۳۵۲۵۵۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شاخه گلی برای کیارستمی

ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی که در فیلم تحسین‌شده «کپی برابر اصل» با عباس کیارستمی همکاری کرده بود، در مراسمی که چند روز پیش در پاریس به منظور بزرگداشت فیلمساز نامدار ایران برگزار شد نتوانست حضور یابد اما با فرستادن شاخه گلی سفید که آن را روی صحنه گذاشته بودند به کیارستمی ادای احترام کرد.

وب سایت آی ‌سینما: ژولیت بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی که در فیلم تحسین‌شده «کپی برابر اصل» با عباس کیارستمی همکاری کرده بود، در مراسمی که چند روز پیش در پاریس به منظور بزرگداشت فیلمساز نامدار ایران برگزار شد نتوانست حضور یابد اما با فرستادن شاخه گلی سفید که آن را روی صحنه گذاشته بودند به کیارستمی ادای احترام کرد. دریا دادور خواننده ایرانی با انتشار یادداشتی در صفحه فیسبوک خود به توصیف صحنه‌هایی از شب وداع با کارگردان بزرگ ایران در پاریس پرداخته است.

شاخه گلی برای کیارستمی

دادور در ابتدای یادداشت خود می‌نویسد: «در یکی از مراسمی که در پاریس برای او برگزار شد احمد و بهمن دو پسر نازنین او همراه با خیلی از هنرمندان و دوستان حضور داشتند» و در ادامه اضافه کرده: «احمد کیارستمی سعی می‌کرد با آرامش از یک طرف درباره پدرش و از طرفی دیگر درباره یک هنرمند جهانی صحبت کند، کار آسانی نبود، بعضی وقت‌ها بعضی وقت‌ها بغض گلویش را می‌فشرد و بعد از چند لحظه دوباره به صحبتش ادامه می‌داد. معصومه لاهیجی همانطور که همیشه در فرانسه کنار کیارستمی حضور داشت، این بار کنار پسر او ایستاده بود. چندین بار اشک از چشمانش جاری شد. ابتدا انقدر برایش سخت بود که برای چند لحظه فکر کردیم شاید نتواند حرفی‌ بزند اما هر بار با قدرت خاصی‌ به خود مسلط میشد و حرف‌ها را از فارسی به فرانسه ترجمه می‌کرد.»

او همچنین به حضور سیف‌الله صمدیان عکاس و فیلمساز ایرانی در این مراسم اشاره کرده و نوشته صمدیان «دفتر خاطراتش را باز نکرد و احساسات همان لحظاتش را بیان کرد. او که همیشه در سفرها برای کارهای هنری با کیارستمی بود به گفته خود باید این بار در سفری باورنکردنی او را به ایران همراهی می‌کرد.»

«کپی برابر اصل» با بازی بینوش و ویلیام شیمل اولین‌بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ روی پرده رفت و نامزد جایزه نخل طلا شد. دادور در ادامه یادداشت خود به ماجرای ادای احترام بازیگر نامدار سینمای فرانسه هم اشاره کرده: «ژولیت بینوش که نمی‌توانست آنجا حضور داشته باشد شاخه گلی فرستاده بود که آن را روی صحنه بین دو بلندگو گذاشته بودند، انگار کیارستمی همان‌جا به خاک سپرده شده بود» و در پایان توصیف خود از مراسم وداع با عباس کیارستمی می‌نویسد: «ما رفتیم و رز ژولیت بینوش روی صحنه همچنان باقی بود، مثل عباس کیارستمی در قلب تک تک ما...»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج