۳۵۳۴۶۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فشار سران اروپایی بر «ترزا می»

در پی آغاز به کار رسمی نخست وزیر انگلیس، رهبران جهان فشار را بر لندن برای آغاز هر چه زودتر روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا تشدید کردند.

خبرگزاری ایسنا: در پی آغاز به کار رسمی نخست وزیر انگلیس، رهبران جهان فشار را بر لندن برای آغاز هر چه زودتر روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا تشدید کردند.

دونالد تاسک، رییس اتحادیه اروپا در بین اولین کسانی بود که به ترزا می، نخست‌وزیر جدید انگلیس تبریک گفت و نسبت به همکاری سودمند لندن و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد. تاسک مسئول ناظر بر روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود.

در همین حال ژان کلود یونکر، رییس کیمسیون اروپایی نیز از می خواست تا آغاز روند مذاکرات بریگزیت را به تاخیر نیندازد.

یونکر با انتشار توئیتی در این رابطه گفت: نتیجه رفراندوم اخیر بریتانیا شرایط جدیدی را ایجاد کرده است که انگلیس و اتحادیه اروپا باید به زودی به آن رسیدگی کنند.

مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپایی نیز با تاکید بر اظهارات یونکر، عنوان کرد: اکنون مساله رهبری در انگلیس حل شد و من انتظار دارم تا به سرعت برای ایجاد ثبات در اتحادیه اروپا اقدامات آغاز شود.

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه نیز تاکید کرد که روند مذاکرات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نباید تحت هیچ شرایطی به تاخیر بیفتد.

این در حالی است که بر اساس قانون این مذاکرات تنها زمانی آغاز خواهند شد که بریتانیا "ماده ۵۰" اتحادیه اروپا را به طور رسمی آغاز کند.

اولاند همچنین پس از تماس تلفنی با ترزا می مجددا بر آرزوی موفقیت برای آغاز زودتر روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرد.

آنکلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر جدید انگلیس ضمن تبریک برای انتصاب وی در این سمت، نسبت به تداوم روابط دوستانه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک نیز مانند سایر سران کشورهای اروپایی ضمن تبریک به می، خواهان آغاز سریع روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شد و تاکید کرد: ما نمی‌توانیم دوران طولانی مدتی از بی‌ثباتی را تحمل کنیم.

در این میان ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز به انتخاب دومین نخست‌وزیر زن بریتانیا واکنش نشان داد و طی پیامی به می بر تمایل خود برای ایجاد گفتگویی سازنده و همکاری با نخست‌وزیر بریتانیا درباره مسائل فعلی در روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی تاکید کرد.

پوتین که کشورش در سال‌های گذشته روابط نه چندان خوبی را با بریتانیا سپری کرده است در پیام خود آورده: من امیدوارم تجربیات غنی سیاسی شما به خوبی در انگلستان و سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز ضمن تبریک به می برای پذیرش سمت جدید، پیام باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور مبنی بر تداوم همکاری‌ها و مذاکرات سازنده بین انگلیس و اتحادیه اروپا را ابلاغ کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج