۳۵۱۹۳۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش روابط ایران با دنیا در پسابرجام

معاون اول رییس جمهور در دیدار با نخست وزیر بلغارستان گفت: بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط ایران و بلغارستان شکل گرفته است.

خبرآنلاین: معاون اول رییس جمهور در دیدار با نخست وزیر بلغارستان گفت: بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط ایران و بلغارستان شکل گرفته است.

اسحاق جهانگیری در نشست مطبوعاتی خود با بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان که از امضای اسناد همکاری دو کشور برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت مذاکرات در این سفر گفت: امیدواریم توافقات خوبی در رابطه با منافع دو ملت داشته باشیم.

اوخاطرنشان کرد: دو کشور بلغارستان و ایران اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و روابط دو کشور در دوران گذشته روابط بسیار خوبی بوده و ما در همه زمینه‌ها همکاری‌های خوبی داشتیم و سطح روابط قابل قبول بوده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه بعد از لغو تحریم‌ها، اراده خوبی برای افزایش روابط دو کشور شکل گرفته است، متذکر شد: سفر نخست وزیر و هیات عالی رتبه همراه هم در بخش دولتی هم خصوصی مبین این اراده است که می‌خواهد در عمل محقق شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز مذاکرات خوبی با نخست‌وزیر و هیات عالی‌رتبه ایشان داشتیم. در زمینه‌های مورد علاقه بحث کردیم. خصوصا در زمینه‌هایی که قبلا کار می‌شد مثل حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و همین طور در زمینه سرمایه‌‌گذاری که بتوانیم از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری مشترک در دو کشور حمایت کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: سند‌هایی که امضا شد در راستای تسهیل روابط بوده و وزرا و هیات‌های متعددی باید برای پیگیری این توافق‌ها به کشور‌های هم در آینده سفر کنند.

او با بیان اینکه در زمینه مسائل منطقه با ویژه تروریسم و افراطی‌گری و نحوه مقابله یا این گروه‌های تروریستی بحث کردیم، گفت: امیدواریم با این اراده جهانی که شکل گرفته که شرّ گروه‌های افراطی از سر مردم منطقه کوتاه شود.

در همین راستا با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر بلغارستان سه سند و یادداشت همکاری از سوی مسئولان دو کشور در مجموعه سعدآباد تهران به امضا رسید.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یادداشت تفاهم ایجاد گروه کاری مشترک میان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و آژانس سرمایه‌گذاری بلغارستان و یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آژانس ارتقاء شرکت‌های صنایع کوچک و متوسط بلغارستان از جمله اسنادی بودند که میان دو کشور به امضا رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبرپزشکی

      باسلام.
      آقای روحانی خواهش میکنیم اون وعده های دوروغینی ک ابتدای ریاستتون گفتید حداقلش یکیش اجرا کنید.همش بلدید بگید دولت قبلی فلان کرد.مگه دوره ی خاتمی مردم تو رفاه آسایش بودن مگه اون مقه اجاره نشینی نداشتیم.ک حالا میخوای روکود مسکن بشکنی.شما توجمع ما مردم نیستی ببینی چی میکشیم.یه چیزم توزبون مردم انداختید ک دولت قبلی 30سال مارو عقب انداخته.مگه دوره ی خاتمی از جهانیان پیش بودیم..منتظرم ک ریاستتون تموم بشه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج