۳۵۳۶۷۷
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نامه دانشگاه علوم پزشکی به فرزند کیارستمی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در جواب پیام گلایه آمیز بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی، به وزیر ارشاد، نامه‌ای نوشت.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در جواب پیام گلایه آمیز بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی، به وزیر ارشاد، نامه‌ای نوشت.

در نامه دکتر سید جواد حاجی میراسماعیل به فرزند عباس کیارستمی آمده است: «جناب آقای بهمن کیارستمی! با سلام؛ پیام گلایه آمیز شما خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطالعه کردم و به دلیل مسئولیتی که در حوزه بهداشت و درمان دارم، ذکر چند نکته را لازم دیدم. طی چند روز گذشته از سوی برخی هنرمندان با ادبیاتی ناصواب، جامعه پزشکی کشور مورد خطاب قرار گرفته است؛ همکارانم این رفتار ناپسند را به دلیل غم بزرگی می‌ دانند که از درگذشت نه تنها یک کارگردان که استادی یگانه بر شانه‌ های جامعه فرهنگی کشور سنگینی می‌کند.

وی در ادامه نامه، به فرزند مرحوم کیارستمی پیشنهاد میکند: سخنان تیم تخصصی رسیدگی به پرونده درمانی مرحوم کیارستمی را تنها از زبان خودشان بشنوید و نظرات خود را هم با آنها در میان بگذارید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه می دهد: ای کاش دلیل نوشتن یادداشت‌ شما، اعتراض به اظهار نظر وزیر ارشاد درباره یک پرونده پزشکی بود؛ اما در هر صورت خوب است بدانید موضوع درمان مردم کشور نه یک فیلم است؛ نه پایانی دارد و نه تماشاچی می‌خواهد، اما مصلحان و منتقدان مطلع، همیشه راهنمای جامعه پزشکی بوده و خواهند بود و ملت شریف ایران، بهترین قاضی این عرصه هستند.

وی همچنین به جمله «به همراهی شما در روند درمان چشم امید نداشتیم» در پیام فرزند عباس کیارستمی به وزیر ارشاد اشاره میکند و می نویسد: نمی‌ دانم منظورتان باز هم وزیر ارشاد است یا پزشکان معالج؛ آنچه مهم است این است که مردم باور دارند و هر روز شاهد هستند بار اصلی سلامت هموطنان بر دوش جامعه پزشکی کشور است، اما حفظ آبروی نظام پزشکی کشور هیچگاه بر سلامت مردم ترجیح داده نشده است.

حاج میر اسماعیل در بخش دیگری از نامه خود، با انتقاد از لحن تند پیام بهمن کیارستمی مینویسد: طی مدتی که مرحوم کیارستمی در بیمارستان بستری بودند، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با توجه به علاقه ‌ای که به ایشان داشتند، بدون هیچ انگیزه شخصی، خدمات فراوان و ارزشمندی به پدر شما ارائه کردند و پس از آن حادثه تلخ، چون فرزندی در غم از دست دادن ایشان اشک ریختند؛ جا داشت حداقل از آنها تشکر می‌کردید به جای آن که نمک بر زخم ‌شان بپاشید. اینجانب فقط بیش از سی بار معاون درمان دانشگاه را مأمور رسیدگی و بررسی سیر درمان آن استاد ارجمند کردم.

وی در ادامه با اشاره به علاقه شخصی وزیر بهداشت به مرحوم کیارستمی افزوده است: وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در همین زمره بودند. از نگاه شما کسی که در کشور، منطقه و مراکز معتبر بین المللی، فردی شناخته شده و دارای بالاترین مدارج علمی است، چه نیازی به چند عیادت از بیمار یا بیماران دارد. آنگونه که متوهمین آنرا تمایل به گرفتن عکس یادگاری میپنداشتند؟! دکتر هاشمی همانطور که به مناطق محروم سرکشی کرده، از مراکز درمانی بازدید می‌کنند و از نحوه درمان هموطنان در گوشه و کنار کشور مطلع می‌شوند. بر اساس احترام و علائق شخصی خود به عیادت مرحوم کیارستمی هم رفتند و روند درمان آن استاد فقید را شخصا پیگیری کردند. خوب است نگاهی بیندازید به هجمه‌هایی که آن روزها به این دیدارها می‌شد و هزینه هایی که پرداخت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین در این نامه به دیدارهای آخر وزیر بهداشت و مرحوم کیارستمی نیز اشاره می‌کند و می نویسد: به یقین دیدارتان همراه جناب صمدیان با وزیر بهداشت را در دفتر ایشان به خاطر دارید. همان موقع که درخواست حضور پزشکی از فرانسه را بر بالین پدر داشتید و دکتر هاشمی شخصا این موضوع را پیگیری کردند و برای بار دوم با سفر استاد به فرانسه مخالفت کردند.

حاج میر اسماعیل در ادامه تاکید میکند که انتقال مرحوم کیارستمی به خارج از کشور اشتباه بود و اضافه می‌کند: ما همچنان باور داریم اگر مرحوم کیارستمی در ایران می ماندند، مانند بسیاری از بیمارانی که چنین سیر درمانی را طی می کنند و گاهی اوقات هم عارضه‌ ای برایشان پیش می ‌آید و رفع می‌شود، به سلامت از بیمارستان مرخص میشدند. شما اما تصمیم متفاوتی گرفتید، پس تبعاتش را نیز بپذیرید و انگشت اتهام را به سوی دیگران نگیرید. البته آن چه در فرانسه اتفاق افتاده و این که مرحوم کیارستمی در چه مرکز درمانی و با چه امکاناتی بستری شده ‌اند، حتما در کمیته تخصصی بررسی و اعلام خواهد شد.

وی در پایان نامه خود به یکسان بودن حقوق همه بیماران برای وزارت بهداشت تاکید میکند وادامه می‌دهد: دکتر هاشمی طی سه سال گذشته اثبات کرده‌اند در مورد سلامت مردم با هیچ کس رودربایستی ندارند. وقتی هم بررسی دقیق پرونده درمانی مرحوم کیارستمی را خواستند، به همکارانشان گوشزد کردند موضوع باید به دقت بررسی شود و نتیجه همانگونه که بوده اعلام شود و نه آنطور که به زعم برخی افراد، به مصلحت است. امروز حتی شخص وزیر هم منتظر نظر کارشناسی تیم بررسی کننده است؛ پس تا اعلام نتیجه بررسی، صبوری کنید و از قضاوت‌های عجولانه و غیر کارشناسی بپرهیزید».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      با درود فراوان,دکتر.......عزیزم آخه ی مورد ک نی ای کاش کسی صدامووو میشنید تا بگم دوستان در بیمارستان ها دارن چکارا میکنن,خسته نباشین دکتراااااااااا,قاااااتلاااااا

    • بدون نام

      میگیم چرا انقدر اشتباه پزشکی زیاده در کشور و نظارتی نیست ! چرا جراح بیمارش رو رها میکنه میره سفز سرنوشت مریض رو به یه آدم بیخیال میده

    • وجدان سوگند پزشک

      کار ناصواب گرفتن پول زیاد قبل از پذیزش و ویزیت بیماره اونور اول بیمارو میبینند . کار و حرف ناصواب کشیدن بخیه کودک بی پوله. بردن و رها کردن بیمار بی پول با آمبولانس کنار جاده . مرک دختر بخاطر دندان و آمپول اشتباهی . سوزندن بیمار دقت نکردن کادر پزشکی و کپسول اشتباهی اکسیژن... گوگل سرچ کنید خیلیه! چی میگید

    • ناجی

      باز هم دفاع از جماعت دکترای پول پرست خود خواه

    • بدون نام

      ایشون مثل اینکه فراموش کردند که علت وخیم شدن حال مرحوم کیارستمی قصور اولیه پزشک معالج بوده که حالا میگن اگر خارج نمیرفت خوب میشد. واقعا که. اگه در این کشور بتونیم پزشکها رو مجبور به پاسخ گویی کنیم کم کم بقیه هم پاسخگو خواهند بود.

    • بدون نام

      کلا پزشکان در ایران جالب نیستند

    • بدون نام

      بعضی از پزشکان با انصاف هستند وبه بیمار رسیدگی میکنند خدا خیرشان بده ولی تعدادی نه مادرم اندوسکپی کرد روده اش پاره شد بعد توی بیمارستان چون بانکها بسته بود چک دادیم ولی قبول نکردند گفتند باید جیلینگ جلینگ کنه. خلاصه بعد ازنه ساعت با وجود اینکه اگر دیر عمل میشد خطر داشت عملش کردن

    • محمد

      میدونین روزی چن تا ویزیت داره انجام میشه؟؟
      چن تا بستری؟؟؟
      چن تا جراحی برنامه ریزی شده و چن تا جراحی اورژانس؟
      میدونید روزی جون چن انسان از مرگ حتمی نجات پیدا میکنه؟
      خوب چرا انقد دنبال سوژه میگردین تا آرامشو به هم بزنین؟
      چرا انقد نظر غیر کارشناسی میدن بعضیا.
      چن روز پیش یه هنرمند به پزشکان گفت قاتل
      امروز داریم تآثیرشو تو این نظرات میبینیم
      چرا از کارهای خوب بقیه الگو برداری نمیکنیم؟؟

    • بدون نام

      ملت همیشه طلبکار و عقده ای

      پاسخ ها

      • همشهری

        خودتی .ای شیطون . پزشکی نه ؟!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      دم مهر جویی گرم حرف دل مردم را صریح و روشن خطاب به نود درصد پزشکای ایرانی زد اونایی که فقط مرام و معر فتشون پوله و پول

    • شاکی

      چشم مادرم را از بین بردن به هیج جا هم نتوانستم شکایت کنیم

    • بدون نام

      درجواب شما بی نام ونشان شما هم خواستید خودی نشان بدیدد ملت طلبکاروعقده ای نیست کمترین چیزیه که ازشما خواستند وان بحث سلامت مردم وهموطنان است شما که ازمتخلف حمایت کردید وشایدشما هم یکی ازانها هستید وملت را عقده ای وطلبکار میخوانید وای براحوال ما با چه کسانی روبروهستیم

    • شهروند

      انصافا پزشكي ما در مقايسه با صنعت ،كشاورزي،محيط زيست،توريسم ،فرهنگ،وخيلي مقوله هاي ديگه مملكت به كشورهاي پيشرفته خيلي نزديكتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج