۳۵۲۷۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

حسین قناعتی:

کیارستمی در ایران می ماند، الان زنده بود

یک پروفسور رادیولوژی گفت: واقعا متأسفم کسانی که انتظار می‌رود پرچمدار انسانیت و معنویت باشند، دست به اهانت و توهین به جامعه بزرگ و شریف پزشکی می‌زنند.

خبرگزاری فارس: «حسین قناعتی» در گفت‌وگویی در واکنش به صحبت‌های «داریوش مهرجویی» که در مراسم ختم مرحوم «عباس کیارستمی» گفته بود، باید با پزشکان احمق و بی‌مسئولیت سخت‌ترین برخورد بشود، گفت: به عنوان یک معلم و استاد دانشگاه عرض می‌کنم که پزشکی یکی از سخت‌ترین مشاغل است و طلایی‌ترین دوران زندگی یک پزشک به مطالعه و کار طاقت‌فرسا و کشیک‌های طولانی می‌گذرد.

وی ادامه داد: کاش داریوش مهرجویی یک شب همراه ما پزشکان در کنار بیماران و در شیفت بیمارستان حاضر می‌شدند تا ببینند این حرفه چقدر سخت است و انجام این کارها به چه عشق و علاقه‌ای نیاز دارد.

استاد دانشگاه تهران با گلایه از هجمه‌های اخیر که به جامعه پزشکی وارد می‌شود، گفت: وقتی یک پزشک باید به ۳۵ تا ۴۰ بیمار به صورت همزمان رسیدگی کند، ممکن است نارضایتی‌هایی نیز به وجود بیاید که این کاملاً طبیعی است. باید در نظر داشته باشید یک پزشک تا به سن باروری کار برسد، تقریباً ۴۰ سالش شده است و تنها لذت معنوی این شغل است که ما را پایبند و شیفته خدمت به مردم می‌کند.

قناعتی ادامه داد: واقعاً متأسفم از کسانی که انتظار می‌رود پرچمدار انسانیت و معنویت باشند، دست به اهانت و توهین به جامعه بزرگ و شریف پزشکی می‌زنند.

وی ادامه داد: در یک نظرسنجی که در جامعه پزشکان انجام شد، بیش از ۷۰درصد پزشکان برای حضور در مناطق محروم و نقاط دوردست و عملیات امدادی اعلام آمادگی کردند.

قناعتی با اشاره به موضوع فوت مرحوم کیارستمی گفت: نباید عملکرد عده معدود و قلیلی را که ممکن است گاهی در هر حرفه‌ای تخلف کنند، به حساب همه آن جامعه بگذاریم و در خصوص مرحوم کیارستمی تا آنجا که بنده اطلاع دارم، وی دچار عارضه درمان شده بود و برای ادامه درمان به فرانسه برده شد که در آنجا در اثر آمبولی ریه و تزریق داروی ضد انعقاد دچار ضربه مغزی شده و به علت خونریزی مغزی فوت کرد.

این پروفسور رادیولوژی ضمن تأکید بر اینکه مرحوم کیارستمی اگر در ایران می‌ماند، اکنون زنده بود، گفت: عارضه‌ای که برای وی در فرانسه رخ داده است، اگر در ایران حادث می‌شد، جراحان اعصاب ایرانی قطعاً به‌راحتی توانایی کنترل و درمان آن را داشتند.

وی در پایان گفت: امیدوارم داریوش مهرجویی و هم‌صنفان ایشان به‌خاطر ناراحتی مرگ دوست‌شان در شرایط احساسی این صحبت‌ها و موضع‌گیری‌ها را انجام داده باشند و بلافاصله تا زمان هست، جبران مافات کنند و دست از این تهمت‌ها و ناسزاهایی که به صورت ناروا به جامعه پزشکی منتسب می‌کنند، بشویند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خدا رحمت کنه اقای کیا رستمی و همه اموات را .انقدر که یگیر مرگ این عزیز هستید ،پیگیر مرگ و میر های عزیزان دیگمون مثل این سر بازان بی دفاعمون باشید که دیگه از این قبیل اتفاقات براشون نیفته . متاسفانه مسئولین ما اهل افراط و تفریطن

    • بدون نام

      اون مرد رفت شما هنوز دربارش بحث میکنین فکر زندها باشین

    • فرهنگ

      اقای مهرجویی!!اخرین فیلم فاخری که ساختی کی بود؟.......... در مورد مساله ای هم که ازش سر در نمیاری اظهار فضل نکن،چون صحبت کردن با این الفاظ فقط باعث میشه مردم به .. و بی عرضگی فرهنگی شما بیشتر اگاه بشن!!!!!

    • سعید

      پزشکا فقط به فکر پول مریضن ن خود مریض

    • ایرانی باغیرت

      آقای مهرجویی ازشمابعید بود که احساسی صحبت کنید، ولازم به ذکر است که اولا مرگ حق هست همه اول وآخر میمیرن، دوم اینکه تا اونجاکه ما توخبرها خوندیم آقای کیارستمی و فرانسه مرده پس چراشما به پطشکای زحمت کش وشریف ایران زمین توهین میکنید شما اگه راست میگی برو باپزشکای فرانسوی اینجوری برخورد کن نه با هم وطن خودت آقای مهرجویی شما مثل آدم فرهنگی هستید متاسف شدم براتون

    • صدرا

      اتفاقا اگر ایران بود تا. الان زنده نبود از دست پزشکان بی کفایت بی مسوولیت پذیر این همه جراحی کردن آخرش فراریش دادن

    • بهار

      حتما پرشک خوب و باوجدان هم وجود داره و کسی منکرش نیست، ولی جو حاکم بر جامعه پزشکیمون همونه که استاد مهرجویی گفتن، پزشکا بی اخلاق بی وجدان و پول پرست شدن اکثرشون که ما فقط باید دعا کنیم کارمون به دستشون گیر نکنه.

    • بدون نام

      جامعه شریف پزشکی !!!!!!! جوک فرموده اند.

    • ترسو

      ضربه مغزي ؟!
      پزشك و شيفته خدمت !؟
      در اينكه انسانهاي بزرگي وجود دارند كه اتفاقا شغلشان پزشكيست هيچ شكي نيست ولي در اينكه پزشكاني هم وجود دارند كه بوئي از انسانيت نبردند هم شك نكنيد !

    • مجید

      یک روزی ابوعلی سینا، رازی و ...... هاااااا داشتیم

      ولی امروز چی!!!! افسوس و هزاران افسووووووس

    • بدون نام

      بابا خدارحمتش کنه.همه رفتنی ایم.فردامارفتیم کسی برامون تره خردنمیکنه .

    • ايراني

      مسافرت طولاني هوايي باعث شد مرحوم كيارستمي چندين ساعت بي تحرك باشه و احتمالا خون تو رگهاش لخته كرد و سكته كرد؛كاش نميرفت فرانسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج