۳۵۲۷۵۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

بركناری يک مسئول به خاطر دريافت پول

شانزدهمین نشست نمایندگان بخش خصوصی محفلی برای انتقاد از تسویه‌حساب‌های سیاسی شد؛ تسویه‌حساب‌هایی که این روزها دلواپسان را به‌شدت مشغول دلواپسی برای امور کوچک کرده است.

روزنامه شرق: شانزدهمین نشست نمایندگان بخش خصوصی محفلی برای انتقاد از تسویه‌حساب‌های سیاسی شد؛ تسویه‌حساب‌هایی که این روزها دلواپسان را به‌شدت مشغول دلواپسی برای امور کوچک کرده است.

علوی، وزیر اطلاعات روحانی، در حلقه نمايندگان بخش خصوصی از کسانی انتقاد کرد که دستورات رئیس‌جمهور برای برخورد با مفسدان را «بیانیه‌درمانی» می‌نامند و اگر خود ‌کننده کار بودند، نام «قهرمان» را لایق خود می‌دانستند: «اشکال اگر در این دولت باشد باید برطرف شود؛ اگر هم اشکال در دولت‌های قبل با هر گرایش سیاسی باشد، باید برطرف شود. این نگاه که یک اشکال در یک دولتی که مطلوب ماست دیده نشوند ولی یک اشکال کوچکی دستاویزی برای تسویه‌حساب سیاسی باشد، درست نیست.

وقتی رئیس‌جمهوری از چنین چیزی مطلع می‌شود و به معاون‌اول دستور می‌دهد تا جلسه بگذارند و قرص و محکم برخورد می‌کنند اما برخی اسمش را می‌گذارند بیانیه‌درمانی؛ حالا اگر در زمانی دیگر بود، همین افراد این را به‌عنوان قهرمان مبارزه با فساد تابلو می‌کردند». او فساد را به‌عنوان یکی از دغدغه‌هاي اصلی فعالان بخش خصوصی، محور سخنان خود قرار داد و در ادامه گفت: ثروت بايد مانند خون در رگ جامعه بچرخد و توليد ايجاد كند؛ ضمن اينكه جامعه‌اي كه دچار اين فرهنگ ‌شود كه از ثروت به نفع مردم در آن استفاده نشود، به فنا خواهد رفت. اينكه عده‌اي فقط شهوت ثروت را داشته باشند و آن را فعال نكنند، مضر به شمار مي‌رود.

وزير اطلاعات تصريح كرد: دارايي بايد از مسير حلال و صحيح به دست آيد و در مسير فساد، ولنگاري و ضايع‌كردن حق ديگران نبايد به كار گرفته شود، بلكه حقوق ديگران بايد در آن در نظر گرفته شود و وزارت در اين مسير كمك‌حال كساني است كه بخواهند از ثروت و سرمايه خود براي رونق اقتصاد داخلي استفاده كنند. به گفته علوي، اگر به دنبال شكوفايي اقتصادي هستيم، بايد توجه داشته باشيم دو بال رشد و شكوفايي كشور در تمام عرصه‌ها، سلامت اقتصادي و امنيت اقتصادي است.

به اين معنا كه اگر امنيت اقتصادي نباشد، سرمايه‌گذار اعتماد نمي‌كند سرمايه خود را بياورد و به همين دليل به دنبال كار تجاري و فعاليت‌هايي مي‌رود كه اگر مشكلي ایجاد شد، به‌سرعت بتواند سرمايه خود را از كشور خارج كند؛ پس به دنبال توليد نخواهد آمد. وي اظهار کرد: امنيت بايد از لحاظ قوانين و مقررات به گونه‌اي باشد كه سرمايه‌گذار احساس كند صاحب اول و آخر دارايي‌اش، خودش است و در اين ميان ما به عنوان بازوي امنيتي نظام تضمين مي‌دهيم كه نه‌تنها متعرض سرمايه نشويم بلكه اگر كسي بخواهد به سرمايه يك سرمايه‌گذار تعرض كند، جلوي آن گرفته شود.

در كنار امنيت اقتصادي، سلامت اقتصادي نيز مهم است و گاهي در بنگاه‌هاي مالي همچون بانك‌ها ممكن است سلامت مخدوش شود و افرادي زيرميزي بخواهند تا كاري را انجام دهند يا حتي در تشكيلات اداري چنين اتفاقاتي رخ دهد كه بايد جلوي آن گرفته شود. وي اظهار کرد: در اين ميان انگل‌ها و ويروس‌هاي اندكي هستند كه اگر چيزي به آنها ندهيد، كار را پيش نمي‌برند و امضا نمي‌كنند كه اين يك فساد است، اما وزارت اطلاعات اين انگل‌ها را شناسايي و با آنها برخورد مي‌كند.

وزير اطلاعات معتقد است: مبارزه با فساد نيازي به جار و جنجال و رسانه‌اي‌كردن ندارد و حتي گاهي رسانه‌اي‌كردن فساد، خود اِشكال دارد. رئيس‌جمهور از سال اول دولت دستور داد كه مراقبت داشته باشيم و اگر خلافي سر زد، به وي اطلاع دهيم؛ به‌طور مثال در بررسي‌هاي صورت‌گرفته متوجه شديم در يكي از دستگاه‌ها يك مسئول براي دادن امتياز تخلفي كرده است كه به اطلاع آقاي رئيس‌جمهور رسانديم؛ ایشان هم دستور دادند و آن مقام بركنار شد.

علوي تصريح كرد: هدف ما اين است كه فرار مالياتي و زمين‌خواري در جامعه نباشد. چراكه اينها فساد هستند و جلوي آن نيز بايد گرفته شود، ما هم كمك مي‌كنيم و اطلاعاتي به دست مي‌آوريم كه برمبناي آن بتوانيم قاچاق كالا را كنترل كنیم و اجازه ندهيم انگل‌ها، مزاحم فعالان اقتصادي باشند و در اين راه تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت. به اعتقاد وي، سلامت اقتصادي بسيار مهم است و البته اين موضوع نبايد امنيت اقتصادي را مختل كند. بلكه از فساد مي‌توان با راهكارهاي ديگر پيشگيري كرد تا طرف را در مسير صحيح قرار دهد.

وزير اطلاعات گفت: به بهانه امنيت اقتصادي، نبايد چشم روي موارد خلاف بپوشيم و به خاطر سلامت اقتصادي، نبايد امنيت اقتصادي را ناديده بگيريم چراكه هر دو بال براي شكوفايي اقتصادي مهم هستند. هم امنيت اقتصادي بايد برقرار باشد و هم اجازه تعرض به فعالان اقتصادي نبايد داده شود و ما در اين مسير تلاش مي‌كنيم. اما بايد توجه داشت پويايي و شكوفايي اقتصادي، نقشه راه مي‌خواهد كه افراد صاحب فكر بر آن متمركز شده و كار كرده‌اند تا نسخه اقتصاد مقاومتي را به عنوان ريل حركت اقتصاد تدوين كنند و در اين مسير و در اين چارچوب، از سرمايه‌گذاران حمايت شود و البته حكومت و دولت اجازه نمي‌دهند ديگران به فعالان اقتصادي متعرض شوند.

اين عضو كابينه يازدهم با اشاره به ضرورت توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در موضوع اقتصاد مقاومتي و اهميت توليد داخلي در اين راستا خاطرنشان كرد: كساني كه توليد را به صورت كمي و كيفي اضافه مي‌كنند و قابليت رقابت با كالاهاي خارجي را دارند، مورد حمايت ما هستند؛ ما رقابت اقتصادي‌ای مي‌خواهيم كه قيمت تمام‌شده آن پايين باشد، كيفيت بالا رود و بسته‌بندي خوب و شكيلي داشته باشد تا بتواند بازارها را نگه دارد. وزارت اطلاعات در همه اين عرصه‌ها خدمتگزار فعالان اقتصادي است. وزير اطلاعات در بخش دوم سخنان خود و در پاسخ به پرسش‌ها و نظرات فعالان اقتصادي ابتدا به مسئله مالیات اشاره کرد. او درباره فرارهاي مالياتي گفت: همان‌طور كه امنيت حق فعالان اقتصادي است، ماليات هم حق جامعه است؛ امنيت كنوني نيز از اين ماليات‌ها تأمين مي‌شود؛ آيا مي‌شود يك فعال اقتصادي از امنيتي كه ايجاد شده است استفاده كند اما در تأمين اين امنيت سهيم نباشد؟

علوي افزود: امنيت، رونق اقتصادي را به همراه دارد و سرمايه‌گذاري نيز نوعي امنيت سفيد ايجاد مي‌كند. در هشت سال دفاع مقدس، صدام پالايشگاه تهران، پالايشگاه شيراز و پالايشگاه آبادان را مي‌زد اما در كنار عراق ما پتروشيمي ايران و ژاپن را داشتيم که با توپخانه نيز مي‌توانست آنجا را بزند اما ژاپن از روز اول اعلام كرده بود كه اينجا سرمايه‌گذاري مشترك من و ايران است و حق نداريد آنجا را بزنيد. عراق هم براي حفظ ارتباطاتش با ژاپن آنجا را نمي‌زد. وزير اطلاعات تأكيد كرد: ما بايد سرمايه‌گذاري را تقويت كنيم چراكه تقويت سرمايه‌گذاري، تقويت زيربنايي امنيت است. وي درباره مبارزه با مفاسد گفت: من مي‌توانم بگويم يكي از فسادستيزترين دولت‌هاي بعد از انقلاب اسلامي، دولت يازدهم است و مواردي از فسادها وجود داشته كه با آن برخورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی اجنویهاپول این ملت بدبخت میخورند چرا صدای هیچکس درنمی آید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج