۳۵۳۶۳۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گسترش انتقال جنسی «HIV» در مالزی

تازه ترین گزارش ها نشان می دهد به رغم کاهش تعداد مبتلایان به اچ.آی.وی و ایدز، تغییر روش ابتلا از جمیعت معتادان مواد مخدر به روابط جنسی تغییر یافته که این امر می تواند تهدید جدی برای سلامت جامعه مالزی محسوب شود.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین گزارش ها نشان می دهد به رغم کاهش تعداد مبتلایان به اچ.آی.وی و ایدز، تغییر روش ابتلا از جمیعت معتادان مواد مخدر به روابط جنسی تغییر یافته که این امر می تواند تهدید جدی برای سلامت جامعه مالزی محسوب شود.

'اس.سوبرامانیام' وزیر بهداشت مالزی روز جمعه گفت که ۷۰ درصد از مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز از طریق روابط جنسی بین زن و مرد بر آمار مبتلایان به این بیماری در این کشور افزوده شده اند.

به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وی گفت که اغلب این موارد مردانی بوده اند که با زنان خیابانی رابطه جنسی ناسالم برقرار کرده و پس از ابتلا به ویروس 'اچ.آی.وی'، آن را به خانواده خود نیز انتقال داده اند.

وزیر بهداشت مالزی، گفت که این عامل اکنون تهدید بزرگتری برای سلامت عمومی جامعه محسوب می شود، در حالی که پیشتر معتادان مواد مخدر دلیل اصلی گسترش این بیماری در مالزی بودند.

وی در ادامه اعلام کرد که وزارت بهداشت مالزی در گذشته تلاش داشت برای کنترل گسترش ایدز و ابتلا به 'اچ.ای.وی' در بین معتادان به مواد مخدر از طریق تشکل های غیر دولتی اقدام کند.
وزیر بهداشت مالزی تصریح کرد که در حال حاضر حدود 40 هزار زن خیابانی در این کشور در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی همچنین گفت که برای توقف رشد این روند، نیاز است که این افراد از طریق برنامه های مختلف در دسترس قرار گیرند و کمک های مورد نیاز به آنها ارائه شود.

به گفته وی، در حال حاضر 170 هزار مصرف کننده مواد مخدر، 20 هزار تراجنسیتی و 170 هزار دگرباش در خطر ابتلا به بیماری در مالزی هستند.

'سوبرامانیام' خاطرنشان کرد که به رغم تغییر در گروه های جمعیتی در معرض خطر ابتلا به ویروس اچ.آی.وی در مالزی، تعداد آلوده شدگان و افراد مبتلا به ایدز از سال 2000 تاکنون به میزان 35 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، شمار مرگ های ناشی از اچ.آی.وی نیز از سال 2004 تاکنون 42 درصد کاهش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج