۳۵۲۲۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مانور تبلیغاتی ضد ایرانی با همکاری آلمان

روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشار مطلبی با استناد به گزارش سالانه سال ۲۰۱۵ دستگاه اطلاعات داخلی آلمان مدعی شده که اوباما بر روی نقض مفاد برجام توسط ایران چشم بسته است.

خرداد نیوز: این روزنامه می نویسد:"در گزارش سال ۲۰۱۵ آمده است که تعداد سلفی ها و هم چنین جاسوسان روسیه و چین در آلمان و تعداد راست گراهای افراطی در آن کشور افزایش یافته اند. در بخشی از این گزارش نیز اشاره شده است که ایران درصدد دستیابی به فناوری های هسته ای از طریق شرکت های آلمانی بوده است. در این گزارش آمده است که ایران تلاش مخفیانه ای برای تهیه فناوری های مرتبط با برنامه هسته ای و موشکی انجام داده است. این گزارش پیش از بازداشت فردی با تابعیت پاکستانی به نام سید مصطفی اچ تهیه شده است که متهم به جاسوسی برای ایران شده بود. در این گزارش ادعا شده که تلاش ایران برای تهیه فناوری های هسته ای و موشکی از طریق کانال های غیر رسمی از ۴۸ مورد در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۱۴۱ مورد در سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده بود".

این روزنامه اشاره می کند که که همین گزارش بود که سبب شد تا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفته گذشته از بوندستاگ (مجلس آن کشور) بخواهد که مراقب نقض احتمالی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برامه موشکی ایران توسط آن کشور باشد.
این روزنامه در ادامه مدعی شده است که به نظر می رسد دولت اوباما توجهی به این مسائل ندارد و در این باره می نویسد:"دولت اوباما از قرارداد ایران با بوئینگ برای خرید چندین فروند هواپیما موافقت کرد. دولت هم چنین از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت می کند. در این باره "مارک دوبوویتز" از بنیاد نئومحافظه کار دفاع از دموکراسی باور دارد که دولت اوباما تلاش دارد تا از هرگونه اقدام ریس جمهوری بعدی امریکا علیه برجام خودداری کند. او معتقد است که دولت اوباما به جای مهار ایران راه را برای پیشروی آن کشور تسهیل کرده است".

در این میان شبکه خبری "فاکس نیوز" وابسته به جمهوریخواهان نیز در تلاش است تا با استفاده از گزارش دستگاه اطلاعات داخلی آلمان بر روی این موضوع مانور داده و علیه ایران موضع اتخاذ کند این شبکه خبری می نویسد:"سازمانی که این گزارش را درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح های شیمیایی منتشر کرده مشابه پلیس فدرال امریکا است. در این گزارش آمده که ایران علاقمند به تهیه دوربین های با سرعت بالا نیز بوده است".

این ادعاها در حالی مطرح می شوند که اخیرا گزارش کمیسیون بررسی جنگ عراق تونی بلر نخست وزیر پیشین بریتانیا را متهم کرد که به دروغ و برای به راه انداختن جنگ علیه آن کشور مدعی وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق شده بود !
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج