۳۵۳۵۷۷
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

يك بازی موبايلی دنيا را به هم ريخته است!

احتمال اینکه در خیابان‌های مملکت خودمان و در میدان‌ها یا پارک‌ها، شخصی را گوشی به دست و در حالی که مشغول Pokémon Go بازی کردن دیده باشید، هنوز زیاد نیست، چون این بازی چند روزی است که راه افتاده و مردم ما هم اصولا با پوکمون آشنایی زیادی ندارند؛ اما منتظر باشید تا در آینده‌ای بسیار نزدیک،‌ با دوستان‌تان ساعت‌ها درباره‌ی پوکمون صحبت کنید.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: احتمال اینکه در خیابان‌های مملکت خودمان و در میدان‌ها یا پارک‌ها، شخصی را گوشی به دست و در حالی که مشغول Pokémon Go بازی کردن دیده باشید، هنوز زیاد نیست، چون این بازی چند روزی است که راه افتاده و مردم ما هم اصولا با پوکمون آشنایی زیادی ندارند؛ اما منتظر باشید تا در آینده‌ای بسیار نزدیک،‌ با دوستان‌تان ساعت‌ها درباره‌ی پوکمون صحبت کنید؛ چون این بازی موبایلی آن‌قدر خوب از آب درآمده که پیش‌بینی کرده‌اند تعداد کاربران فعال Pokémon GO از کاربران توییتر بیشتر شود.

Pokémon GO، بازی موبایلی جدید نینتندو است. این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، روی ۵٫۱۶ درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن Pokémon GO آن‌قدر زیاد است که سرورهای جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان بالارده‌ی آمازون به نینتندو پیشنهاد استفاده از سرورهای آن‌ها را بدهد.

يك بازی موبايلی دنيا را به هم ريخته است!
‌‌‌‌‌‌‌‌‌
پوکمون چیست؟

مجموعه بازی‌های پوکمون،‌ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ هستند. این بازی‌ها ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم‌بوی کارشان را شروع کردند. ایده‌ی اصلی بازی هم از علاقه‌ی خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. مجموعه‌ی پوکمون آن‌قدر بزرگ شده است که از روی آن انیمه، مانگا، کارتون، بازی کارتی و خیلی چیزهای دیگر ساخته‌اند.

يك بازی موبايلی دنيا را به هم ريخته است!

‌بازی Pokémon GO چیست؟

در بازی‌های اصلی پوکمون، یک دنیای بزرگ در مقابل‌تان است. ماجراجویی‌تان را در این بازی‌ها، با یک شخصیت و یک پوکمون آغاز می‌کنید و هدف اصلی بازی هم، پیدا کردن تمام پوکمون است. این بازی‌ها داستانی هم دارند و در آن، شخصیت‌های مختلفی می‌بینید و پوکمون‌های‌تان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهید.

نینتندو بازی Pokémon GO را با عبارت "یک ماجراجویی در دنیای واقعی" توصیف کرده است. این بازی موبایلی از قابلیت GPS گوشی و دوربین آن استفاده می‌کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک نقشه‌ی بازی پوکمون کند. مثل بازی‌های پوکمون، خودتان باید در دنیا، اما این بار دنیای واقعی، بگردید و پوکمون پیدا کنید. همانطور که راه می‌روید، ممکن است یک پوکمون پیدا کنید.

يك بازی موبايلی دنيا را به هم ريخته است!

بازی به شما می‌گوید که برای مثال، در فاصله‌ی دور یا نزدیک شما، فلان پوکمون قرار دارد. شما خودتان باید راه بروید و آن پوکمون را پیدا کنید. فاصله‌ی دور یا نزدیک، با استفاده از یک ردپا مشخص شده است. اگر یک ردپا در کنار عکس پوکمون دیدید، یعنی به شما خیلی نزدیک است. دورترین فاصله هم سه ردپا است. در تجربه‌ای که ما از بازی داشته‌ایم، سه ردپا ممکن بود حتی دو سه خیابان آن‌ور تر باشد.

وقتی که یک پوکمون در نزدیکی‌تان پیدا شد، روی آن اشاره می‌کنید. حالا باید گوی‌های معروف این مجموعه بازی‌ها که Pokéball نام دارند را به سمت پوکمون‌ای که پیدا کرده‌اید پرتاب کنید. برخی پوکمون‌ها قوی‌تر از دیگری هستند و گرفتن‌شان کار راحتی است. بهترین زمان برای گرفتن یک پوکمون، زمانی است که دایره‌ی رنگی دورش کوچک شده است. باید Pokéball را در این دایره پرتاب کنید.

به موضوعی هم باید توجه کنید: پوکمون‌ها فقط برای شما روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند و تمام کسانی که در اطراف شما Pokémon GO بازی می‌کنند، می‌توانند این جانورها را برای خودشان بگیرند؛ یعنی ممکن است به یک پوکمو‌ن برسید و همان لحظه کسی در نزدیکی شما باشد و آن پوکمون‌ را زودتر از شما بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌آیا باید در بازی پول واقعی خرج کنیم؟

در حال حاضر که اصلا نیازی به خرج کردن در Pokémon GO نیست. می‌توانید سکه‌هایی به اسم Pokécoins را در بازی خریداری کنید. با استفاده از این سکه‌ها، می‌توان آیتم‌هایی مثل عود یا تخم پوکمون خریداری کرد. با این حال، در PokéStopها می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید و فعلا به فکر خرج کردن در بازی نباشید.

بازی Pokémon GO چند روزی است که فقط در چند ناحیه‌ی دنیا عرضه شده، با این حال در همین مدت کوتاه، توانسته است از اپ Tinder‌، یکی از بزرگ‌ترین اپ‌های اجتماعی دنیا، محبوب‌تر شود. تصورش را بکنید، با عرضه‌ی جهانی بازی، احتمالا Pokémon GO رکوردهای بزرگی خواهد زد.

يك بازی موبايلی دنيا را به هم ريخته است!

انتظار داریم بازی Pokémon GO به دلیل امکانات و قابلیت‌های اجتماعی که دارد، به مذاق مردم ما هم خوش بیاید. مطمئنا این موضوع که در آینده‌ای نزدیک، در خیابان از کسی آدرس نزدیک‌ترین باشگاه پوکمون را بپرسد، موضوع عجیبی نخواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا Pokémon GO را دانلود و شروع به بازی کردن کنید. این بازی بزرگ و محبوب خواهد شد، پس اگر از همین حالا مشغول بازی کردن شوید، می‌توانید جمع یک سر و گردن بالاتر باشید.
‌‌‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad

      اگر واقعاً بازی هوشی ومفید باشه چه اشکالی داره توایران هم جا بیفته؟

    • حسین

      من امروز دانلودش کردم

    • بدون نام

      فکر نون باش که خربزه آبه

    • الیاس مهرابی

      بگذارید سیستم ااگترونیک وفضای مجازی دوران حودش را طی نماید ومژمین باشید روزی به فراموشی سپرده شود به امید روزی که بازیها بتوانند زندگی انسانها را از نظر اقتصادی و زیست وتوان مالی یکسان کنند وبازیها بتوانند صدای خورد شدن یتون فقرات جامعه فقیر را به گوش میولین برسانند

    • بدون نام

      زندگی واقعی نیست فعلا بازی کنید بازی ها رایگانه تکنولوژی هم پیشرفت خوبی کرد ما آتاری میگرفتیم شبی 5 تومن سال 64 یاذش بخیر بعضی بازی هاش الان توی اندرویده

    • بدون نام

      چه بازی باحالی

    • بدون نام

      اگر ایرانیان نمیدونستند حالا شما ترغیبشون کردید. شما خبرنگارها گاهی با خبرهاتون همه چیز را برعکس میکنیدوخراب میکنید

    • بدون نام

      اما هشدار: مطمئن باشید این بازی الان سریع پیش میرود ولی پشت پرده آن هولناک خواهد بود چراکه نهایت شما را مهر ای برای جاسوسی اطلاعاتی کاربر خواهد کرد و راحت هم به حریم خصوصی شما دسترسی خواهند داشت. بیشتر احتیاط کنید.

    • بدون نام

      ول کنید بابا بدبختمون کردید، کلش کم بود، اینم اضافه شد!
      بذارید بریم پی زندگی!

    • بدون نام

      خب مثلا ک چی؟؟؟ یه سر و گردن علاف تر و وقت تلف کن تر از بقیه باشیم؟! -_-

    • امیر

      از کجا باید دانلو کرد

    • بدون نام

      واي همين مونده ايراني ها سرشون تو موبايل باشه و تو خيابون راه برند. يا ميفتند تو چاله هاي شهرداري يا سنگ ساختمان سازي ميخوره تو كله شون.

    • سجاد

      ول کن بابا بیا تو کلش خودمون عشق هست

    • ali

      واقعا دنیای مجازی داره بهترین اوقات مارو نابود میکنه . انتهای برای این بازی ها هست آیا.این بازی ها چی رو میخواد به ما یاد بده......فراموشی خانواده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج