۳۵۳۹۴۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

امید بیهوده به بازگشت طارمی

بی‌گمان در پنجره نقل و انتقالات فعلی لیگ برتر یکی از داغ‌ترین سوژه‌ها طارمی بوده است؛ بازیکنی که با پایان فصل قبل گفته بود به اروپا می‌رود تا حرف و حدیث‌ها درباره آینده‌اش کم شود اما همه چیز به شکل دیگر پیش رفت.

وطن امروز: بی‌گمان در پنجره نقل و انتقالات فعلی لیگ برتر یکی از داغ‌ترین سوژه‌ها طارمی بوده است؛ بازیکنی که با پایان فصل قبل گفته بود به اروپا می‌رود تا حرف و حدیث‌ها درباره آینده‌اش کم شود اما همه چیز به شکل دیگر پیش رفت.

بازیکنی که فاصله گمانه‌زنی‌ها درباره‌اش از لیگ برتر تا لالیگا بود و در نهایت در شرایطی عجیب به سوپر لیگ ترکیه رفت ولی هنوز به نظر می‌رسد کار برای آقای گل لیگ برتر به پایان نرسیده و منابع نزدیک به این بازیکن خبر می‌دهند طارمی تمایل پیدا کرده با فسخ قرارداد به پرسپولیس بازگردد. با این حال، آیا به صلاح است پرسپولیس همچنان منتظر این بازیکن بماند و آیا دست سرخپوشان آنقدر خالی است که باز هم برای چندمین بار باب مذاکره با طارمی را دوباره باز کنند؟ طارمی یکی از بهترین مهاجمان فصل گذشته لیگ بود و با آقای گلی مسابقات هم این مساله را ثابت کرد. اما یک بعد دیگر واقعیت هم این است که پرسپولیس هجومی‌ترین تیم فصل گذشته لیگ برتر بود و خیلی‌ها انتظار داشتند طارمی به عنوان شماره ۹ و مهاجم هدف پرسپولیس به مراتب بیشتر از ۱۶ گل بزند. حتی گل نزدن‌های متعدد طارمی در مقاطعی از فصل باعث شد برانکو نارضایتی خود را در میانه‌های فصل عیان کرده و اعتراف کند که «او باید تا الان ۳۰ گل می‌زد».

بسیاری از هواداران دوآتشه سرخپوشان هم به همین مساله معترفند و اعتقاد دارند طارمی علاوه بر ۱۶ گلی که فصل گذشته زد، گل‌های زیادی را هم نزد. بنابراین، این مساله نشان می‌دهد طارمی آن سوپرمهاجمی نیست که بعضی‌ها در وصفش می‌گویند و شاید اگر مسائل مالی در میان نبود، پرسپولیس تاکنون می‌توانست یک مهاجم در حد و اندازه و حتی بهتر از طارمی به لیست خود برای فصل آتی اضافه کند. مساله دیگر، نحوه جدایی این بازیکن است که باعث می‌شود به پروژه بازگشت او با دیده تردید نگریسته شود. از یک طرف او ابتدا به‌رغم اصرار شخص برانکو، باشگاه پرسپولیس و هواداران از قطعی بودن تصمیم خود برای رفتن به اروپا سخن گفت، تصمیمی که اگر برای پیشرفت باشد نباید به آن خرده گرفت. اما در نهایت با بی‌سرانجام ماندن انتقال او به لیگ‌های معتبر اروپایی، وی مذاکراتش را با پرسپولیس از سر گرفت و هواداران مطمئن شدند وی ماندنی است اما سرانجام یک شوک عجیب به پرسپولیسی‌ها وارد شد و طارمی با تیم نه‌چندان مطرح ریزه اسپور ترکیه قرارداد امضا کرد.

همه این مسائل به نوعی اردوی سرخپوشان را دچار تشنج کرده و قطعا کادر فنی این تیم را هم در برزخی از بیم و امید بیهوده نگه داشته است. شاید یکی از دلایل نخریدن یک مهاجم و تعلل پرسپولیسی‌ها تا اینجا، هم همین وضعیت نامشخص طارمی تاکنون بوده است. اما پرسپولیسی‌ها؛ چه هواداران و چه کادر فنی این تیم باید بپذیرند طارمی دیگر بازیکن پرسپولیس نیست و در این تیم حداقل برای فصل آتی جایی ندارد. او در اردوی پیش‌فصل و برنامه‌ریزی‌های تاکتیکی تیم هم جایی نداشته بنابراین بهتر است آینده پرسپولیس بدون وی رقم بخورد. طارمی اولین بازیکن نبوده و آخرین بازیکنی هم نخواهد بود که در میان جار و جنجال از یک تیم جدا می‌شود، شاید هم برای آینده خود طارمی و هم برای آینده تیم پرسپولیس و حفظ اعتبار و نام این تیم بهتر باشد طارمی فصول آتی را در جایی دیگر سپری کند. برای نمونه پدرو سال گذشته به‌رغم اصرار آبی و اناری‌ها، از بارسلونا رفت و بعد از گذراندن چند ماه ناموفق در چلسی به اشکال گوناگون از تمایل خود برای بازگشت به نوکمپ خبر داد اما هیچ کس در بارسلونا با این درخواست پدرو موافقت نکرد نه انریکه، نه مدیران باشگاه و نه هواداران، چرا که وی زمانی که بارسا به او نیاز داشت تصمیم گرفت بارسلونا را ترک کند بنابراین دیگر در آینده این تیم جایی نداشت همانطور که انریکه این مساله را به صراحت گفت و درخواست پدرو برای بازگشت را رد کرد تا نشان دهد بارسلونا نه به یک بازیکن وابسته است و نه پیدا کردن یک مهاجم در حد و اندازه‌های پدرو کار دشواری است، مساله‌ای که می‌تواند الگویی برای مسؤولان باشگاه پرسپولیس هم باشد تا به طور کامل قید طارمی را بزنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      واقعا دمت گرم

    • احمدی

      آقااین داستانو تمامش کنید.(میاد؟نمیاد؟)

    • بدون نام

      بشینید تابیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج