۳۵۳۱۱۲
۲ نظر
۵۴۰۰
۲ نظر
۵۴۰۰
پ

رئالی ها در مکه!

هر سال بیش از ۱۳ میلیون مسلمان به مقدس ترین شهر دین اسلام یعنی مکه می روند تا اعمال حج را به جا بیاورند. انسان هایی از سراسر دنیا که هر کدام نژاد و آیین خاص خود را دارند .

هفته نامه شماره یک: هر سال بیش از ۱۳ میلیون مسلمان به مقدس ترین شهر دین اسلام یعنی مکه می روند تا اعمال حج را به جا بیاورند. انسان هایی از سراسر دنیا که هر کدام نژاد و آیین خاص خود را دارند اما در طواف خانه خدا به یکپارچگی می رسند و فارغ از هر مقام و جایگاهی که دارند، وظایف خود را بی کم و کاست انجام می دهند.

رئالی ها در مکه!

در موسم حج امسال، زادگاه پیامبر اسلام یک مهمان ویژه داشت و آن کریم بنزما، مهاجم سرشناس فرانسوی تیم رئال مادرید بود که برای اعمال حج لباس سفید احرام را بر تن کرد و یکی از مهم ترین وظایف خود را انجام داد. او که در شهر لیون زندگی می کند، به دور از هیاهوی مسابقات جام ملت های اروپا که روز پیش در کشورش به پایان رسید، از فرا رسیدن ماه رمضان استفاده کرد و خودش را به مراسم عمره امسال رساند. او که پیش از آغاز برنامه های فصل جدید رئال مادرید به دنبال سپری کردن آخرین روزهای تعطیلاتش است، پیش از آنکه به امارات و مالدیو برای انجام برنامه های تفریحی اش سفر کند، به مکه و مدینه رفت تا مناسک حج را به جای آورد.

رئالی ها در مکه!
لباس احرام

میان پنج رکن اصلی دین اسلام، مسلمانان در صورت داشتن شرایط مالی و جسمی مناسب باید حتی برای یک بار در زندگی، به شهر مقدس مکه بروند و مناسک حج را اجرا کنند و پیش از آن به شهری که مقبره پیامبر اسلام در آن قرار دارد به زیارت وی بروند. بنزما هم که این روزها با تصمیم دیدیه دشام از تیم ملی دور مانده و جای خالی اش به خوبی توسط آنتوان گریزمان پرشده، فرصت را غنیمت شمرده و به این سفر معنوی آمده است. سفری که باز هم دنیای مجازی آن خبر داد.

این مهاجم الجزایری الاصل فصل گذشته رئال مادرید تنها بازیکن سرشناس فوتبال نیست که در چنین وضعیتی از خود عکس هایی را منتشر می کند چرا که پیش از وی هم بازیکنان مهمی را به یاد داریم که به مکه مشرف شده و از شرایط خود عکس هایی را منتشر می کند چرا که پیش از وی هم بازیکنان مهمی را به یاد داریم که به مکه مشرف شده و از شرایط خود عکس هایی را در دنیای مجازی منتشر کرده اند. همین چندی پیش بود که مسوت اوزیل عکسی را با لباس احرام از خود منتشر کرد که در گوشه این عکس و پشت این بازیکن آلمان، پرده سیاه کعبه دیده می شد.

رئالی ها در مکه!

رئالی ها در مکه

اگرچه اتفاقاتی که میان او و هم تیمی اش متیو والبوئنا در تیم ملی فرانسه افتاد، سر و صدای زیادی در رسانه های جهان ایجاد کرد و منجر به کنار گذاشته شدن وی از تیم ملی شد اما او تودار است و بی سر و صدا کارهایش را انجام می دهد. مانند همه مسلمانان او هم به سراغ ماه مبارک رمضان رفت و حتی در زمان تمرینات سخت و فشرده، به روزه داری پرداخت. این در حالی است که برخی دیگر از ورزشکاران در این ماه به دلیل فشار تمرینات از انجام این آیین مذهبی و روزه داری خودداری می کنند.

حضور بنزما در مکه، با همراهی یکی دیگر از بازیکنان قدیمی رئال مادرید همراه شد. محمد دیارا که از مسلمانان مالی است، در کنار بنزما در این مراسم حضور پیدا کرد تا بنزما تنها بازیکن مادریدی حاضر در مراسم امسال نباشد. هر چند اوزیل هم به عنوان دیگر بازیکن قدیمی رئالی ها چندی پیش در مکه حضور داشت.

رئالی ها در مکه!

احترام بازیکنان به ماه رمضان

سلفی پل پوگبا از نماز خواندن و تبریکات وی به دلیل فرارسیدن مناسبت های مختلف مسلمانان، توجه مردم را به شبکه های اجتماعی بازیکنان سرشناس مسلمان جلب کرد. علاوه بر او، کانته، سیسوکو و سانیا از تیم ملی فرانسه و خدیرا، مصطفی و امره جان از تیم ملی آلمان، دیگر بازیکنانی بودند که در روزهای اخیر فرا رسیدن عید فطر را به همه مسلمانان تبریک گفتند. بنزما هم پس از سفر به مکه همین کار را کرد و عید فطر را تبریک گفت.

او اگرچه از موفقیت تیمش در جام ملت های ۲۰۱۶ خوشحال است اما بیشترین تمرکزش را روی پیوستن به تمرینات پیش فصل رئال مادرید که از دو روز دیگر آغاز می شود؛ گذاشته است. این مهاجم ۲۸ ساله که در لیون متولد و بزرگ شده، خانواده ای مسلمان و الجزایری دارد که همچنان در همان شهر لیون زندگی می کنند. او قرار است زیر نظر زیدان باز هم به دوران آمادگی برسد تا خودش را برای بازی اول فصل مقابل پاری سن ژرمن در روز ۲۷ جولای آماده کند.

رئالی ها در مکه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      یه عکس از حضور بازیکنای خودمون در کنار کعبه مقدس بذارین-اگه پیدا کردین جایزه دارین-تا پورشه و بنز مفت مونده کعبه کجا بود....

      پاسخ ها

      • امیر بهمنی

        شما که بی دینی باید بری گوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج