۳۵۲۰۸۷
۲۵ نظر
۵۰۰۹
۲۵ نظر
۵۰۰۹
پ

بدهی ۱۷۰ میلیاردی مدیرعامل بانک رفاه

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:دولت امروز هزینه برخی انتصابهای نادرست را می دهد و ما نسبت به انتصاب مدیر عامل بانک رفاه هشدار دادیم.

خبرگزاری مهر: رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:دولت امروز هزینه برخی انتصابهای نادرست را می دهد و ما نسبت به انتصاب مدیر عامل بانک رفاه هشدار دادیم.

ناصر سراج در یک برنامه تلویزیونی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری قضایی فیش های نجومی و نقش سازمان بازرسی گفت:شورای دستگاه های نظارتی طبق ماده ۲۲۱تشکیل شده و رییس شورا پس از یک سال تغییر می کند در حال حاضر نوبخت حدود دو سال است که رییس این شورا است.

وی افزود:رییس دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی و همچنین معاون نظارت مجلس و رییس دیوان محاسبات در کنار سه عضو از دولت در این شورا هستند.

سراج تصریح کرد:پرداخت حقوق ها جزو بودجه است و مجلس در این راستا باید نظارت هایی را انجام می داده است. تطبیق مصوبات با قانون نیز یکی دیگر از وظایف این قوه محسوب می شود.

وی با اشاره به وظایف قوه قصاییه در این شورا گفت: دیوان عدالت به عنوان عضو به شکایات علیه مصوبات دولت رسیدگی می کند و وظیفه این نهاد ابطال آیین نامه های مخالف قانون است.

وی افزود: طبق ۱۷۴قانون اساسی اجرای صحیح قوانین وظایف سازمان بازرسی است. در بنده برنامه پنجم توسعه، وظیفه نطارت براجرای این قانون بر عهده سازمان بازرس است. طبق قانون،ما موظف به اعلام تخلفات و تذکرات بودیم که این کار نیز انجام شد.

سراج با بیان اینکه گزارش های این سازمان محرمانه است، گفت:در یکی از گزارشها که مربوط به بانک رفاه بود نامه ای مورخ ۱۰/۱۲/۹۳به وزیر اقتصاد و رفاه و رییس بانک مرکزی نسبت به انتصاب رییس بانک اعتراض اعلام شده‌است. در این زمینه به هشدار های سازمان توجهی نشد و دولت هزینه این انتصاب را پرداخت کرد.

۱۷۰ میلیارد تومان بدهی مدیر عامل بانک رفاه

سراج گفت: دو بار تلفنی و شخصا با وزیر رفاه در این رابطه صحبت کردیم اما نتیجه ای نداشت. ۱۷۰میلیارد تومان میزان بدهی خانواده این فردی است که به این سمت منصوب شد.

ربیس سازمان بازرسی کل کشورگفت:این سازمان وظیفه نظارتی خود را در رابطه با فیشهای حقوقی انجام داده است.
وی افزود:در بررسی شرکت سهامی بیمه ایران و افزایش حقوق و پرداختی ها سازمان بازرسی گزارشها و نامه نگاری هایی به ریاست جمهوری داشته است.

سراج تصریح کرد:در رابطه با یکی از فروشگاه های زنجیره ای نیز، وجود مقررات تبعیض آمیز در ارایه برخی پرداخت ها به عنوان علت اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نهادها هشدارهای سازمان بازرسی را جدی نمی گیرند، گفت:مدیران مربوطه تمکین نمی کنند به عنوان نمونه مدیر عامل منصوب شده این بانک ماهانه ۴۰میلبون تومان حقوق دریافت می کرده و با سود یک درصد وام ۲۵۰میلیونی گرفته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حتی اگر قانون هم اجازه بدهد من به هر فیش حقوقی سرک نمی کشم بلکه به طور کیس وار این مسائل کشف شده است.

وی با اشاره به آمار اخیر پیرامون ۹۵۰مدیر گفت: رییس مجلس به دیوان محاسبات برای بررسی ها دستور داد و ایشان از این تعداد مدیر ۹۵۰نفر را بررسی کرد که در فیش انها از سه میلیون تا ۴۰میلیون دیده می شود.

۷۰ درصد این مدیران تا بیست میلیون حقوق می گیرند. ۲۷درصد از ۲۰تا۳۰ و تنها سه درصد این تعداد از ۴۰میلیدن تومان به بالا است.

وی در رابطه با صندوق توسعه ملی گفت:چرا کمیسیون تطبیق آیین نامه ای که در این مورد قانون شد را ابطال نکرد.به عنوان مثال فوق العاده جذب به میزان سی درصد حقوق و فوق العاده ها برای رییس هیات عامل و پانزده درصد برای اعضای هیات عامل صندوق می تواند بر اساس دستور رییس هیات عامل انجام ماموریت، عائله‌مندی، ایثارگری، نوبت کاری و فنی، حق ترجمه و تالیف اقدام نماید، دیده می شود به ازای هر ساعت اضافه کار به هر یکی از کارمندان بر اساس دستور رییس هیات عامل پرداخت می شود.

وی افزود:طبق قانون شش گزارش شش ماه داشتیم حتی سال گدشته دیده شد که شش میلیارد از منابع صندوق توسعه ملی نبود و با پیگیری ها به صندوق باز گرداندیم.

سراج تصریح کرد:اگر نظارت ها نبود، صندوق امروز هیچ منبعی نداشت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پیگیری دستور آیت الله آملی لاریجانی در این رابطه گفت:راستی ازمایی ۶۰۲ مدیر در کل کشور صورت گرفته که نفرات اول ۴۰ و نفر آخر ۵میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در رابطه با صندوق توسعه ملی یک میلیارد تومان برگشت خورد. البته به این بازگشت ها اکتفا نمی کنیم و بازرسی دقیق انجام می دهیم.

وی افزود: مسائلی که جنبه کیفری پیدا کند قوه قضاییه ورود می کند. در حال حاضر هم هلال احمر هشت میلیون تومان به عنوان سقف را اعلام کرده‌است و گفته که هرکسی بیشتر گرفته به عنوان دیون بازگرداند.

وی افزود: ۹۵۰۰شرکت در کیش ثبت شده که ۲هزار آنها مربوط به یک واحد آپارتمانی و پیش از ۹هزار تا با کارت ملی های مشابه است.

رییس سازمان بازرسی به یکی دیگر از تخلفات اشاره کرد و گفت:در یکی از دانشگاه ها چون مسوولان می خواستند با ماشین خارجی رفت و آمد کنند درخواست پرداخت هزینه آن را می کنند اما چون قبول نمی شود پول را به خیریه داده و از آنها می خواهند بخرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش دروغ وفیلمه

    • بدون نام

      مملکت دزد بازار ، ............ خیلی دزدی میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صحبت میکنم یه خورده کمش کنند

    • بدون نام

      شرکت های بیمه دزد پرورند

    • بی نلم

      افشای فیش حقوقی مدیران چه دردی از ما قشر ضعیف دوا میکنه. که با ماهیانه ششصد تومان زندگی کنیم صدامون هم در نیاد.بدترش اینه که یزن باشی وسرپرست ی خانواده پنج نفره هم باشی. واله.

    • بدون نام

      آقا نگو مدیرعامل بانک رفاه رو که دولت قبل انتصاب کردن وکلأ هرچی فیش حقوقی بالا وهر تخلفی هست بعد 3سال همچنان مال دولت قبل هست آقای طیب نیا هم مدیر بانک رفاه رو انتصاب نکردن کلا واسه قبلیاست

    • بدون نام

      ۱۷۰میلیارد ،چقدروثیقه گذاشتن که این مبلغ فوق نجومی رودریافت کردند ؟؟؟!

    • بدون نام

      بسم رب الشهدا .....مدیر عامل باید اعدام گردد. وعتصمو بحب الله جمیعا ولا تفرقو

    • چ چ

      واقعا متاسفیم که چنین تخلفات واختلاسات غیرقانونی ازطرف مدیران ارشدنظام صورت گرفته که دیگر سلب اعتماد عمومی رادربرگرفته احسنت وآفرین بر حکومت مرکزی چین کمونیست که بدون هیچگونه فوت وقت سریعا بحساب مدیران فاسدسیاسی واقتصلدی عمل انقلابی نموده ویکجا بدون پارتی بازی اعدام را گزینه اعتماد مردمش دانسته تادیگریک مدیرفاسد دل وجریت خیانت وجنایت را ازسربیرون کند ..............

    • بدون نام

      یا خدا...170میلیارد بدهی خانوادگی ..از قدمت دایناسورها هم جلوتره..

    • امین

      اقای سراج درود بر شما و شهامتی که داشتید برای پرده برداشتن از این فساد مسولان در برنامه زنده تلویزیونی. انشا الله همیشه موفق و محفوظ باشی در پناه حق.

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره
      یه وزیر چقدر می تونه ............ باشه؟

    • بدون نام

      احمدی نژادکجایی,که این اقایون روتوسفیدکردند.

    • عدالتخواه

      با این پول ها می توانند شهر بسازند .بیکاری را ریشه کن کنند اما نمی کنند.من نمیدانم ناظر نیست؟حسابگر نیست؟موجودی پول رو نمیدونن که هر چه بخواهند برداشت نکنند؟ ایا نظارت کردن با وجود سیستم های پیشرفته ی رایانه ای برای شما سخت است؟لطفا مدیران متخلف را به زندان بفرستید بابا اینا ازاد می چرخن .یا امام الزمان کجایی؟

    • جواد

      سازمان بازرسی باید ... در صورت مشاهده تخلف یا فساد ... با حکم قضایی سریع مجرم را دستگیر کند و در صورت تایید وی را مجازات و عزل کند... و برای همیشه انفصال کند...چون ثابت کرده امانت دار نیست...

    • اذین

      سلام
      درخصوص حقوق بالای مدیران خیلی حاشیه ها ایجاد شده ولی شایسته است در خصوص بازیکنان فوتبال که به لحاظ کیفیت تو دنیا درسه می باشند نیز شایسته است نسبت به حقوق مثلا 2 میلیارد تومانی منهای پاداش ها و .... برای یک فصل حساسیت ها چند برابر شود. ممنونم

    • بدون نام

      ....... عدم ثباط در مدیریت کلان کشور موجب شده تا هر کس به محض دستیابی به محل در آمد مالی تلاش کند تا مدتی که بر این موقعیت است از آن حسابی بهره مالی ببرد وتقربیا" اینگونه رفتارها در کشور نهادینه شده باید فکری دیگری برای کنترول اندیشید با این بگیر وببند ها کار به جایی نمی بریم.

    • جوان دهه 60 ی بی پول بدبخت

      خدا میداند با فوق لیسانس 5 سال سابقه کار اداره کل دولتی(منابع طبیعی) متاهل-مستاجر حقوقم 750 هزار تومنه- بقران بیمه نیستم - حق بیمه تامین اجتماعی ازم کسر میشه مالیاتم میدم- اینست برابری اجتماعی خدایا شکرت که در ایران زندگی میکنم

    • بدون نام

      بانک ........... هم دزد شده چون من یک وام گرفتم نصف آن با درصد بالا پرداخت کردم چون از بیرون از بانک آزاد پول نزولی می گرفتم اینقدر نمیشد و حالا رفتم بقیه آن تصویه کنم گفتند سود تا ۲۸ ماه دیگر باید بدهی من میخواهم بدانم ... پولی که پس میدهند باید نزولش هم بدهند .............

    • بدون نام

      سوال من این است تابحال سازمان بازرسی کجا بوده!!! آیا به نظرشما
      این سازمان هم یک سازمان بازرسی نمی خواهد؟

    • سمیرا

      ثبات مدیریت کلان: شما انگار خوابی این عاقا که رئیس بانک رفاه بوده الان 20 ساله ریاست تمام بانکها رو مزه کرده *
      ....

    • مهدی

      روش جدید سرگرم کردن ملت؟
      هه

    • بدون نام

      به نظرمن این آقایان مشروحه که اینگونه باخست تمام سالانه در خصوص افزایش حقوق کارمندهای عادی تصمیم گیری می کنند تا خود .... چون خود را کارمند بحساب نمی آورند : وزیر. استاد.مدیر . رئیس . دکتر و...

    • بدون نام

      سرقفلی میداده احتمالا

    • بدون نام

      بخاطر همینه جوان ایرانی همه آرزوهاشو میذا ره تو ایران و میره کشور های خارجی ..............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج