جاباما
۳۵۲۴۹۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ظریف با بان کی مون خیلی تند صحبت کرد

سیدعباس عراقچی گفت: ما مدعی هستیم، آمریکا باید اقداماتی را برای رفع نگرانی انجام دهد و نباید جامعه‌ جهانی را از کار با ایران بترساند. در عین حال آنها طبق برجام متعهدند که اقداماتی انجام دهند تا برداشته شدن تحریم‌ها را تسهیل کنند.

پایگاه خبری انتخاب: سیدعباس عراقچی گفت: ما مدعی هستیم، آمریکا باید اقداماتی را برای رفع نگرانی انجام دهد و نباید جامعه‌ جهانی را از کار با ایران بترساند. در عین حال آنها طبق برجام متعهدند که اقداماتی انجام دهند تا برداشته شدن تحریم‌ها را تسهیل کنند.

معاون وزیر خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: البته آثار اجرای تعهدات لزوما محقق نشده است. بخشی از مشکلات اجرا به خاطر محدودیت‌های بیرون از برجام، بخشی ناشی از ضعف خود ماست و برخی ناشی از تحریم‌هایی است که باقی مانده است.

گزیده سخنان عراقچی در زیر می آید:

تحریم دلار و استفاده از سیستم مالی امریکا جزو تحریم های اولیه است. یک بار این تحریم به حالت تعلیق در امد ولی در سال ۲۰۰۸ که بحث هسته ای اوج گرفت ، تعلیق برداشته شد. ما همیشه دنبال آزاد کردن خود از دلار بودیم و حتی نفت را به ین به ژاپن فروختیم. چرا برخی شاکی هستند که از دلار استفاده نمی کنیم؟

از بان کی مون در خواست شده هر شش ماه یک بار در باب قطعنامه۲۲۳۱ به شورای امنیت توضیح دهد. پیش نویس گزارش بان کی مون هنوز پخش نشده ولی ما به ان دسترسی پیدا کردیم. این پیش نویس بسیار غیرمتوازن و غیرمنصفانه است. ما به بان کی مون اعتراض کردیم.

اقای ظریف تلفن بسیار تندی به اقای مون در روز عید فطر زد. به گونه ای که فردای ان روز یان الیاسون به خوشرو گفته بود تلفن توفانی اقای ظریف. اقای ظریف به بان کی مون گفت که گزارش تو باید متوازن باشد. در پیش نویس گزارش دبیرکل به تست های موشکی اشاره شده و گفته شده که با روح توافق هسته ای سازگار نیست. ما برخوردیم کردیم. انها برای اینکه قدری از واکنش ما بکاهند بخشی از گزارش را به رویترز درز دادند.ما بلافاصله با عنوان یک مقام مسئول موضع گرفتیم که کارشان اشتباه است. امیدواریم این مطلب غلط باشد و هنوز امیدواریم گزارش را اصلاح کنند. مون نقشی در برجام نداشته و حق ندارد با گزارش یک طرفه اش به برجام صدمه بزند.

حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ فرد حقیقی و حقوقی در فهرست تحریم ها هستند. امریکایی ها به همه دنیا اعلام کرده اند هر معامله ای انجام می دهید باید مطمئن باشید در فهرست تحریم ها نیست. این تکلیف اضافی برای همه بانک ها ایجاد می کند. بحث پولشویی و مبارزه با تروریسم هم به ان اضافه شده که کارا را به شدت پیچیده و سخت کرده است.

ما در جریان کمیسیون مشترک برجام جلسات کارشناسی، ملاقات‌های دوجانبه، ایمیل‌ها و تماس‌ها مرتب با آمریکایی‌ها در تماسیم و مواردی تا که باید تسهیل کنند را انجام دهند. تحریم‌های اولیه سر جایشان است و در برخی موارد در تعاملات بانکی که قرار است با دلار صورت گیرد نیاز است تا خزانه‌داری آمریکا مجوز صادر کند و برای همان‌ها هم در تماس هستیم. مشکل ما با آمریکایی‌ها این است که آنها تعهدات برجامیشان را انجام دادند اما فضاسازی‌هایی است که بر برجام تأثیر می‌گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکای جنایت کار مرگ بر بان کی مون دروغ گو وترس

    • بدون نام

      بیش باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج