۳۵۲۳۸۵
۱ نظر
۵۳۶۸
۱ نظر
۵۳۶۸
پ

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (۱۰)

همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

برترین ها: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس

مربی اسکی هرمان کخ (Hermann Koch) سال گذشته رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس در مسیر یک کیلومتر را در اتریش به دست آورد. او مسافت یک کیلومتر را به طرز باورنکردنی در ۲ دقیقه و ۳۵.۹۹ ثانیه پیمود. «ski-bob» یک وسیله نقلیه برای سرخوردن در سراشیبی برفی است و از یک قاب دوچرخه و فرمان تشکیل شده که به جای چرخ به چوب اسکی متصل هستند. اسنوبایک نیاز به مهارت و تمرین زیادی دارد. این اولین باری نبود که هرمان رکورد گینس به دست می آورد. او قبلا رکورد بیشترین فاصله عمودی با اسکی-باب را در ۱۲ ساعت به فاصله ۳۲۷۳۶ متر در سال ۲۰۰۷ به نام خود ثبت کرده است. او این رکورد را همراه با دوستش هارالد برنتر (Harald Brenter) به دست آورد. آنها همچنین در سال ۲۰۱۳ رکورد بیشترین فاصله عمودی طی شده با اسکی-باب در یک ساعت را که ۳۰۸۶ متر است را به دست آوردند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت

کاپیتان سابق کریکت انگلستان «ناصر حسین» در 14 جولای رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت را به دست آورد. او توانسته بود یک توپ کریکت را که از یک درون در ارتفاع 32 متری به زمین افتاد را بگیرد. اما این رکورد حسین را راضی نکرد و این بار او تصمیم گرفت توپی را که از ارتفاع 49 متری علیرغم هوای بادی روز بگیرد. توپ قبل از رسیدن به دستان حسین تقریبا با سرعت 74 مایل بر ساعت فرود می آمد. حسین در سال های 1999 تا 2003 کاپیتان تیم کریکت انگلستان بود. او همچنان در تلاش برای ثبت رکوردهای جدید است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


پیرترین اسکی باز روی آب با پای برهنه

گرگ سمپل (Greg Sample) از امریکا رکورد جهانی گینس ۳۳ دور ۳۶۰ درجه اسکی روی آب با پای برهنه را در آلوا،فلوریدا به دست آورد. در هر دور، اسکی باز باید یک دور کامل را درحالیکه به پشت است کامل کند و دوباره برای دور جدید روی پاهای برهنه خود بایستد. سریعترین سرعت اسکی روی آب با پای برهنه مردان ۲۱۸.۴۴ کیلومتر بر ساعت است که توسط «Scott Michael Pellaton» در چندلر، آریزونا، کالیفرنیا در سال ۱۹۸۹ به دست آمده است. در بخش زنان هم این رکورد ۱۵۴.۶۳ کیلومتر بر ساعت است و توسط «Teresa Wallace» در چندلر آریزونا در سال ۲۰۰۶ به دست آمده است. بنانا جورج (Banana George) امریکایی با سن ۹۰ سال و ۲۹ روز در ۲۰ فوریه ۲۰۰۵ توانست رکورد پیرترین اسکی روی آب با پای برهنه را در دریاچه فلورانس، فلوریدا از آن خود کند. هم چنین بیشترین اسکی بازان پابرهنه ای که در پشت یک قایق کشیده شده اند ۲۷ تاست و این رکورد توسط «Big Pull» در سپتامبر سال ۲۰۱۵ در ویسکانسین رپیدز، ویسکانسین، ایالات متحده به دست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


رکورد درجه دارترین گوسفند

درجه دارترین گوسفند، سرجوخه دربی است که در یک سپتامبر 2015 در سربازخانه دال، چستر، بریتانیا به مقام سرجوخگی ارتقا یافت. سرجوخه دربی عضو هنگ مرسیان و این درجه توسط سطتیپ اندرو ویلیامز به او تعلق گرفته است. جالب است بدانید او به عنوان عضو در خدمت نیروهای مسلح بریتانیا دستمزد می گیرد و دستمزد او شامل غذا و صورتحساب دامپزشک می شود و هم چنین هر سال در کریسمس مرخصی دارد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


جوانترین بازیکنی که در بازی «Dance Dance Revolution» امتیاز کامل به دست آورد.

جوانترین بازیکنی که توانست امتیاز کامل «AAA» را در بازی «Dance Dance Revolution» در آگوست سال ۲۰۱۰ به دست آورد ریوتا وادا ۹ سال و ۲۸۸ روزه ژاپنی است. او از ۵ سالگی این بازی را انجام می داده و بالاخره در ۹ سالگی توانست روی یک سطح غیرلغزنده نمره کامل را به دست آورد. در این بازی بازیکنان روی یک پلتفرم رقص می ایستند و با توجه به موسیقی و علائم بصری به فلش های رنگی زیر پای خود ضربه می زنند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


گران ترین قارچ دنیا

ترافل سفید گران ترین گونه قارچ خوراکی در جهان است که هر کیلوگرم از آن بیش از 3000 دلار قیمت دارد. این نوع قارچ فقط در مناطق ایتالیایی پیمونت، امیلیا-رومانیا، توسکانی و ماچز و شبه جزیره ایسترین در کرواسی یافت می شود و از آنجا کع این نوع قارچ حدود یک فوت زیر زمین رشد می کند فقط توسط سگ های آموزش دیده پیدا می شوند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


بیشترین اسمارتیز خورده شده با چشمان بسته و با چاپستیک


بیشترین اسمارتیز خورده شده در یک دقیقه با چشمان بسته و با چاپستیک (چوبک غذاخوری) ۲۰ تاست و توسط آشریتا فورمن امریکایی در مرکز «Sri Chimnoy» در نیویورک در ۸ دسامبر ۲۰۱۱ بدست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

بزرگترین سمبوسه

بزرگترین سمبوسه 110.8 کیلوگرم وزن دارد و توسط کالج برادفورد در امریکا در 22 ژوئن 2012 پخته شده است. این سمبوسه 135 سانتیمتر طول، 85 سانتیمتر عرض و 29 سانتیمتر ارتفاع دارد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


رکورد بلندترین پرش ایستاده

«Evan Ungar» از کانادا پس از شکستن رکورد بیشترین پرش ایستاده نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. او در یکی از باشگاه های اونتاریو، جایی که به عنوان یک مربی تناسب اندام شخصی کار می کند، در مقابل تشویق بیش از ۱۰۰ نفر توانست با موفقیت در ارتفاع ۱.۶۱۶ متری فرود بیاید. این مربی ۲۴ ساله ۱۷۸.۵ سانتیمتر قد دارد و این بدین معنی است که او توانسته ارتفاعی تقریبا معادل قد خود را بپرد. در این پرش هیچ دورخیزی مجاز نیست بنابراین او مجبور شد تنها با استفاده از قدرت پاهایش خود را به جلو هل دهد تا روی سکو فرود بیاید. او با این کار می خواست الهام بخشی برای مردم باشد که کاری که می خواهند را انجام دهند و بدانند که هیچ چیز غیرممکن نیست. رکورد قبلی این پرش ۱.۵۲ سانتیمتر و متعلق به جاستین بتل (Justin Bethel) امریکایی بود و در کلینتون، کارولینای جنوبی در سال ۲۰۱۲ بدست آمد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)


سریعترین زمان عبور از بین ۵۰ مخروط با اسکیت بورد

«مارتین درایتون» از ترینیداد در 12.83 ثانیه از 50 مخروط الالوم با اسکبت بورد عبور کردند. این رقابت در هایدپارک لندن در اکتبر 2007 اتفاق افتاد. مخروط ها از هم 1.6 متر فاصله داشتند و درایتون نباید به هیچ یک از آن ها برخورد می کرد.

اما میکائیل هادسترند (Mikael Hadestrand) سوئدی با زمان باورنکردنی ۹.۷۳ ثانیه توانست رکورد درایتون را در سال ۲۰۱۴ بشکند. سریعترین زمان برای عبور از بین ۱۰۰ مخروط در اسلالوم ۱۹.۴۱ ثانیه است و این رکورد توسط جنیس کوزمینس (Janis Kuzmins) از لتونی بدست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس زحمت کشیدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج