جاباما
۳۵۳۶۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«رستاخیز» قربانی برجام شد

با توجه به صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از توقیف «رستاخیز»، پازل سیاسی کاری دولتمردان در تشویق و ارایه جایزه به «رستاخیز» و عدم اکران آن کامل می شود.

خبرگزاری فارس: ۲۴ تیر ماه سال ۹۴ فیلم «رستاخیز» با دستور وزیر ارشاد از پرده سینماها محروم شد که با توجه به کیفیت، ماهیت و محتوای مذهبی پیش بینی می شد با حمایت های همه جانبه مواجه شود اما بعد از چند سانس نمایش با دستور وزارت ارشاد از پرده پایین کشیده شد.

وزات ارشاد در پی اعتراض های خیابانی این حکم را صادر کرد. اما امروز که به سخنان مدیران فرهنگی توجه می‌کنیم به این مهم دست می یابیم که فیلم با ماهیت دینی قربانی سیاسی کاری آقایان شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در (۱۷ مردادماه ۹۴) به صراحت گفته است: «این فیلم (رستاخیز) هم ممکن است مثل بعضی از فیلم‌های دیگر با بعضی از اصلاحات جزئی اکران شود. منتهی در آن مقطع زمانی من احساس کردم یک عده عناصری می‌خواهند علیه دولت و فعالیت‌هایش، تظاهراتی را به عنوان دفاع از تاریخ عاشورا راه بیاندازند و به دنبال بهانه‌گیری هستند. همانطور که شاهد بودید عده‌ای دو روز در مقابل وزارت ارشاد تظاهرات کردند که خیلی هم آدم‌های مذهبی‌ای نبودند ولی این بهانه‌ای بود برای اینکه با دولت مخالفت کنند؛ بنابراین ما اکران این فیلم را به تعویق انداختیم بخصوص که نمی‌خواستیم جشن هسته‌ای تحت‌الشعاع این موضوع قرار گیرد.»

سازندگان «رستاخیز» فیلمی ساختند که دولت تدبیر و امید در سال اول حضور خود به آن ۹ سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمبرداری ، بهترین طراحی صحنه ، بهترین گریم، بهترین بازیگر نقش مکمل، بهترین جلوه های ویژه میدانی، بهترین موسیقی و جایزه ویژه مصطفی عقاد را اهدا کرده است. اما درست در زمانی که فیلم نیاز به حمایت داشت تنها به دلیل مصلحت سیاسی و تحت الشعاع قرار نگرفتن جشن هسته ای فیلم را پایین کشید و آن را متوقف کرد.

بانگاهی به عملکرد و مصاحبه های وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی همچنین عهده دار بودن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر توزیع فیلم و تاکید رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به این مهم که «رستاخیز علیرغم میل نظام از اکران باز ماند .»، پازل سیاسی کاری دولتمردان در تشویق و ارایه جایزه به رستاخیز و عدم اکران آن کامل می شود. متاسفانه دولتمردان «رستاخیز» را تابلوی سیاسی خود کردند و آن زمان که نیاز به سردست گرفتن فیلم برای رونق بخشیدن هرچه بیشتر به جشنواره ای که در اولین سال حضورشان در سینما عهده دار برگزاری آن بودند، آن را بالا بردند و در جایی که به ضررشان بود پایین کشیدند.

توقیف «رستاخیز»، ضربه بزرگی به سینمای دینی و مذهبی ما است و باعث می شود افراد کمتر به سمت تولید آثار مذهبی بروند. یکبار از خودمان بپرسیم چرا کارگردان فیلم های تاریخی مذهبی داود میرباقری در سالهای اخیر دیگر به سراغ ساخت فیلم در این حوزه نمی رود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج