۳۵۲۶۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دماسنج بازار سرمایه در سردرگمی

شاخص بورس در آغاز معاملات امروز با افزایش تقاضا به قله ۷۳۹۸۷ رسید اما رفته رفته با سبقت گرفتن عرضه از تقاضا با منفی به کار خود پایان داد.

تابناک: شاخص بورس در آغاز معاملات امروز با افزایش تقاضا به قله ۷۳۹۸۷ رسید اما رفته رفته با سبقت گرفتن عرضه از تقاضا با منفی به کار خود پایان داد.

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه ۹۵.۰۴.۲۲ شاخص بازار اول با ۶۳ واحد کاهش به رقم ۵۱۳۴۳ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۱۳۶ واحد به ۱۶۲۷۴۱ واحد رسید. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با ۵۹ واحد کاهش به رقم ۲۶۶۴۱ واحد رسيد. شاخص کل بورس در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با کاهش ۸۱ واحدی به رقم ۷۳۷۳۵.۷ واحد رسید وشاخص کل فرابورس نیز با ۵.۶۰ واحد کاهش به رقم ۷۷۰.۴ واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۳۲۰۲ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۷۹۶ میلیارد ریال رسید.

در این روز بیشترین تاثیر مثبت را شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت و سرمایه گذاری آتیه دماوند و بیشترین تاثیر منفی را شرکت های فولاد خوزستان، سایپا، کشتیرانی ایران و سرمایه گذتری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای سایپا، بانک ملت، بانک صادرات و پارند، به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نمادهای درازک،دعبید، مرقام و کاذر و برترین عرضه ها در نمادهای خساپا ، آکنتور،خاذین و خاور به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای تکشا، وصنعت، فرآور و کپارس و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای سفار، دفارا، خاذین و آکنتور در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به صنایع خودرو و ساخت قطعات، سرمایه گذاریها و ماشین آلات و تجهیزات بود.

امروز در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری شاهد معاملات منفی در اکثر گروه های بازار بودیم. گروه های سرمایه گذاری ها ، بانک ها و موسسات اعتباری و استخراج کانه های فلزی اثر مثبت و گروه های محصولات شیمیایی، خورو و ساخت قطعات، و سیمان،آهک و گچ اثر منفی بر روی شاخص بورس داشتند. جو خرید در گروه های کاشی و سرامیک،محصولات کاغذی،قندوشکر و جو فروش در گروه های سیمان، آهک و گچ، محصولات شیمیایی و ماشین آلات و تجهیزات مشاهده شد.

در گروه کاشی و سرامیک، به جز تولیدی کاشی تکسرام و تولیدی گرانیت بهسرام که با کاهش قیمت همراه بودند بقیه نمادها با افزایش قیمت مواجه شدند و در این بین صف خرید کاشی پارس و صنایع کاشی و سرامیک سینا پابرجا ماند.

در گروه محصولات کاغذی که جزء گروه های پرتقاضای بازار امروزبودند، شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با درصد مثبت و صنایع کاغذسازی کاوه و کارتن ایران با درصد منفی بازار امروز را به پایان رساندند.

در گروه سایر سرمایه گذاری ها ، اکثرا در منفی معامله شدند و تنها نماد وصنعت با صف خرید به کار خود خاتمه داد و جز گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را برای شاخص داشت.

در گروه های خودرو و ساخت قطعات، به طور کلی شرکت های در درصد های منفی کار خود رو به پایان رساندند و در این گروه سرمایه گذاری اعتبار ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران صف خرید خود را برای فردا حفظ کردند و سایپا آذین با صف فروش به کار خود پایان داد.

درگروه بانکی، بانک های کارآفرین،سرمایه،ملت و پاسارگارد با افزایش قیمت و بقیه شرکت های این گروه با کاهش قیمت روبرو شدند. نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت بیشترین حجم معاملات و نمادهای ونوین،وکوثر و وخاور کمترین حجم معاملات را برخوردار بودند.

در گروه قند و شکر، از ۱۲ شرکت قابل معامله در این گروه ، پنج شرکت با افزایش قیمت و ۷ شرکت با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه فلزات اساسی، فرآوری مواد معدنی ایران و صنعت زنگان با صف خرید و بقیه نمادها منفی معامله شدند. در این گروه سپنتا با منفی ۵ درصد و حق تقدم فولاد خراسان در ۱۰ درصد منفی خاتمه دادند.

امروز براساس پیغام ناظر، شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های سایپا آذین به علت تنفس مجمع عمومی عادی سالیانه،سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره و توقف نمادهای معاملاتی شرکت های آبسال، سرمایه گذاری پارس توشه، سیمان داراب،معادن بافق، پتروشیمی فن آوران، آلومراد، سرمایه گذاری صنعت نفت، زامیاد،نفت پاسارگارد،صنایع فولاد آلیاژی یزد و پالایش نفت تهران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بانک خاورمیانه،فنرسازی زر،فیبر ایران و حمل و نقل بین المللی ایران جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و عمومی فوق العاده و نیز شرکت قند قزوین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بودیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج