۳۵۲۷۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مسی به زودی از علی دایی عبور می کند!

مسی در دو بازی هفته آینده می‌تواند برای رسیدن به دو رکورد جهانی تلاش کند که یکی از آن‌ها گذر از رکورد علی دایی و رسیدن به رکوردی است که بیش از ۱۰۰ سال پابرجا مانده است.

وبلاگ طرفداری: مسی در دو بازی هفته آینده می‌تواند برای رسیدن به دو رکورد جهانی تلاش کند که یکی از آن‌ها گذر از رکورد علی دایی و رسیدن به رکوردی است که بیش از ۱۰۰ سال پابرجا مانده است.

مسی در بازی روز شنبه بارسلونا در مقابل سلتا به دنبال رسیدن به رکورد ۷۵ گل پله در طی یک سال میلادی است. پله در سال ۱۹۵۸، در کل بازی‌های باشگاهی و ملی خود ۷۵ گل به ثمر رساند. مسی در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۲ موفق شده است که ۷۵ گل به ثمر برساند و می‌تواند با زدن ۲ گل دیگر به رکورد پله برسد.

همچنین مسی در بازی روز ۴شنبه در مقابل سلتیک اسکاتلند به دنبال کسب یک رکورد دیگر است که بیش از ۱۰۰ سال پابرجامانده است. مسی در ۱۰ ماه گذشته ۲۲ گل در بازی‌های بین‌المللی با بارسلونا و تیم ملی آرژانتین به ثمر رسانده است. (۱۰ گل باشگاهی و ۱۲ گل ملی)

این رکورد ۲۲ گل بین‌المللی وی در ۱ سال با رکورد اسطوره فوتبال کشورمان، علی دایی برابری می‌کند که در سال ۱۹۹۶ توانست ۲۲ گل بین‌المللی به ثمر برساند. پس از او رونالدو در سال ۱۹۹۷ نیز موفق شد به همین رکورد دست یابد.

البته رکورد جهانی از رکورد دایی، رونالدو و مسی فراتر است. ویویان وودوارد انگلیسی در سال ۱۹۰۹ موفق شد در طی یک سال ۲۵ گل بین‌المللی به ثمر برساند.

مسی که تنها ۳ گل تا دست‌یابی به این رکورد ۱۰۰ ساله فاصله دارد، تا پایان سال جاری در ۴ بازی بین‌المللی دیگر می‌تواند شرکت کند که یکی از آن‌ها در تیم ملی آرژانتین و ۳ بازی دیگر در تیم بارسلونا در رقابت‌های لیگ قهرمانان است. البته این در صورتی است که مسی در همه این بازی‌ها در زمین حضور یابد.

پس از مسی با ۲۲ گل بین‌المللی در سال ۲۰۱۲، نیمار با ۲۰ گل و کریستیانو رونالدو و فالکائو هر کدام با ۱۷ گل بین‌المللی در رده بعدی قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeid

      salam bar shoma. mer30 az etela resonie dorosteton. mamnon

    • مملي

      اگه توي قاره آمريكا هم مالديو داشتن الان ركورد مسي خيلي بالاتر از اين چيزي بود كه الان هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج