۳۵۳۸۵۱
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا رونالدو شایسته تر از مسی است؟

تحرکات رسانه های بارسلونا برای اینکه توپ طلای ۲۰۱۶ به رونالدو نرسد، تنها ۲ روز پس از قهرمانی پرتغال در یورو شروع شد و ادامه نیز خواهد داشت. از نگاه آنها رونالدو شایسته دریافت توپ طلای چهارم خود نیست اما واقعیت چیز دیگری است.

ورزش سه: تحرکات رسانه های بارسلونا برای اینکه توپ طلای ۲۰۱۶ به رونالدو نرسد، تنها ۲ روز پس از قهرمانی پرتغال در یورو شروع شد و ادامه نیز خواهد داشت. از نگاه آنها رونالدو شایسته دریافت توپ طلای چهارم خود نیست اما واقعیت چیز دیگری است.

امسال می تواند سال بزرگی برای رونالدو، هواداران رئال مادرید و نیز مردم پرتغال باشد. سالی که کریستیانو تا همین حالایش ثابت کرده است که یک قهرمان است و شایسته ترین برای تصاحب توپ طلا.

وقتی رونالدو سال ۲۰۱۴ توپ طلای سوم خود را تصاحب کرد، با جاه طلبی خاصی عنوان داشت که هدف او کسب افتخارات فردی و تیمی بیشتر است و اینکه دوست دارد به رکورد ۴ توپ طلای مسی برسد اما سال ۲۰۱۵ برای رونالدو آنگونه که انتظر داشت پیش نرفت. او با رئال به هیچ جامی نرسید و تورنمنتی در رده ملی هم برگزار نمی شد تا او با پیراهن پرتغال جبران مافات کند.

در سوی دیگر مسی با بارسلونا همه جام های ممکن را درو کرد تا شکی باقی نماند که فوق ستاره آرژانتینی، در ژانویه ۲۰۱۶ توپ طلای پنجم را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه خواهد کرد. وقتی مسی توپ طلا را در دست داشت، برای بسیاری، اینکه رونالدوی ۳۱ ساله بتواند دیگر رقیبی جدی برای مسی باشد غیرقابل تصور بود به خصوص اینکه بارسا در لالیگا نیز حاکم بلامنازع بود و رئال در بحران.

چه کسی تصور می کرد رئال مادرید آشفته بتواند در لیگ قهرمانان موفق ظاهر شود و در لالیگا نیز بارسلونا را تا روز آخر به چالش بکشد؟ همه می دانند که تصاحب توپ طلا بدون موفقیت در عرصه باشگاهی و ملی غیرممکن است و در ژانویه ۲۰۱۶، رونالدو با این رویا فاصله بسیاری داشت.

رونالدو با آمدن زیدان به روی نیمکت رئال متحول شد و با متحول شدن او، رئال مادرید نیز قدرت گرفت. کهکشانی ها در لیگ قهرمانان قدم به قدم جلو رفتند، آنها در یک هشتم نهایی، آ اس رم، تیم سوم سری آ را ۴-۰ شکست دادند اما در یک چهارم، کارشان برابر ولفسبورگ گره خورد.

برای جبران شکست ۲-۰ در بازی رفت به یک معجزه نیاز بود. شما وقتی رونالدو را در تیمتان دارید، می توانید به ممکن کردن هر غیرممکنی امیدوار باشید. در بازی برگشت برابر ولفسبورگ، یک هتریک از رونالدو کافی بود تا رئال خود را در نیمه نهایی ببیند.

رئال در ادامه، سیتی و اتلتیکو را مغلوب کرد تا در نهایت قهرمانی یازدهم خود در اروپا را کسب کند. شاید تا اینجا هم نمی شد برای رونالدو شانس اول تصاحب توپ طلا را قائل بود اما یورو ۲۰۱۶ و قهرمانی پرتغال با کاپیتانی رونالدو، همه معادلات را به نفع CR۷ تغییر داد.

وقتی او جام قهرمانی را بالای سر می برد، خیلی ها ژانویه ۲۰۱۷ و لحظه تصاحب توپ طلای چهام توسط او را در ذهن خود تصور می کردند اما در جبهه بارسلونا، هنوز هم بر این اعتقاد هستند که رونالدو، شایستگی تصاحب توپ طلا را ندارد و دلایل خاص خود را نیز برای طرح این ادعا دارند.

حق با کدامیک است؟ رونالدو یا مسی؟ با قاطعیت می توان گفت که توپ طلا باید به رونالدو برسد و او از هر جهت شایسته ترین برای تصاحب این عنوان است.

رونالدو بهترین گلزن چمپیونزلیگ شد و بهترین پاسور یورو ۲۰۱۶ با سه پاس گل. او مهمترین عناوین فصل را کسب کرد. قهرمانی با رئال در چمپیونزلیگ و پرتغال در یورو ۲۰۱۶ را چگونه می تواند با قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری مقایسه کرد؟ رونالدو از ارکان اصلی قهرمانی هر دو تیم(رئال و پرتغال) بود.

رونالدو در اروپا در رتبه سوم برترین گلزنان قرار گرفت و بسیار بیشتر از مسی گلزنی کرد. او برای هفتمین فصل متوالی توانست بیش از ۵۰ گل به ثمر برساند. کریستیانو در مقطعی به داد رئال رسید که شاید هیچ بازیکنی توانش را نداشت.

زدن سه گل به ولفسبورگ باعث این شد تا کهکشانی ها به نیمه نهایی برسند؛ چه بسا اگر درخشش فوق تصور رونالدو نبود، رئال حتی به نیمه نهایی هم نمی رسید چه رسد به کسب عنوان قهرمانی. فوق ستاره پرتغالی در فینال برابر اتلتیکو نیز پنالتی سرنوشت ساز را به گل تبدیل کرد تا اوندسیما برود به ویترین افتخارات برنابئو.

او در یورو ۲۰۱۶ نیز با زدن دو گل به مجارستان کمک کرد پرتغال از شکست گریخته و بتواند به عنوان تیم سوم از گروه خود بالا بیاید. پرتغال اگر به مجارستان می باخت، حتی نمی توانست به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم به یک هشتم نهایی برسد. او در نیمه نهایی برابر ولز یک گل زد و عنوان بهترین بازیکن زمین را تصاحب کرد. کریستیانو توانست به برترین گلزن و همچنین پاسور تاریخ رقابت های یورو تبدیل شود.

در سوی دیگر اما مسی در لالیگا دومین پاسور و سومین گلزن برتر لقب گرفت. بسیار کمتر از رونالدو در فصلی که گذشت گل زد و در پیراهن ملی بازهم نتوانست با آرژانتین افتخاری کسب کند و بدتر اینکه در فینال برابر شیلی پنالتی خود را از دست داد و در پایان بازی با فوتبال ملی وداع گفت.

ترک تیم ملی پس از یک شکست در خور نام و اعتبار مسی نبود و به نوعی شانه خالی کردن از بار مسئولیتی بزرگ جلوه می کرد. به مشکلات مسی، محکومیت او زندان بخاطر تقلب مالیاتی را هم اضافه کنید. حالا دیگر ثابت شده است که او یک فریبکار مالیاتی است و نمی توان از او به عنوان یک الگوی چندان مناسب برای یک ورزشکار یاد کرد. هرچقدر که در بارسلونا بخواهند با ایجاد کمپین های حمایتی، او را یک قهرمان و الگو معرفی کنند.

در بحبوحه مشکلات قضایی مسی و محکومیت او، کیلومترها آنورتر در پاریس، رونالدو با وجود مصدومیت و خروج اشک بار و منقلب کننده از زمین، کنار خط با تمام وجود سعی داشت روح تیمی را به دوستانش در داخل زمین تزریق کند. او نشان داد که چه در زمین باشد چه نباشد، یک رهبر واقعی برای پرتغال است. او شایسته تر از مسی و هر بازیکن دیگری برای تصاحب توپ طلای ۲۰۱۶ است. در این موضوع شک نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شک نمی کنیم.

    • بدون نام

      شک نمی کنیم.

    • بدون نام

      دمت گرم... الان شانسلونایی ها میان میگن فقط مسی .. . خدا میدونه چه قدر این مسی دورو و ریاکاره خودشو جلو رسانه ها چطور نشون میده و تو خفا چه کارا که نمیکنه ... رابطش با رسانه ها هم باعث شده همه ازش دفاع کنن

    • مسی قطعا شایسته تره

      شماها خیلی ازچیزای خوب وبرتر مسی رونگفتید برای اینکه زورتون میاد ... ختا مهم اینه که مسئول این نوشته بخونش نه بینندگان هههه

    • بدون نام

      مشخصه این متنه بدون غرض ورزی و کنایه نبوده خواهشمندیم اینگونه اخبار که بوی دشمنی و منطق را از ادم سلب می کند جلوگیری کنید .با تشکر

    • رونالدو ثابت کرد شایسته تره

      قهرمانی یورو و لیگ قهرمانان کجا قهرمانیه لا لیگا کجا از همه لحاظ رونالدو ازمسی بهتره

    • بدون نام

      قهرمانی پرتغال کلا شانس بود.اینم بگم تیم سوم کوپا امریکا میتونه پرتغال و شکست بده.چون تیم هاش قوی تر از اروپا هستن.رونالدو امسال بهتر از مسی بود قبول.اما این ربطی به اشکهای رونالدو و فرار مالیاتی مسی نداره.لطفا زیاد چرت و پرت ننویسید.اینم بگم اگه یوفا تو قوانین جام دستکاری نمیکرد پرتغال تو ضعیف ترین گروه جام حذف شده بود.چه برسه به قهرمانی....

    • siiii

      متن عالی بود در حد بنز. غرض ورزی در کار نیست دوستان. همه مستنداته.... اما حقیقت تلخه. همون کلاهبرداری مالیاتی کافیه. یکی مثه cr7 میشه خییر ترین ورزشکار جهان... یکی هم مثه میشی(مسی) میشه کلاهبردار سال!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج