۳۵۲۲۸۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مرگ زودرس ۵۰ هزار ایرانی بر اثر سکته

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرسال ۹۰ هزار نفر در کشور براثرسکته فوت می کنند که ۵۰ هزار نفر آنها زیر۵۵ سال هستند و دچار مرگ زودرس می شوند.

خبرگزاری ایرنا: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرسال ۹۰ هزار نفر در کشور براثرسکته فوت می کنند که ۵۰ هزار نفر آنها زیر۵۵ سال هستند و دچار مرگ زودرس می شوند.

رضا ملک زاده این آمار را در حاشیه نشست با اولگ چسنوف، معاون بیماریهای غیرواگیرسازمان بهداشت جهانی در وزارت بهداشت و درپاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا اعلام کرد.

وی افزود: مطالعات مختلفی با همکاری سازمان بهداشت جهانی درحال انجام است که بسیاری از آنها با هدف ارتقای سلامت ایرانیان به خصوص با محوریت بیماریهای غیر واگیر انجام می شود.

ملک زاده گفت: آمار مرگ های زودرس ناشی از سکته های مغزی و قلبی نگران کننده است ولی نشان می دهد که می توانیم با مداخلات به موقع و اقدامات پیشگیرانه از مرگ سالیانه ۵۰ هزار ایرانی که دچار سکته می شوند، پیشگیری کنیم.

* دستیابی محققان ایران به فرمول پیش بینی سکته

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اضافه کرد: با مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت توانسته ایم به فرمولی برسیم که با استفاده از آن می توان با درنظرگرفتن عوامل و ضریب خطرسکته را در آینده هر فرد به دست آوریم و با استفاده از این فرمول می توانیم بروزسکته را پیش بینی و از آن پیشگیری کنیم.

ملک زاده گفت: در ایران بیش از ۶۰۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی فعال است که از این تعداد ۲۱ مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند.

وی افزود: امروزیک هیات۱۱نفره از سازمان بهداشت جهانی به سرپرستی اولگ چسنوف، معاون سازمان بهداشت جهانی از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بازدید کردند و قرارشد با همکاری سازمان بهداشت جهانی ومراکز تحقیقاتی همکار این سازمان در ایران تحقیقات بیشتری با هدف ارتقای سلامت ایرانیان انجام شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تمرکز اصلی این تحقیقات در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماریهای مزمن غیر واگیر مانند سکته های مغزی و قلبی، سرطان و سایر بیماری های مزمن خواهد بود.
وی گفت: برخی از این تحقیقات نیازمند یک کار بلند مدت 10 تا 20 ساله است.

*ایران، مقام اول تحقیقات پزشکی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی

ملک زاده افزود: ایران از نظرکمیت و کیفیت درتحقیقات علوم پزشکی بدون تردید بالاترین تولیدات را در خاورمیانه و دربین کشورهای اسلامی دارد.

وی همچنین گفت: در دو سال گذشته و در دولت یازدهم بودجه تحقیقات علوم پزشکی، پس از سالها افزایش یافته است و زمینه جهش بیشتر در تولیدات علمی در حوزه پزشکی فراهم شده است.

اولگ چستنوف، معاون بیماریهای غیر واگیر سازمان بهداشت جهانی در یک سفر سه روزه، یکشنبه وارد ایران شده است.

وی روز گذشته در همایش ملی مبارزه با بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت شرکت کرد و امروز نیز بازدیدهایی را از مرکز مطالعات اعتیاد، مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر، معاونت های تحقیقات و معاونت بهداشت وزارت بهداشت داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش بخاطرگرانی وفشارزندگیست

    • بدون نام

      فقر پدر مردم را درآورد

    • علی

      فشار روحی روانی بیکاری روغن پالم تغذیه ناسالم از عوامل مرگ زودرس هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج