۳۵۲۵۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازگشت کیارستمی با تکرار «چهار فصل»

گالری «بوم» نمایشگاه گزیده آثار ۳۰ سال عکاسی عباس کیارستمی را با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست‌های جامعه هنری، بار دیگر به‌نمایش می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا: گالری «بوم» نمایشگاه گزیده آثار ۳۰ سال عکاسی عباس کیارستمی را با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست‌های جامعه هنری، بار دیگر به‌نمایش می‌گذارد.

بازگشت کیارستمی با تکرار «چهار فصل»

به نقل از روابط‌ عمومی گالری «بوم»، «چهار فصل» عنوان این مجموعه عکس کم‌نظیر از عباس کیارستمی است که پیش از این و در حضور او، ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۴ افتتاح شد و تا پایان سال گذشته روی دیوار بود. این نمایشگاه از ساعت ۱۶ دوشنبه (۲۱ تیرماه) برای گرامیداشت این هنرمند بین‌المللی بار دیگر برپا می‌شود.

عباس کیارستمی سال ۱۳۹۴ را با این پروژه خاص نمایشگاهی، به پایان برد و برای آماده‌سازی این نمایش وقت بسیاری گذاشت؛ از طراحی کوچه‌هایی برای نمایش عکس‌های مجموعه «درها و یادها» که نوستالژی کوچه‌های باریک و قدیمی را یادآوری می‌کنند تا رنگ دیوارها، چینش عکس‌ها و طراحی کتاب نفیس این مجموعه.

در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد.

این نخستین‌بار بوده و هست که مجموعه‌ای از عکس‌های عباس کیارستمی در کنار یکدیگر به‌نمایش درمی‌آید که می‌تواند تصویر جامعی از زاویه‌ی نگاه این هنرمند جهانی عرضه کند. این شش سری عبارتند از «سفید برفی»، «راه‌ها»، «مهتاب»، «درها و یادها»، «دیوار»، و «پنجره رو به حیات» که با مرور آن‌ها جهان درونی هنرمند و بازتاب آن در آثار سینمایی او جلوه‌گر می‌شود.

علیرضا سمیع‌آذر - رییس اسبق موزه هنرهای معاصر - مقدمه‌ی کتاب نفیس این نمایشگاه را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در بخش‌هایی از این متن آورده است: «این مجموعه محصول بیش از ٣٠ سال تلاش ارزشمند و ماندگار هنرمند برای خلق اشاره و معنا در تصاویری از بستر جاری زندگی است. مشاهده این آثار فرصت کم‌نظیری است برای آشنایی با تفکر هنری کیارستمی و واژگان بصری او که در آثار مختلف وی به تنوع «چهار فصل» تبلور یافته است.

رهیافت هنری کیارستمی انتزاعی کردن پدیدارهای طبیعت و جهان پیرامونی و در واقع نوعی آشنایی‌زدایی از آن‌هاست، به‌طوری‌ که مخاطب خیلی زود درمی‌یابد که مضمون اصلی هنر او نه جلوه ظاهری و زیبایی‌شناختی برف، باران، راه، در و دیوار، بلکه مفاهیمی ذهنی در ورای آن‌هاست. تصاویر ظاهرا ساده ولی عمیقا کنایه‌ای او به راحتی از جذابیت‌های بصری و جنبه‌های شاعرانه عبور کرده و در دنیای نمادین حکمت و معنا سیر ‌کند. ترکیب‌هایی خالص و پالایش یافته‌ی وی، بیننده را به لایه‌های پنهان اشارات و دلالت‌ها سوق داده تا از این طریق او را با مفاهیم پیچیده و متباینی همچون بودن یا نبودن، واقعیت یا توهم، حضور یا فقدان و ذهنی یا عینی رویاروی سازد. از این منظر اگر درپی ردپای کیارستمی در آثارش باشیم، باید او را در عمق پنهان اثر و نه سطح ساده و آشکار آن جستجو کنیم.»

تمام آثار به‌نمایش درآمده در گالری «بوم» متعلق به گنجینه این گالری و در راستای حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد.

گالری «بوم» به مدت ۴۰ روز از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱، «چهار فصل» را به‌نمایش می‌گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج