۳۵۳۷۴۷
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

پارگی پلک نوزاد نطنزی، قصور پزشکی بود؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فتال لاسریشن یا زخم‌های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا سه درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فتال لاسریشن یا زخم‌های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا سه درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است.

چهار روز قبل در بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز طی یک عمل جراحی سزارین ، نوازد پسر متولد شده در پلک تحتانی چشم چپ دارای زخمی به طول ۳ تا ۴ میلیمتر با عمق کم و هماتوم خفیف پلک تحتانی متولد می شود.

دکتر اصغری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: علت وقوع حادثه پارگی پلک نوزاد در بیمارستان نطنز به احتمال زیاد ناخن نوزاد بوده که در حین عمل به علت فورس وارد شده پلک را پاره کرده است.

وی افزود: پارگی پلک نوزاد حدود سه میلی متر و در حد پوست بوده و با توجه به ویزیت چشم پزشکی، در حد آسیب ملتحمه نبوده است.

پارگی پلک نوزاد نطنزی، قصور پزشکی بود؟

وی افزود: در بدو تولد، نوزاد توسط پزشک متخصص کودکان و متخصص بیهوشی معاینه و صرفا جهت بررسی بیشتر به بیمارستان فوق تخصصی چشم فیض اصفهان ارجاع می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بعد از معاینه توسط یکی از اساتید گروه چشم پزشکی و حصول اطمینان از سالم بودن چشم نوزاد و ملتحمه، زخم مذکور توسط خود استاد ترمیم می شود.

وی ادامه داد: بنا به اظهار پزشک مذکور لبه های زخم مضرس بوده و به آسیب ناشی از تیغ بیستوری شباهت نداشته است و پوزیشن نوزاد در هنگام تولد نیز ارتباط زخم مذکور با تیغ جراحی را نامحتمل می‌کند و احتمالا با توجه به شرح حال و معاینه، زخم ناشی از آسیب ناخن دست در حین عمل حادث شده است .

اصغری گفت: تعیین علت دقیق حادثه توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال پیگیری است اما لازم به ذکر است فتال لاسریشن یا زخم های زایمانی با علل مختلف در حین سزارین در یک تا سه درصد نوزادان در بهترین مرکز فوق تخصصی جهان گزارش شده و اغلب غیرقابل اجتناب است .

وی تصریح کرد: کسانیکه علاقمند به اطلاعات بیشتری هستند می توانند مقالات مربوط به این امر را مطالعه کنند و انتظار می رود رسانه ها از هرگونه اظهار نظری که مبتنی بر گزارشات علمی نباشد اجتناب کنند.

عیادت مسوولان درمانی نطنز از مادر و نوزاد

عصر روز گذشته رییس بیمارستان خاتم الانبیای نطنز، معاون درمان شبکه بهداشت نطنز، مدیر امور عمومی شبکه و مسوول بخش زایمان بیمارستان مذکور با حضور در منزل خانواده نوزاد از مادر و نوزادی که در ناحیه پلک چشم چپ آسیب جزئی دیده بود، پس از ترمیم و ترخیص از مرکز چشم پزشکی فیض عیادت کردند .

حال عمومی نوزاد خوب توصیف شده و در خصوص مراقبت های لازم برای مادر توصیه های لازم توسط پزشکان انجام شد.

همچنین معاون درمان شبکه بهداشت نطنز در این دیدار با اشاره به امکانات موجود و هماهنگی های انجام شده با متخصصین روانپزشکی و اطفال مقیم در منطقه، اطمینان داد در صورت نیاز به مشاوره و هر گونه مراقبت احتمالی مادر یا نوزاد، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله,در این مورد هم نوزاد مقصر شناخته شد.واقعا که خنده داریم.

    • شهروند

      بعضی ازدکتراوظایف خودروبه خوبی انجام نمیدن خیلی هم هستن که مسئولیت پذیرن ولی نبایداینومدنظرنگرفت خدای نکرده اگه درعین هرعملی اتفاق ناخوشایندی بیوفته جبران ناپذیرخواهدبودوخدای نکرده اتفاق بدی برای مریض بیوفته خواهشادقت زیادی داشته باشی چون بیماردردرجه اول به خداوبعدبه دستان پرتوان شمادکترهاامیددارن

    • بدون نام

      یعنی از هر صد تا زایمان سزارین سه مورد اسیب به نوزاد در حین عمل طبیعی هست ؟!!!خوبه پس ما تو ایران خیلی وضعمون بهتره

    • بدون نام

      شما دکترا بخیه نوزادو میکشین و..... خود من 3 سال قبل جراحی بینی داشتم یه بار نتیجه عمل خراب شد تو بیمارستان شفا ارومیه دکتر مجددا تعهد کرد بنده رو تو بیمارستان تامین اجتماعی با هزینه خودش عمل کنه رفتم اتاق عمل اومدم بیرون هیچ عملی انجام نشده بود و فقط بیهوش شده بود تا بحالم عمل مجددی هم نداشتم دوباره میخوام برم جراحی بنی انجام بدم

    • بدون نام

      باز هم ماستمالی!!!!!
      حداقل می گذاشتید روند شکایت طی شود، هیاتی پرونده را بررسی کنند. بعد نتیجه شکایت را خودتان به این شکل اعلام می کردید.

    • صدرا

      اره فقط پوستش خش افتاده !!!ملتو ساده فرض کردن زدن چششو کور کردن بعد میگن چیز خاصی نبود ههههههه

    • نوزاد

      باسلام به دوستان
      پس از برسيهاى بعمل آمده محرز گرديد که جنين در رحم مادر خود با چاقو پرتغال پوست ميکنده که متاسفانه بدليل جنس نا مرغوب پرتغال و پوست ضخيم اون و عدم توانايى بچه در استفاده صحيح از چاقو منجر به جراحت اون گرديده است لذا با عنايت به اهميت موضوع مقصران اصلى اين حادثه بترتيب جنين و پرتغال و چاقو بوده که به استحضار مردم هميشه در صحنه ميرسد.!

    • بدون نام

      با انجام بررسیهای دقیق مشخص شد که نامبرده(نوزاد مزبور)طی یک فقره درگیری منجر به جرح با یکی از هم محلی هاش، پلکش پاره شده وهیچ قصور یا تقصیری متوجه کادر درمانی اعم از پزشک،تکنسین،پرستار ومدیریت بیمارستان نیست....باقی بقایت،جانم فدایت. حتما پیش ما بیاین.

    • ایرانی

      این دکتر باید اعدام شود
      فقط باید اعدام شود
      هم دکتر هم پرستار

    • بدون نام

      مگه از قصد بوده ،، باید پزشکان یاد بگیرن،، اینقدر شلوغش نکنید

    • بدون نام

      مطمئنا از قصد نبوده، دنبال نکنید

    • بدون نام

      مردم ایران مردمی با گذشت هستند انشا اله از قصد نبوده

    • بدون نام

      نتیجه سهمیه های دانشگاه رو داریم یکی پس از دیگری میبینیم

    • فرناز

      کاربر نوزاد واقعاااااا دمت گرم مردم از خنده ایووووول

    • بدون نام

      میخوام ببینم اگه بچه خودشون باشه چکار میکننن زده بچه رو کور کرده اینا دکترن یا قصاب؟..............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج