۳۵۲۱۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روایتی از ۷ دقیقه رگبار

«حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه» یک روز پس از حادثه تروریستی که او و چند مدیر استان کرمانشاه را هدف قرار دادند، از هفت دقیقه به‌رگباربستن خودرو حاملشان می‌گوید.

روزنامه شرق: «حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه» یک روز پس از حادثه تروریستی که او و چند مدیر استان کرمانشاه را هدف قرار دادند، از هفت دقیقه به‌رگباربستن خودرو حاملشان می‌گوید.

نماینده «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» با بیان اینکه حال عمومی‌اش بعد از حادثه تروریستی روز یکشنبه خوب است، گفت: «نگرانی ما از زخمی‌شدن فرماندار دالاهو بود که با توجه به جراحی صورت‌گرفته روی ایشان و اعلام پزشکان خطر رفع شده است». او افزود: «روز دوشنبه در منطقه مرزی ریجاب حادثه تروریستی توسط گروهی از ضدانقلابیون انجام شد و به موجب آن به مدت هفت دقیقه خودروی ما و جمعی از مدیران کرمانشاه را به رگبار بستند که متأسفانه دو جوان یعنی راننده و نیک‌عزم، کارشناس دامپزشکی به شهادت رسیدند».

فلاحت‌پیشه همچنین با اشاره به اینکه خودروها بعد از تیراندازی‌های مکرر گروه‌های تروریستی از مسیر اصلی خود منحرف و به سمت حاشیه جاده در حرکت بودند، به «تسنیم» گفت: «خوشبختانه خودروهای ما بعد از برخورد با یک تخته‌سنگ از حرکت باز ایستاد و سقوط نکرد و در صورتی که تروریست‌ها متوجه می‌شدند که خودروها سقوط نکرده‌اند به طور قطع به منطقه بازمی‌گشتند و تیر خلاص را به همه مجروحان می‌زدند».او ادامه داد: «در جریان این حادثه تروریستی، اکبری، فرماندار دالاهو نیز زخمی شد که روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و طبق اعلام پزشکان خطر رفع شده است.

جراحت واردشده به بنده نیز سطحی است و جای نگرانی وجود ندارد. دو نفر دیگر از همراهان ما بختیاری، کارشناس دامپزشکی و افضلی، مدیرکل شیلات استان نیز مجروح شدند که حال عمومی آنها خوب است».این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره شناسایی عاملان این حمله گفت: «بنده اطلاعی ندارم که تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته باشند اما نحوه حمله و کمین‌کردن این افراد نشان می‌دهد که آنها از بیرون از کشور بوده‌اند».

او افزود: «در رابطه با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کرمانشاه برای بررسی ابعاد این حادثه تروریستی عنوان کرد: با وجود تماس‌های مکرر علاءالدین بروجردی، لاریجانی و عارف مبنی بر تشکیل کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس برای بررسی ابعاد سوء‌قصد، با تشکیل این کمیسیون موافق نبودم».

نماینده «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» توضیح داد: «نحوه حمله آنها این‌گونه بود که در جایی کمین کرده و خودرویشان را آتش زدند و سپس خودروی ما و مدیران کرمانشاه را به رگبار بستند؛ نوع حمله‌ای که یادآور زمان جنگ به‌خصوص حمله به فرماندهان نظامی است. این تروریست‌ها بعد از حمله از مرز گریختند که تمامی اینها نشان می‌دهد آنها ربطی به داخل نداشته و عامل بیرونی دخیل بوده است».فلاحت‌پیشه ادامه داد: «از آنجا که نیروی نظامی همراه ما نبود مردم منطقه اعم از شیعه و سنی به کمک ما آمدند. بنده تا زمانی که آخرین شهید را منتقل کردم در صحنه ماندم و این مردم بودند که با خودروهای شخصی مجروحان و شهدا را به بیمارستان اعزام کردند».

تغییری در سفر روحانی انجام نشده

او با تأکید بر اینکه مؤلفه‌های امنیتی در دالاهو از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: «با توجه به اینکه در آستانه سفر دولت هستیم این اقدام تروریستی انجام شده است، اما این تمام ابزار آنها برای ایجاد ناامنی است و چون این منطقه لب مرز است می‌توان احتمال رخ‌دادن چنین اتفاقاتی را داد؛ اقدام تروریستی که از سوی افراد خارج از ایران رخ داده است».در همین حال «علی‌اصغر احمدی»، جانشین ستاد سفر کاروان دولت نیز درباره وضعیت سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه با توجه به حادثه پیش‌آمده، به «ایرنا» گفت: «هیچ تغییری در سفر رئیس‌جمهوری به کرمانشاه انجام نشده و این سفر به قوت خود باقی است». او افزود: «برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور طبق روال ادامه خواهد داشت و به‌زودی سفر به کرمانشاه انجام می‌شود».

ماهیت حمله‌کنندگان مشخص نیست

«حسینعلی امیری» سخنگوی وزارت کشور نیز درمورد این حادثه تروریستی، با بیان اینکه ماهیت و انگیزه این گروه تروریستی هنوز مشخص نیست، گفت: «نیروهای امنیتی و نظامی در استان کرمانشاه برای پی‌بردن به چرایی این سوءقصد و حمله تروریستی در تلاش هستند». به گزارش «فارس»، سخنگوی وزارت کشور درمورد شایعاتی پیرامون دست‌داشتن گروهک تروریستی پژاک در این سوءقصد، افزود: «هرگونه اطلاع‌رسانی در این موضوع از کانال‌های غیررسمی معتبر نیست و اخبار موثق از کانال‌های رسمی به موقع منتشر خواهد شد».

همچنین «سید نصرالدین حیدری» در پیامی محکومیت حادثه تروریستی دالاهو از جانب جامعه اهل حق را اعلام کرد. در این پیام آمده: «به نام خدا؛ بدین‌وسیله این‌جانب و جامعه اهل حق عملیات تروریستی و سوءقصد به جناب آقای دکتر فلاحت‌پیشه نماینده محترم مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو و فرماندار محترم دالاهو جناب آقای اکبری و هیأت همراه را شدیدا محکوم کرده و اعلام می‌داریم برای جامعه اهل حق و مرزنشینان غیور، امنیت ملی و آرامش اجتماعی و فردی از اولویت‌های اساسی می‌باشد و همواره در تلاش بوده و هستیم تا خدشه‌ای به اقتدار پرصلابت نظام جمهوری اسلامی که پاسدار تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران در این شرایط خطیر است وارد نگردد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج