۳۵۲۸۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ابتلا به باکتری کشنده از راه بینی

در هر کاری احتمال خطر زیاد است. نشستن زیاد ضرر دارد، حتی با نفس کشیدن باکتری الوده ای وارد بدن می شود که تا ۵۰ درصد موجب مرگ شخص خواهد شد.

وب‌سایت TopInEarth: در هر کاری احتمال خطر زیاد است. نشستن زیاد ضرر دارد، حتی با نفس کشیدن باکتری الوده ای وارد بدن می شود که تا ۵۰ درصد موجب مرگ شخص خواهد شد.

ابتلا به باکتری کشنده از راه بینی

این باکتری به نام Burkholderia pseudomallei موجب بیماری شناخته شده melioidosis در اسیای جنوب شرقی و استرالیا می گردد. این هفته مقاله ای در این مورد در مجله Immunity and Society منتشر شده که در ان راه های ابتلا شخص به این بیماری اشاره گردید. محققان با مطالعه روی موش های ازمایشگاهی متوجه شدند که این باکتری کشنده در کمتر از ۲۴ ساعت از راه بینی به ساقه مغز و نخاع وارد شده و انها را تحت تاثیر قرار می دهد.

این پژوهش توسط مرکز نوروبیولوژی و سلول های بنیادی کلم جونز در دانشگاه گریفیث با همکاری دانشگاه Bond انجام شده است. رئیس مرکز فوق، دکتر James St John گفته است، تصور کنید که در خیابان های مناطق جنوب شرقی اسیا در حال قدم زدن هستید، اما با نفس کشیدن باکتری کشنده ای به مغز رسیده و به نخاع اسیب وارد می سازد.

ابتلا به باکتری کشنده از راه بینی

این باکتری طول عمر بسیار درازی دارد، چنانکه طولانی ترین دوره ۶۲ سال براورد شده که فوق العاده است. دکتر گفته است که این باتری منتظر می ماند تا در یک لحظه مناسب وارد عمل شود یا تنها اسیب های کمی را در طول زندگی به یک فرد وارد سازد. حتی می تواند عملکردهای مغز را در گذر زمان از بین ببرد.

وی معتقد است که می توان از این باکتری برای توسعه علم به عنوان یک اسلحه بیولوژیکی استفاده کرد، گرچه برای ما وحشتانک است، اما خبر بسیار بزرگی برای جامعه علمی می باشد.

ابتلا به باکتری کشنده از راه بینی

بیماری Melioidosis سالانه موجب مرگ ۸۹ هزار نفر با علائمی از قبیل تب، استخوان درد و ورم کبد می شود. ممکن است تقریبا نیمی از جمعیت جنوب شرق اسیا ان را داشته باشند. میزان مرگ و میر در مکان هایی همچون کامبوج و شمال استرالیا تا بیش از پنجاه درصد هم گزارش شده است.

البته دانشمندان در تلاش برای تحریک سلول های نزدیک این باتری برای دور کردن ان از نخاع می باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج