۳۵۳۵۶
۱۶ نظر
۵۰۱۴
۱۶ نظر
۵۰۱۴
پ

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

وقتی یکی از دوستان از نظر ظاهر، شغل، خانواده و غیره برتری داشته باشد، میزان خاصی از حسادت طبیعی است. ولی رقابت ممکن است باعث سرد شدن رابطه یا حتی قطع آن گردد.


چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم






برترین ها: اگر دوستان خود را از بین افراد شاد و موفق انتخاب کرده اید، طبیعی است که گاهی از خودتان بپرسید آیا به اندازه آنها موفق و خوشبخت هستید یا نه. افراد، به خصوص خانم ها به طور غریزی خود را با دوستانشان مقایسه می کنند. وقتی یکی از دوستان از نظر ظاهر، شغل، خانواده و غیره برتری داشته باشد، میزان خاصی از حسادت طبیعی است. ولی رقابت ممکن است باعث سرد شدن رابطه یا حتی قطع آن گردد. اولین گام برای مبارزه با حسادت این است که آن را بپذیریم. اگر بپذیریم که دچار حسادت هستیم می توانیم به دنبال راهکارهایی برای غلبه بر عواقب ناگوار آن باشیم. اگر نمی دانید چگونه با حس رقابت خود مبارزه کنید، این راه حل ها را امتحان کنید.

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

خانه بزرگتر

مشکل: خانه شما از خانه دوستتان کوچکتر است.

راه حل: اگر داشتن خانه بزرگتر جزو اولویت های شما است، رسیدن به آن غیرممکن نیست. شما می توانید خانه ای بزرگتر در محله ای ارزان تر داشته باشید. هرچند دلیلی وجود ندارد که خانه خود را با خانه دیگران مقایسه کنید. به همه معایب داشتن یک خانه بزرگ فکر کنید. هزینه نگهداری یک خانه بزرگ بیشتر است و تمیز کردن آن سخت تر. مهم این است که در هر خانه ای که هستید احساس راحتی و آرامش کنید.

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم


بچه های دوست داشتنی

مشکل: دوستتان کودکی مودب و دوست داشتنی دارد ولی شما هنوز فرزندی ندارید یا کودکتان به اندازه کودک او مودب نیست.

راه حل: هم به مزایای مادر بودن فکر کنید و هم به معایب آن. اگر بچه ندارید از آزادی خود استفاده کنید. با همسرتان به سفر یا گردش بروید یا از دوره های آموزشی و ورزش لذت ببرید. اگر بچه هایتان را با بچه او مقایسه می کنید، ضرب المثل "مرغ همسایه غاز است" را فراموش نکنید. سعی کنید تمرکزتان بر دوستی با او باشد نه بر خانواده او، مثلا ترتیبی بدهید که بتوانید بدون بچه ها در کنار هم باشید.

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم


شغل بهتر

مشکل: دوستتان شغل ایده آل خود را دارد ولی شغل شما چیزی نیست که می خواهید.

راه حل: همه ما در طول زندگی حرفه ای خود با فراز و نشیب های زیادی روبرو هستیم. فراموش نکنید که موفقیت دوستتان ممکن است موقتی و یا ذهنیت شما نسبت به شغل او غلط باشد: شاید او برای داشتن درآمد زیاد سختی و فشار زیادی را تحمل می کند و ساعات کاری طولانی و خسته کننده ای دارد، شاید عنوان شغل او خوب و دهن پر کن ولی مسئولیت هایش دشوار و پر از استرس باشد.
به جای حسادت بهتر است از دوستتان مشاوره بگیرید یا به او به چشم یک الگو نگاه کنید. از او راز موفقیتش را بپرسید و آنها را به کار بگیرید.

سلیقه بهتر

مشکل: دوستتان همیشه شیک پوش و خوش لباس است ولی سلیقه شما به پای او نمی رسد.

راه حل: شاید وسوسه شوید که بروید و لباس هایی مثل لباس های او بخرید ولی یادتان باشد خریدن همان کیف پول یا همان کفش ها رضایت شما را فراهم نخواهد کرد پس بهتر است مطابق با سلیقه خودتان عمل کنید. حتی اگر توان خرید وسائل گرانقیمت را ندارید، مطمئن باشید چیزهای شیک ولی ارزانی هم وجود دارند که می توانند شما را راضی و خوشحال کنند. این را هم به یاد داشته باشید که هرکسی سلیقه ای دارد. هیچ گاه سلیقه خودتان را دست کم نگیرید.

فیزیک بهتر

مشکل: اندام زیبای دوستتان را با اندام خود مقایسه می کنید.

راه حل: کاملا طبیعی است که شکل بدنتان را با دوستان و یا حتی با افراد مشهور مقایسه کنید، ولی وقتی در مورد وزن صحبت می کنیم چیزی به نام رقابت سالم وجود ندارد. در نظر داشته باشید که فیزیک هرکس تنها به او متعلق است. بر قسمت هایی از بدنتان تمرکز کنید که دوستشان دارید و طوری لباس بپوشید که بر آن قسمت ها تاکید بیشتری شود. در عین حال رژیم غذایی مناسب یا ورزش را آغاز کنید تا نسبت به بدنتان حس بهتری داشته و بر احساس حسادت خود چیزه شوید.

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم


مخارج بیشتر

مشکل: مجبورید صرفه جویی کنید در حالی که دوستتان در پول غلت می زند.

راه حل: این یکی از بدترین حس هاییست که به سراغ انسان ها می آید. تفاوت درآمد افراد موجب تفاوت سبک زندگی آنها می شود. به جای فکر کردن به کارهایی که نمی توانید انجامشان دهید، فعالیت های گروهی ترتیب دهید که هزینه زیادی لازم ندارند مثل پیاده روی یا پیک نیک. اگر قناعت را یاد بگیریم و پا را از گلیم خود فراتر نگذاریم کم کم احساس رضایت و خوشبختی خواهیم کرد. برای اینکه هرچه بیشتر از احساس حسادت و رقابت در امان باشید به دوستان بگویید که دوست ندارید راجع به موضوعاتی مثل درآمد یا مخارج صحبت کنید. اگر آنها بدون توجه به احساس شما، به پول خود فخر می فروشند از خود بپرسید که اصلا دوستان خوبی برای شما هستند یا نه.

چگونه با حس حسادت مبارزه کنیم

همسر مهربان تر

مشکل: همسر دوستتان مهربان تر و با ملاحظه تر از همسر شما است.

راه حل: آنچه را موجب موفقیت ازدواج دوستتان شده است پیدا کنید و از آن برای تقویت زندگی خود بهره ببرید. اگر شوهر او رمانیتک و مهربان است از خود بپرسید که او چه کارهایی را انجام می دهد که همسر شما انجام نمی دهد. اگر همسر دوستتان در کارهای خانه به او کمک می کند یا همسرش را مورد ستایش کلامی قرار می دهد به همسرتان بفهمانید که خواهان چنین رفتارهایی هستید( البته مراقب باشید به او نگویید که به دوستتان حسادت می کنید). به خود یادآوری کنید که هرگز نمی دانید پشت درهای بسته خانه دوستتان چه می گذرد. شاید همسر او آنقدرها که به نظر می رسد خوب و ایده آل نباشد. افراد غالبا مشکلات زندگی خصوصی خود را پنهان نگه می دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • در اینجا ناشناس

      چه جالب هیچ کس حسود نیست که کسی نظر نذاشته, بهتره خانم ها به این مورد توجه کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا حس حسادت رو همه دارن ولی به نظرم راه حلها خیلی کاربردی نمیاد که کسی نظری داشته باشه

    • بی نام

      راه حل ها موقتیه . باورم اینه که ژن حسادت نقش پر رنگی داره. با این حال آخرین مورد وحشتناک و غیرقابل نظر است .

    • ناشناس

      دختر =حسادت . اونم از نوع وحشتناک خیلی دلم پر از این حسادت دخترها چون بد جوری ازشون به خاطر حسادتشون ضربه خوردم .

    • بدون نام

      سلام مشكل من حسادتم به خواهر شوهرمه بدون وجود همسرم اين حس وجود نداره و ما مثل دو تا دوست هستيم ولي وقتي همسرم تو جمع ما هست اونقدر به من بي توجه و به اون با توجه ميشه كه من به خواهر شوهرم حس هوو پيدا ميكنم.خيلي آزار دهنده ست .با همسرم در اين مورد صحبت كردم ،خيلي بهتر شده ولي همچنان اين حس تو وجود من هست طوري كه وقتي با هميم خيلي ساكت وبي حوصله ميشم ،چه راهكاري هست؟

    • الهه

      اسم خانما بد در رفته . مردها در مسائل مالی و موفقیت های شغلی به مراتب حسودترن . در هر دو جنس هست ولی زنان بیشتر نشون میدن .

    • سارا

      منم هم به خواهر شوهرم حسادت میکنم چون شوهرم دایم از او تعریف میکند از رفتارش.اخلاقش حتی لباسش و ظاهرش میگه خاهر من نمونه یه دختره خوبه.همش میگه من با وجود خواهرم احساس غرور میکنم.از لحاظ تیپ که حرف نداره همش میگه من با وجود خواهرم به همه فخر میفروشم.شما جای من بودین چیکار میکردین؟

    • خانم

      من یک سالی هست که به همه چیز و همه کس حسادت میکنم واقعا از رفتار خودم بدم میاد رابطم با شوهرم سرد شده بس که به زندگیای دیگران غبطه میخورم خودم نمیدونم چکار کنم

    • خانوم حسود

      منم خسته شدم والا
      البته زندگي دوستان من ك خودشون هيچي نيستن ولي زندگيشون ايده اله حسادت هم داره.چرا بعضيا اينقد خرشانسن اخه. اه
      بس كجاي دنيا عدالته؟

    • بینام

      منم همینطور که دیگران گفتن نمیدونم با این حس بد چیکار کنم واقعا خسته شدم و بیشتر از همه خودم آسیب دیدم و دارم میبینم چه باید کرد؟

    • زهرا

      سلام من این پست رو خوندم و همونطور نظراتی که ارسال شده بود جالب بود درجواب خانوم های که فکر میکنن به خواهر شوهرشون جسادت میکنن باید بگم عزت نفس داشته باشین و هرگز خودتون رو انقدر کوچیک نبینید که به همجنستون حسادت کنید بهتره این حس رو تبدیل به غبطه خوردن کنید ینی ببینید اونا چه رفتاری دارن که شوهرتون یا دیگران جذبشون میشن اگه پوشش خوبی دارن خوب شما چرا نداشته باشید اگه روابط اجتماعی خوبی دارن شما چرا نمیتونی داشته باشی اگه آشپزیشون خوبه شما هم آشپزیتون رو تقویت کنیدو در کنار همه این ها سعید کنید به توانایی های خودتون پی ببرید اگه هنری دارین اونو پرورش بدین طوری که زبانزد فامیل باشیداگه تو فامیل تحصیلات مهمه سطح علمی خودتون رو ارتقاع بدین پس از حسادت برای پیشرفت خودتون استفاده کنید نه برای خود خوری و افسردگی طوری باشید که دیگران به شما غبطه بخورن و الگوی اونها باشین مطمین بشید که حتما این کار شدنیه
      برای همه خانومای که این پست رو میخونن آرزو میکنم به مرحله ای برسن که همه به موقعیتشون غبطه بخورن .
      موفق باشید

    • سارا

      من اصلا آدم حسودی نبودم و هیچوقت به موفقیت های دوستام حسودی نکردم.ولی از وقتی جاریم اومده،دو تا اتفاق افتاده.اول اینکه به طرز وحشتناکی داره واسه مادرشوهرم خودشیرینی میکنه در حدی که اونا که اینقد منو دوس داشتن دیگه حتی باهام حرف نمیزنن.دوم اینکه برادرشوهرم تو جمع تا چشمش به من میفته کنار زنش میشینه و شدیدا شروع میکنه به قربون صدقه رفتن و حرفای عاشقانه زدن! رابطه من و شوهرم خیلی عالی و عاشقانه هست.ولی تو خلوت خودمون.ولی برادرشوهرم جلو من حرفای عاشقانه ای به زنش میگه که ادم خجالت میکشه!!! یا اینکه تا چشش به من میفته جلو من میره گل میخره واسه زنش.میدونم واسه اینکه لج منو دریاره این کارو میکنه.اینا باعث شده که هم از جاریم متنفر بشم هم اینکه بهش حسادت کنم.ولی من اینجوری نبودم این حسو در من به وجود آوردن

    • زهرا

      من آدم حسودی نیستم خداروشکر اطرافیان همه موردهای خوبی دارن که هر کسه دیگه جای من بود شاید از حسادت میترکید ولی اصلا برای من مهم نیس فقط تو دلم میگم خوش به حالشون و و سلام دیگه اصلا بهشون فکر نمیکنم و زندگی خودم رک میکنم

    • بدون نام

      خانم سارا توهم ب شوارت بگو برات گل بخره عکسشو بزار اینتستا مطمئن باش اونا بیشتر لجشون میگیره و مشکل از اوناست نه تو. یعنی حس حسادت اونا باعث حس بد در شنا شده معمولا آدم دوست نداره کاری که میکنه رو دقیقا پشت سرش انجام بدن حالا چه شوهرش چه بچه اش چه خودش. مثلا تا میری دکتر چشم اونام فرداش برن خیلی مسخره است ولی اینا از حسادت اوناست پس دایورتشون کن همونجا . شوهرتم میخواد بفهمه میخواد نفهمه (اخه مردا اصلا متوجه نمیشن یا اگه مربوط به خانوادشون باشه بروی خودشون نمیارن معمولا) زندگی خودتو بکن تا امکان داره کاراتو به اونا نگو چی میخوای بکنی وقتی انجام شد بگو. اینا تجربیات منه امیدوارم به درد کسی بخوره

    • راضیه

      سلام....
      راستش نمیدانم چطور حسود شدم یک نفر را خیلی خیلی دوست دارم عاشقشم ، خوب بودم همیشه اعتماد دارم بهش ولی از وقتی دور شدم از وقتی کشور دگه ایی امدم خیلی شدید حسادت میکنم به بهانه حرفهایی که اصلا ارزش نداره ناراحتش میکنم نمیدانم چرا اصلا نمیدانم ای حس چی هست آیا اصلا میشه حسادت گفت به این حس یا نه ؟؟؟ چرا اینطوری شدم هیچی نمیفهمم ....
      واقعا ماندم چیرقم و چطور خودم را کنترل کنم میشه لطفا راهی نشانم بدین نمیخوایم ناراحتش کنم

    • ناشناس

      سلام من خیلی خود خوری میکنم به خاطره رفتارهایه خانواده شوهرم مثلن یه لباس میخرم مادر شوهرم اصلن نمیگه مبارکه خوب کردی خریدی ولی هر چی میخرم زود میره به دختراش لنگشو میخره منم نمیگم مبارکه میگن تو حسودی یا مشهد رفتنی با شوهرم رفتیم خداحافظی کنیم هیچکدوم از زیر پتو در نیومدن برا بدرقمون یبارم زنگ نزدن برگشتیمم نیومدن خونمون ولی الان دخترش داره میره مشهد داره از خوشحالی بال در میاره رو میخواد بگی چرا ما رفتنی عزا گرفته بودی منم هی میشینم خود خوری میکنم تورو خدا راهنماییم کنید دارم از بین میرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج