۳۵۳۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ‌ برتر

قرعه‌کشی لیگ شانزدهم در حالی سه‌شنبه‌شب برگزار شد که در اتفاقی عجیب برای اینکه این مراسم که در آن موضوع درخور ‌توجهی هم وجود نداشت پخش زنده تلویزیونی شود ساعت‌های پایانی روز سه‌شنبه به ‌عنوان ساعت برگزاری آن انتخاب شد.

روزنامه شرق: قرعه‌کشی لیگ شانزدهم در حالی سه‌شنبه‌شب برگزار شد که در اتفاقی عجیب برای اینکه این مراسم که در آن موضوع درخور ‌توجهی هم وجود نداشت پخش زنده تلویزیونی شود ساعت‌های پایانی روز سه‌شنبه به ‌عنوان ساعت برگزاری آن انتخاب شد. در ابتدا قرار بر این بود که مراسم ساعت ١٠:١٥ شب از شبکه سه سیما نشان داده شود اما در نهایت حوالی ساعت ١١ شب بود که شبکه سه پخش این مراسم را آغاز کرد. البته می‌توان حدس زد که دلیل دیر برگزار‌شدن قرعه‌کشی لیگ‌ برتر پربودن کنداکتور شبکه سه سیما بود و مسئولان سازمان لیگ که می‌خواستند این مراسم به دليل وجود اسپانسرهای این فصل لیگ‌ برتر پخش مستقیم شود زیر بار اینکه در این ساعت مراسم برگزار شود، رفتند؛ البته نکته عجیب‌تر این است که در دعوتنامه‌های سازمان لیگ زمان شروع مراسم ٢٠:٣٠ اعلام شده بود. در حالی برای پخش این مراسم پخش زنده تلویزیونی در نظر گرفته شده بود که چند هفته قبل، مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌ برتر انگلستان برگزار شد و هنوز هیچ تصویری از نوع برگزاری این مراسم به رسانه‌ها نرسیده است!

قبل از شروع قرعه‌کشی مسئولان از اعمال یک تغییر مهم خبر دادند. در لیگ شانزدهم دو تیم مستقیم به دسته یک سقوط می‌کنند و تیم ١٤ لیگ هم برای بقا در لیگ‌ برتر باید با تیم سوم دسته یک بازی پلی‌آف را برگزار کند. از نکات حاشیه‌ای قرعه‌کشی لیگ‌ برتر نیامدن مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز، برای نشستن در ردیف اول سالن برگزاری مراسم بود. شنیده می‌شود آجورلو به دلیل اختلافی که با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال پیدا کرد ترجیح داد در ردیف اول نباشد. در این دوره لیگ‌ برتر از ٣١ استان کشور فقط شش استان در لیگ نماینده دارند که کمترین مقدار حضور استان‌ها در یک دوره بازی‌ها در ادوار لیگ‌ برتر است. قرعه‌کشی شانزدهمین دوره لیگ‌ برتر بهانه‌ای شد تا در کمتر از دو هفته مانده به شروع رقابت‌ها به بررسی این دوره از بازی‌ها بپردازیم.

تاریخ جالب داربی

یکی از نکاتی که همیشه در قرعه‌کشی لیگ‌ برتر، علاقه‌مندان به فوتبال به آن توجه مي‌كنند زمان داربی تهران است. سه‌شنبه‌شب مشخص شد استقلال و پرسپولیس در هفته ششم برابر هم قرار می‌گیرند که از نظر هوادارانِ هر دو تیم کمی زود است. تاریخ این بازی هم درخور توجه است؛ ٢٦ شهریور. پرسپوليسي‌ها از برگزاری این بازی در هفته ششم و در سالروز دیدار معروف شش‌تایی در فضای مجازی استقبال كردند اما استقلالی‌ها چندان از این موضوع خوششان نیامده است.

شروع دشوار مدافع عنوان قهرمانی

استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی که فصل گذشته با عبدالله ویسی شگفتی‌ساز شد و توانست قهرمان لیگ‌ برتر شود در این فصل ویسی را روی نیمکت خود نمی‌بیند و سیروس پورموسوی هدایت این تیم را بر عهده دارد.

آبی‌های خوزستان با سخت‌ترین قرعه ممکن در شروع لیگ شانزدهم روبه‌رو شده‌اند. آنها در هفته اول رقابت‌ها باید به تبریز بروند و مقابل تراکتورسازی قرار بگیرند که در این فصل با حضور امیر قلعه‌نویی و بازیکنان سرشناسی که جذب کرده‌اند یکی از مدعیان لیگ‌ برتر هستند. بعد از بازی مقابل تراکتور، خوزستانی‌ها باید در ورزشگاه خانگی خود در اهواز مقابل همنام تهرانی خود استقلال قرار بگیرند که این فصل را با منصوریان آغاز می‌کند. بعد از بازی با تراکتورسازی و استقلال تهران، شاگردان پورموسوی در هفته سوم به اصفهان می‌روند تا مقابل سپاهان قرار بگیرند. این بازی به دلیل حضور عبدالله ویسی، سرمربی فصل قبل استقلال خوزستان در سپاهان از حساسیت خاصی برای مدافع عنوان قهرمانی برخوردار است.

راه سخت پرسپولیسی‌ها

پرسپولیسی‌ها که لیگ شانزدهم را هم با برانکو ایوانکوویچ آغاز می‌کنند قرعه مناسبی نصیب‌شان نشده، آنها از هفته پنجم چندین بازی سخت پشت سر هم خواهند داشت. قرمزها لیگ را در یک بازی خارج از خانه مقابل سایپا که حسین فرکی را روی نیمکت خود می‌بیند آغاز می‌کنند. بعد از آن در اولین‌ بازی خانگی خود پذیرای فولاد هستند. آنها بعد از اولین بازی خانگی باید در تبریز مقابل گسترش فولاد که یارگیری خوبی داشته، قرار بگیرند. سپس میزبان صبای قم هستند. پرسپولیسی‌ها هفته قبل و بعد از داربی کار سختی در لیگ‌ برتر دارند. آنها هفته قبل از داربی در تبریز به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌روند و بعد از داربی که میزبان استقلال تهران هستند در هفته هفتم رقابت‌ها در اصفهان به مصاف سپاهان می‌روند. پرسپولیسی‌ها در کنار اینکه راه سختی در آغاز لیگ‌ برتر دارند لیگ شانزدهم را در خارج از خانه به پایان می‌رسانند و هفته پایانی باید در مشهد به مصاف سیاه‌جامگان بروند. تنها حُسني كه در اين قرعه‌ نصیب پرسپولیسی‌ها شده این است که آنها در خانه تیم‌هایی که وضعیت آب‌وهوایی شهر آنها نظیر گسترش و تراکتور سردسیر است در فصل گرم بازی می‌کنند و در مقابل تیم فولاد که وضعیت آب‌وهوایی شهر آن گرمسیر است در فصل سرد سال بازی می‌کنند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در بازی مقابل تیم‌های مدعی تراکتورسازی، سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و سایپا در دور رفت لیگ شانزدهم میهمان هستند و اگر بتوانند در پایان نیم‌فصل خود را در جمع مدعیان نگه دارند در نیم فصل دوم، بازی‌های حساس خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.

بهترین راه تا داربی برای استقلال تهران

استقلال تهران بعد از ناکامی با پرویز مظلومی در فصل گذشته، در این فصل علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود می‌بیند. سرمربی جدید استقلال خیلی زود و در همان هفته اول به مصاف تیم سابقش نفت می‌رود. استقلالی‌ها اما راه هموارتری تا داربی دارند. آنها در پنج هفته ابتدایی لیگ‌ برتر در سه هفته با تیم‌هایی که تازه به لیگ‌ برتر صعود کرده‌اند بازی دارند. آبی‌های تهرانی، لیگ‌ برتر را با بازی مقابل نفت تهران آغاز مي‌كنند كه خيلي دير براي لیگ شانزدهم مهيا شده و علی دایی را روی نیمکت خود می‌بیند. آنها بعد از نفت در گرمای اهواز مقابل استقلال خوزستان قرار می‌گیرند که سخت‌ترین بازی این تیم قبل از داربی است. در هفته سوم مقابل تیم تازه لیگ‌‌برتری‌شده صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرند. بعد از صنعت نفت آبادان هم میهمان تیم تازه لیگ‌‌برتری‌شده پیکان هستند. شاگردان منصوریان قبل از داربی هم میزبان دیگر تیم تازه لیگ‌‌برتری‌شده ماشین‌سازی تبریز هستند. . یکی از بدشانسی‌هاي استقلال در قرعه‌کشی لیگ‌ برتر را می‌توان حریف آنها در هفته پایانی رقابت‌ها دانست. آنها در هفته پایانی پذیرای سپاهان اصفهان هستند و اگر کار آنها به بازی پایانی لیگ برسد حریف سختی را مقابل خود می‌بینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      لنگ سوراخه لنگپلس درحداس بزرگ نیست من ازلنگیا سوال می کنم :شماچند بارقهرمان باشگاه های اسیا شدید ؟لنگپلس بیشتر دربازی های رودرروبرده یا اس بزرگ لطفا جواب بدید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج