۳۵۳۲۸۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

عراقچی: برجام نبود فروش‌ نفت صفر بود

ديروز ۲۳ تيرماه سالروز توافق هسته‌اي ايران با ۱+۵ بود كه رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه نقش زيادي در اين توافق ايفا كردند و اين روز در جلسه هيات دولت گرامي داشته شد.

روزنامه آرمان: ديروز ۲۳ تيرماه سالروز توافق هسته‌اي ايران با ۱+۵ بود كه رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه نقش زيادي در اين توافق ايفا كردند و اين روز در جلسه هيات دولت گرامي داشته شد.

رئيس‌جمهور ضمن تاكيد بر اينكه ايران به عهد خود در توافق هسته‌اي پابرجا و متعهد است، اظهارداشت: اگر روزي ۱+۵ بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملا آمادگي داشته و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني گفت: برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به نفع همه كشورها و صلح، امنيت، ثبات و توسعه جهاني بوده و نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هركس بخواهد شروع‌‌كننده باشد، بازنده سياسي در صحنه بين‌المللي است.

رئيس‌جمهوري با ابراز اميدواري از اينكه برجام موجب توسعه داخلي، ثبات منطقه و صلح و امنيت بين‌المللي شود، افزود: ضروري است همه براساس منافع ملي، عقلانيت و در راستاي اجرا و استحكام برجام و بهره‌برداري عمومي از آن در سطح منطقه و جهان تلاش كنند. روحاني با تقدير از دست‌اندركاران و مسئولان برجام و توافق هسته‌اي در بخش‌هاي مختلف و تشكر از تلاش همه رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي در طول مدت مذاكرات و پس از آن براي آشنا كردن افكار عمومي با زواياي گوناگون اين مساله، بر ضرورت تنوير افكار عمومي براي بهره‌برداري بيشتر از فضاي پس از برجام تاكيد كرد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي، استفاده از فضاي به وجود آمده پس از برجام را در سايه وحدت، انسجام و هم‌افزايي امكان‌پذير دانست و گفت: بايد از اين فرصت براي توسعه كشور و اشتغال جوانان بهره‌برداري كنيم. رئيس‌جمهوري در ابتداي سخنان خود نيز اظهارداشت: برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاكرات، در ۲۳ تيرماه به نتيجه رسيد و اجراي آن از ۲۶ دي ماه آغاز شد و اينكه در برخي رسانه‌ها عنوان شده كه يك‌سال از اجراي برجام گذشته است صحيح نيست و از اجراي برجام كمتر از ۶ ماه گذشته است.

برداشتن سايه تهديد

دكتر روحاني با اشاره به اينكه مي‌توانيم ۲۳ تيرماه را به عنوان روز تعامل با جهان بناميم، خاطرنشان كرد: ايران در اين روز بر همه جهانيان ثابت كرد از لحاظ قدرت سياسي، آنچنان توانمندي و تبحري در مسائل سياسي، منطق و موضوعات فني و حقوقي دارد كه مي‌تواند براي حل موضوع پيچيده بين‌المللي با قدرت‌هاي بزرگ مذاكره كرده و از حق ملت ايران به خوبي دفاع كند. وي با بيان اينكه برخي همواره از مذاكره هراس داشته و مي‌گفتند قادر به مذاكره سياسي نيستيم، افزود: ۲۳ تيرماه ثابت كرد همان‌طور كه در ميدان جنگ قادريم در برابر توطئه‌هاي جهاني بايستيم و با آنها مقابله كنيم و براي ملت پيروزي به ارمغان آوريم، در صحنه سياسي، حقوقي و فني هم اين قدرت را داريم و مي‌توانيم از حقوق ملت دفاع كنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه يكي از گزينه‌هاي پيش روي ملت ايران قبل از مذاكرات و توافق هسته‌اي، تداوم تحريم‌ها و افزايش فشارها بود، اظهار داشت: اگر آن روند قرار بود ادامه پيدا كند، امروز فروش نفت در كشور به صفر مي‌رسيد، تحريم‌ها و تهديدات روز به روز بيشتر و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، از ديد آنها غيرقانوني تلقي مي‌شد. دكتر روحاني با تاكيد بر اينكه يكي از موفقيت‌هاي برجام برداشتن سايه تهديد از سر مردم بود، گفت: پرونده ايران در شوراي امنيت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود كه زمينه را براي حمله نظامي به ايران آماده كنند و حتي در اين زمينه به تفاهم هم رسيده بودند.

مذاكرات توانست بهانه براي تهديدات را برطرف و قدرت سياسي، حقوقي و فني ما را براي جهانيان آشكار كند و روشن شد فعاليت هسته‌اي و غني‌سازي، حق مسلم ملت ايران است. دكتر روحاني با بيان اينكه پيش از توافق هسته‌اي دشمنان ما را به موضوعي واهي و بي‌ريشه مبني بر ساخت سلاح هسته‌اي متهم مي‌كردند و با تبليغات اين موضوع را در افكار عمومي جهان توسعه مي‌دادند، گفت: با حل مساله پي.‌ام. دي روشن شد كه اتهامات به ايران، بي‌اساس بوده و ما هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نبوده و نخواهيم بود و موضوع حائز اهميت براي ما توانمندي در غني‌سازي به عنوان مساله‌اي فني و علمي بوده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه به واسطه توافق، تحريم‌هاي مربوط به هسته‌اي در همه زمينه‌ها برداشته شده، خاطرنشان كرد: البته در برخي زمينه‌ها از جمله بانك‌ها هنوز به روال مد نظر و مورد انتظار نرسيده‌ايم، هر چند قدم‌هاي خوبي در اين راستا برداشته شده و ارتباطاتي با بانك‌هاي بزرگ دنيا برقرار شده است. وي با اشاره به اينكه ضروري است از اين فضا براي افزايش رفاه و حل مشكلات اقتصادي مردم به بهترين شكل استفاده كنيم، اظهارداشت: اينكه امروز عده‌اي بخواهند راجع به واژه‌ها و كلمات در برجام بحث كنند در جاي خود اشكالي ندارد، اما لازم است به جاي پرداختن به حاشيه، به استفاده مطلوب از اين فرصت بپردازيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفت چه کم بفروش برسدچه زیاد به حال ماطبقه پایینیها چه سودی دارد
      سودی که به ماهانمیرسه
      ...

    • بدون نام

      والا .پولشو آغا زاده ها میخورن.انشاالله که فروش صفر بشه....

    • بدون نام

      خوب اینهمه فروختیدکجارفته؟ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج