۳۵۲۱۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رحیمی:تحریم یک صدم مشکلات داخل نیست

بالاخره ما در تحریم هستیم . در تحریم فشار می آید. دشمن همه راهها را می بندد و ما باید راههای متعدد برویم و دور بزنیم. البته این کار را کرده ایم . آنقدر که در داخل اذیت شدیم یک صدم هم از بیرون اذیت نشدیم.

خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور گفت: اتهاماتی که الان نسبت به دولت وجود دارد دولت را از کارایی می اندازد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از کارت هوشمند ملی با اشاره به برنامه جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای کارت ملی فعلی اظهار داشت: کارت هوشمند جاندار است و شناسنامه بی جان تبدیل به یک فرد هوشمند شده است.

وی گفت: تحولی عظیمی در زندگی ما و بشریت در همه احوال ایجاد شده و کارت هوشمند ملی نیز یک مورد آن است و در واقع کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است که از کارهای بیهوده و فسادها جلوگیری می کند و زمینه تهمت و افترا را از بین می برد؛ مخصوصا الان که در این شرایط متاسفانه تهمت و افتراها به اوج خود رسیده و برکت را از ما گرفته است، البته عده ای هم هستند به دور از این فضا بردند و خوردند و دست به هر فسادی زدند.

رحیمی گفت: به عنوان مثال اگر تمام اتفاقاتی که در سازمان گمرک می افتد در یک صفحه هوشمند ثبت شود شما متوجه سابقه کار افراد در واردات و صادرات می شوید اینکه فرد چقدر عوارض و مالیات داده یا چقدر بدهی و معوقات دارد. داستانهایی در این اینجا وجود دارد بنده از دیوان محاسبات که وارد دولت شده ام می دانم چه خبر است؟

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز ما میلیاردها دلار به وارد کنندگان پول دادیم . صادر کنندگان از یارانه ها و امکانات این مملکت استفاده کردند و اجناس را صادر کرده اند کسی نمی داند چه اتفاقی افتاده است. ما ارز ۱۰۵۰ تومانی دادیم اما ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ تومان فروخته شد. برخی الان سه برابر می فروشند. استفاده از پروژه هوشمند نشان می دهد این فرد کیست، چه اجناسی آورده و در انبار دارد. هم اکنون ۱۶ هزار و ۷۰۰ انبار در کارگروهی تحت نظر وزیر کشور است.

وی گفت: همه مردم باید بدانند آنها که معوقه مالی دارند و پرداخت نکرده اند چه کسانی هستند؟ خوب است که افکار عمومی بداند چه کسانی وام های کلان را سالهای سال بردند و امروز مقاومت می کنند و نمی دهند. این پول باید به گردش بیافتد و در اختیار مردم باشد.

رحیمی ادامه داد: یک فرد می خواهد پتروشیمی بسازد ۱۰ میلیارد خرج کرده اما ۱۰۰ میلیارد گرفته، نمی دانیم ۹۰ میلیارد را چه کرده است؟ همه چیز باید شفاف شود اینکه چه کسی وام گرفته و چه کسی وام نگرفته یا چه کسی از امکانات دولت استفاده کرد و چه کسی استفاده نکرده است. فقط موارد سری است که نباید گفته شود آن هم در همه کشورها وجود دارد اما نه این مورد که کسی ۵۰۰ میلیارد تومان وام گرفته بگوییم سری است.این افراد آبرو ندارند که پول مردم را بردند و نمی آورند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یک نامه ای داشتم از جوانی که مادرش مستخدم مدرسه است و برای یک میلیون تومان وام مانده است . آن وقت هزاران میلیارد برده اندو نمی خواهند بدهند.

وی گفت: بالاخره ما در تحریم هستیم . در تحریم فشار می آید. دشمن همه راهها را می بندد و ما باید راههای متعدد برویم و دور بزنیم. البته این کار را کرده ایم . آنقدر که در داخل اذیت شدیم یک صدم هم از بیرون اذیت نشدیم. ارز ۱۰۵۰ تومانی گرفته اند بنابراین باید جنس را به همان قیمت به مردم بدهند. یکی دو نفر هم نیستند . با امکانات و اختیاراتی که داریم چه می توانیم بکنیم. البته کارهای زیادی کرده ایم و باید انجام دهیم .

رحیمی گفت : طوری است که نمی توانیم ملت را از مشکلاتی که داریم آگاه کنیم چون برخی سوءاستفاده می کنند. البته از اشکالات تحول در فناوری و اطلاعات است. برای اینکه دشمن سوءاستفاده نکند جاهایی سکوت کامل کرده ایم. یک فحش می دهند نمی توانیم جواب دهیم که ناسزا می گویی حق با تو نیست. همه همین کار را می کنند. برخی برخی در تلویزیون، دوستان، برادران. چون آگاهی ندارند . در آن واحد هم نمی شود تمام خبرنگاران و برادران را مطلع کرد.

وی گفت: بنابراین همه چیز باید با یک صفحه هوشمند ثبت شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر ی از سخنان خود گفت: یک دفعه یک ساختمان بزرگی در یک کوچه می سازند و ۴ نفر دیگر هم پشت سر آن ساختمان می سازند بدون اینکه بدانند آیا جا به اندازه کافی وجود دارد و رفت و آمد ممکن است یا نه. ۱۰ میلیارد سرمایه گذاری می کنند و ۱۰۰ میلیارد می برند.

چقدر مالیات از این ۱۰۰ میلیارد داده اند؟ بعد هم اینهایی که بردند و خوردند تظاهرات می کنند. همه این موارد باید شفاف شود. همه مردم باید بدانند و به کمک بیایند. همانقدر که ما مطلع می شویم شما هم مطلع می شوید. کار سختی نیست. تعدادی بانک دولتی و تعدادی بانک خصوصی داریم که اقداماتشان باید هوشمند شود. مثل کارت هوشمند که تمام مشخصات در آنجا قرار دارد و امکان جعل آن نیست.

رحیمی ادامه داد: هم اکنون اگر در این فضا کسی که در خط مقدم است بخواهند به همان گناهی که خودشان آلوده شده اند او را متهم کنند، در واقع او را بی خاصیت می کنند و از کار می اندازند. همین اتهاماتی که الان نسبت به دولت وجود دارد دولت را از کارایی می اندازد.

وی در ادامه تحول کارت ملی فعلی به کارت هوشمند را کار مبارکی دانست و گفت: این کار مقدمه ای برای کارهای بزرگتر است.

به گزارش مهر مراسم رونمایی از کارت هوشمند ملی پیش از ظهر روز چهارشنبه در نهاد ریاست جمهوری و با حضور مصطفی محمد نجار وزیر کشور، ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال و محمدرضا رحیم معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

ناظمی اردکانی در این مراسم از صدور کارت های هوشند ملی در هفته های آتی خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیر

      چی بگم والله!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج