جاباما
۳۵۲۶۷۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ابتلای ۴ مازندرانی به تب کنگو

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۱۰ نفر مظنون به بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت که ابتلای چهار نفر از این افراد تائید شده است .

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۱۰ نفر مظنون به بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت که ابتلای چهار نفر از این افراد تائید شده است .

محسن اعرابی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران در ساری افزود : نمونه های آزمایش افراد مظنون به این بیماری به انستیتو پاستور در تهران ارسال می شود که پس از تائید ، اقدامات لازم درمانی در مورد بیماران انجام می شود .

وی ادامه داد : تب کریمه کنگو با دوره کمون پنج تا هفت روزه ، بیماری مشترک میان انسان و دام است که علائم مشابه سرماخوردگی ، آنفلولانزا و در نهایت خونریزی را به همراه دارد .

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ویروس این بیماری از طریق تماس پوست بدن زخمی با دام مبتلا به این بیماری منتقل می شود و دامداران ، قصابان ، کارگران کشتارگاهها و دامپزشکان از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند .

پارسال از ۲۰ مظنون به بیماری تب کریمه کنگو در مازندران دو نفر جان خود را از دست دادند .

** بروز زود هنگام تب کریمه کنگو

اعرابی مشاهده ابتلا به تب کریمه کنگو را در مازندران زودهنگام توصیف کرد و گفت که این مساله هشداری برای دست اندرکاران تامین سلامت و بهداشت استان است .

وی از غرب مازندران به عنوان یکی از کانون های بروز و مشاهده این بیماری در استان یاد کرد و افزود : متاسفانه آلودگی برخی دام های این مناطق به کنه ناقل این بیماری بر شیوع و سرایت آن به انسان ها تاثیر گذار بوده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد : می بایست برای کنترل این ناقل بیماری تلاش شده تا جلوی خطر گسترش آن به شهرهای دیگر گرفته شود .

وی سم پاشی مجموعه های نگهداری دام را راهکار اصلی و مهم برای کنترل این بیماری برشمرد و گفت که چهار میلیارد ریال اعتبار برای سم پاشی این واحدها نیاز است .

براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ؛ سرنوشت ۳۰ تا ۵۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو به مرگ منجر می شود .

** تب مالت ، بیماری تهدید کننده دیگر در مازندران

مدیر کل دامپزشکی مازندران هم در این جلسه از تب مالت به عنوان بیماری مشترک میان انسان و دام نام برد و گفت : امسال واکسیناسیون ۵۰ هزار راس دام علیه این بیماری برای استان مازندران سهمیه درنظر گرفته شد .

سیدحسین رضوانی گفت که سه میلیارد ریال اعتبار ملی برای واکسیناسیون این دام ها تخصیص داده شد .

وی سهمیه واکسیناسیون دام را در مقایسه با تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام موجود در مازندران اندک دانست و افزود : در صورت تخصیص و تامین اعتبار لازم استانی ، دامپزشکی برنامه واکسیناسیون ۲۰۰ هزار راس دام را مدنظر دارد .

مدیر کل دامپزشکی مازندران اعتبار مورد نیاز برای واکسیناسیون این تعداد دام را هفت میلیارد ریال اعلام کرد. وی اظهار داشت : در صورت ابتلا دام های مازندران به این بیماری ، خسارت بیش از ۴۰ میلیارد ریالی به دامداری استان وارد می شود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دیگه تعطیلات شمال تعطیله،جاده ها خلوت میشن،به فکر سلامتیتون باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج