۳۵۲۵۵۳
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

داستان پرستاری که از پزشک کتک خورد!

ماجرای برخوردهای نامناسب با پرستاران، دوباره خبرساز شد. سازمان نظام پرستاری اخیرا از برخورد خشونت آمیز با دو پرستار از سوی پزشکان در شهرهای تهران و بابل خبر داد و وزارت بهداشت هم تاکید می‌کند که اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به صورت جدی در حال پیگیری ماجراست.

خبرگزاری ایسنا: ماجرای برخوردهای نامناسب با پرستاران، دوباره خبرساز شد. سازمان نظام پرستاری اخیرا از برخورد خشونت آمیز با دو پرستار از سوی پزشکان در شهرهای تهران و بابل خبر داد و وزارت بهداشت هم تاکید می‌کند که اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به صورت جدی در حال پیگیری ماجراست.

"ع. ج" پرستار بخش آی سی یو یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران درباره این ماجرا می‌گوید: صبح ۱۴ تیرماه، بیماری در آی سی یو بیمارستان با تشخیص بیماری ستیونز جانسون (مربوط به حساسیت دارویی) در سرویس جراحی بستری شد. طبق دستور پزشک بیمار باید روزانه دو نوبت حمام می‌شد. نوبت حمام شب قبل، علیرغم پیگیری و یادآوری ما به رزیدنت‌های جراحی، انجام نشد و با سهل انگاری از کنار آن رد شدند. در صورتی که با طی شدن ۲۴ ساعت و حمام نشدن وی، ترشحات بدن بیمار و فیستول، زیاد شده و منظره ناخوشایندی را ایجاد کرده بود.

وی مدعی شد: صبح روز بعد، سرویس جراحی برای ویزیت آمدند و با این منظره روبرو شدند. دکتر" م" رزیدنت سال چهارم جراحی، با صدای بلند شروع به بحث و جدل با پرسنل و به هم ریختن نظم بخش آی سی یو کرد. در صورتی که این بخش نیاز به آرامش دارد. یکی دو نفر از بیماران هم از این سر و صدا شاکی شده بودند. اما وی به صحبت‌های خود ادامه داد. ما سعی کردیم وی را متقاعد کنیم که تقصیر خودتان است نه ما و ما به کشیک‌های شب اطلاع دادیم که حمام بیمار انجام نشده است، ولی وی قبول نمی‌کرد و می‌گفت که شما کار بلد نیستید، همه چیز را ما باید به شما بگوییم.

این پرستار آی سی یو، تعریف می‌کند که طبق دستور سرویس جراحی، کاغذی بالای سر این بیمار زده بودیم که حتی تغییر پوزیشن هم در حضور رزیدنت انجام شود. اگر این قدر حساسیت نشان نمی‌دادند، پرستاران خودشان حمام بیمار را انجام می‌دادند. ما هم گفتیم ممکن است حساسیتی در این قضیه وجود داشته باشد و از نظر قانونی مشکلی ایجاد شود.

به گفته "ع. ج"، این رزیدنت جراحی زمانی که قصد داشتم درباره ماجرا توضیح دهم، به من گفت که حرفی با تو ندارم و با سوپروایزر تماس بگیر. من هم در پاسخ گفتم که حرفی با سوپروایزر ندارم و اگر حرفی دارید، خودتان با ایشان تماس بگیرید.

وی ادامه می‌دهد: پزشک در حضور سوپروایزر همه این قضایا را دوباره و با صدای بلند گفت. بعد از تمام شدن حرف‌های وی، من هم با سوپروایزر صحبت کردم و در حال بیان توضیح بودم که به سمت من هجوم آورد و به صورت من سیلی زد. بعد از این اتفاق، سوپروایزر با مترون بیمارستان تماس می‌گیرد و نامه‌ای با امضای شاهدان ماجرا مثل پرستاران و کمک بهیاران و رزیدنت‌ها نوشته و به دفتر پرستاری و رییس بیمارستان فرستاده شد.

این پرستار از ادامه روند پیگیری قانونی شکایت خود خبر می‌دهد و می‌گوید: جلسه کمیته انضباطی برگزار شد و ایشان فقط از من عذر خواهی ساده کرد و باقی اقدامات قانونی در حال پیگیری است. اما گفتم که این عذرخواهی را قبول میکنم، ‌ کینه ای هم به دل ندارم، ولی رفتاری کردند که به شخصیت کاری و حرفه‌ای من لطمه خورده است.

وی ادامه می‌دهد: برخی متخصصان گروه جراحی به من گفتند بهتر است برای اینکه مشکلی برایت پیش نیاید، شکایت را پس بگیری، در غیر این صورت هر چه شود پای خودت است؛ چرا که اگر بیمار شکایت کند پای تو هم گیر است. در صورتی که من هیچ ارتباطی به این ماجرا نداشتم.در این مدت رییس بیمارستان پیگیری زیادی در این خصوص انجام دادند و با من همدردی و همدلی داشت. هدف من از صحبت کردن درباره این موضوع این است که دیگر اتفاقاتی مشابه آن رخ ندهد.

احمد نجاتیان، مشاور معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز در رابطه با پیگیری معاونت پرستاری وزارت بهداشت به ایسنا گفت: ما از طریق سیستم‌های وزارت بهداشت و اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه در حال پیگیری هستیم و جلسه‌ای نیز در این خصوص برگزار شد. قرار است گزارش آن به اطلاع معاونت پرستاری برسد. نامه‌نگاری ها در این خصوص انجام شده و منتظر نتایج نظرات رسمی هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      سكوت كن عزيزم اونا انقدر درس خوندن ... شدن به نظر من بايد چند واحد ادب شناسي و برخورد درست براي اين قشر بگذارند

    • حسین

      آره عزیزم سکوت کن
      آنچه بجایی نرسد فریاد است
      مگه نشنیدی بر و قوی شو اگر راحت جان طلبی
      حق با قدرتمند وپولدار است نه با ضعفا

    • قاسم

      بنظرم کار خوبی کرد سیلی به پرستار زد چون خود پرستارها سرشون به موبایل خود سرگرم هستش و اعتنایی به وضعیت بیمار نمیکنن خواهشا نظرم را پخش کنید

    • شهروند

      اگه اون پرستاری که وظیفه اش رو انجام نداده یکی از اقوام خودش هم بیمار میشد به همین اندازه در انجام کارش بی دقتی می کرد؟
      کاش افرادی مثل اون پرستار بخش شب ،که کاری بهشون سپرده میشه یه خورده دقتشون رو زیاد می کردن
      اون باید سیلی می خورد.
      طفلک اون فردی که به ناحق سیلی خورده
      خوشحالم که افراد با مسئولیت و نگران حال مردم (پزشک مورد نظر) هنوز وجود دارند

    • بدون نام

      سروکار هیچ کسی به بیمارستان ودادگاه وکلانتری نیفته مخصوصا قشر ضعیف

    • العبد

      باسلام.دوستان دقت کنن پزشکان خودشون خواستن کارهای پرستاری متل حمام در تخت وتغییر وضعیت بیبمار رو خودشون انجام بدن.ولی علیرغم تاکید پرستار شیفت انجام ندادن!!! باز از پرستارم طلبکار شدن!!بعدم اگه پرستار وظایفش رو انجام نداد پزشک حق نداره مداخله کنه. وظیفش اینه مورد رو به مسول پرستاری متل سوپروایزر،مترون و... اطلاع بده.پزشکم یه کارمنده مـتل پرستار!بیخود میکنه سیلی میزنه!! اونم احتکالا یه پرستار مظلوم بوده که چیزی نگفته!!وقتی کارانه میلیونی مسگیرن بایدم جری بشن!!!

    • بدون نام

      سلام دوست دارم بدونم اشخاصی که راجع پرستار قضاوت میکنن وپرستارخوب وبدرو به یه چشم نگاه میکن خودشون چه شغلی دارند وآیا واقعا تو حرفه وشغل خودشون خیلی بی عیب ونقصند آیا اگه شغل آزاد دارند سر دیگران کلاه نمیذارن آیا کم فروشی وگران فروشی ندارند اگه شغل دولتی دارند واقعا به نحو احسن کار ارباب رجوعو انجام میدن پس یک طرفه به قاضی نریم ا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج