۳۵۳۳۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حدس ادامه‌ فیلم‌ها با هوش مصنوعی

پژوهشگران دانشگاه MIT یک سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند که می‌تواند ادامه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را حدس بزند!

وب سایت برسام - رضا اسکندری: پژوهشگران دانشگاه MIT یک سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده‌اند که می‌تواند ادامه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را حدس بزند!

حدس ادامه‌ فیلم‌ها با هوش مصنوعی

دانشمندان در لابراتوار علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT الگوریتمی خلق کرده‌اند که می‌تواند با درک و شناسایی اشاره‌های بصری-اجتماعی انسان‌ها (چیزهایی مثل حرکات دست، زبان بدن و حتی اداهای چهره‌ی ما) پیش‌بینی کند بعد از این چه اتفاقی خواهد افتاد. ساخت چنین الگوریتمی احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور و برای تولید ربات‌ها و سیستم‌های فناورانه‌ای که قرار است در خانه یا محل کار کمک‌ حال ما باشند و حتی در طراحی و تولید نسل جدیدی از دوربین‌ها و تجهیزات امنیتی ثمربخش خواهد بود.

اما پژوهشگران چطور این الگوریتم را آموزش داده‌اند؟ شاید باور کردنش کمی سخت باشد، ولی این سامانه‌ی هوش مصنوعی دانش خود را از تماشای تلویزیون به دست آورده است! هوش مصنوعی دانشگاه MIT توانسته با بیش از ۶۰۰ ساعت تماشای سریال‌های تلویزیونی، الگوهای کلی تعامل انسانی را کشف و شناسایی کند. بیشتر این برنامه‌های سریال‌های طنز تلویزیونی بوده‌اند.

برای آزمایش میزان یادگیری این سیستم، بخشی از یک فیلم یا سریال را به آن نشان داده و از آن خواستند تا اتفاقی که پس از آن می‌افتد را پیش‌بینی کند. نتیجه؟ هوش مصنوعی توانست بیشتر از ۴۰ درصد موارد را به درستی پیش‌بینی کند! البته این درصد هنوز نسبت به انسان‌ها (که توانستند بیشتر از ۷۰ درصد موارد را درست جواب بدهند) بسیار کمتر است؛ اما احتمالا هرکدام از آدم‌هایی که در این آزمایش شرکت کرده بودند خیلی بیشتر از این‌ها در معرض تلویزیون قرار داشته‌اند!

هرچند این نخستین تلاش سیستم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی ادامه‌ی یک فیلم یا سریال نیست، اما تا حالا دقیق‌ترین و موفقیت‌آمیزترین آن بوده است. این الگوریتم، برخلاف الگوریتم‌های پیش از خود، موفق شده تا با شکلی از پیش‌بینی انتزاعی و تکیه بر نشانه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی، به مراتب بهتر از نمونه‌های قبلی عمل کند و حتی بتواند میان نمودهای بصری و مفاهیم اجتماعی آن‌ها تمایز قایل شود. شاید اگر ما هم زمانی که پای تلویزیون هستیم کمی بیشتر دقت کنیم، دست‌کم به اندازه‌ی یک هوش مصنوعی از آن چیز یاد بگیریم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج