانست به آن شدت باعث جنون افراد شود. در اینجا بود که پای ال اس دی به میان آمد. به نظر می رسید نانوای جنایتکار بنا به دلایلی که در ادامه می آید به صورت مستقیم ال اس دی خالص را داخل خمیر ریخته و بعد از پخت آنرا بین مردم بیگناه تقسیم کرده است!

چند سال از فاجعه سنت اسپریت گذشت و چند تئوری روی میز قرار گرفت. یکی از قوی ترین تئوری ها دست داشتن سیا در این ماجرا بود. سیا در پی تولید داروی جدیدی جهت روحیه بخشیدن به سربازان ارتش بود نام این دارو MK-Ultra بود که یک نوع ال اس دی به شمار می رفت. به نظر می رسید تمام روستا قربانی آزمایشات سیا برای درک کارکرد این دارو شده است.

فاجعه نان‌های نفرین شده این روستا!

سیا در طول جنگ سرد اهمیت زیادی به کنترل ذهن و روان می داد. و برایش این سوال به وجود آمد که ال اس دی قادر به کنترل ذهن هست یا خیر؟! به همین دلیل سیا برای آنکه به تاثیر ال اس دی بین انسان ها پی ببرد دست به آزمایش آن در جایی خارج از مرز های خود زد. روستایی آرام در فرانسه که از قضا در مجاورت این روستا تنها کارخانه تولید ال اس دی در کل اروپا با فاصله چند کیلومتر قرار داشت. مکاتبات جاسوس سیا با این کارخانه و دستور این سازمان برای آزمایش این ماده توهم زا بدست آمد. در نامه ها کاملا واضح به فاجعه سنت اسپریت اشاره شده و حتی ادعا شده بود که تنها دلیل جنون اهالی روستا ماده ال اس دی این کارخانه بوده است. به نظر می رسد سیا برای آنکه اثرات جانبی مقدار های متفاوت ال اس دی را بر سلامت روان انسان ها در سن های مختلف بسنجد دست به این عمل عجیب زده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج