۳۵۳۹۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کیهان: آثار تناولی غیر اخلاقی است

رسانه‌های غربی، اقدام به خبرسازی جعلی و فاقد اعتبار خبری برای فضاسازی رسانه‌ای علیه رسیدگی به اتهامات غیرقانونی یک مجسمه‌ساز پوچگرا کردند.

روزنامه کیهان: «پرویز تناولی» مجسمه‌سازی که به خاطر خلق آثار پوچگرا و غیراخلاقی همواره با انتقاداتی مواجه بوده است، به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی ممنوع‌الخروج و به دادگاه فرا خوانده شده است.

در واکنش به این مسئله، برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای، در حمایت از تناولی دست به خبرسازی ناشیانه‌ای زده‌اند. در رأس چنین رسانه‌هایی، رادیو فردا (وابسته به سازمان سیا)، صدای آمریکا (رسانه رسمی دولت آمریکا) قرار دارند که اخباری درباره حمایت هنرمندان و فعالان هنری ایران از تناولی منتشر کرده‌اند. این رسانه‌ها در حالی تاکید کرده‌اند که «هنرمندان برجسته» در اعتراض به ممنوع‌الخروجی و احضار تناولی به دادگاه، بیانیه‌ای را صادر کرده‌اند که در اخبار آن‌ها تنها نام دو شخص مشهور یعنی آیدین آغداشلو و لیلی گلستان دیده می‌شود که این دو نفر هم بیشتر به خاطر مواضع و نسبت‌های سیاسی خود شناخته می‌شوند تا فعالیت هنری! به طوری که لیلی گلستان دختر ابراهیم گلستان، جاسوس انگلیس است و آیدین آغداشلو نیز مشاور هنری فرح، شهره آغداشلو، فعال بهایی صهیونیست است.

البته اعتراض این افراد به طور آشکار در تضاد با عدالت اجتماعی و قضایی است. چون طبق قانون، هنرمندان با سایر مردم تفاوتی ندارند و هر کس در هر جایگاهی، چنانچه تخلفی را انجام دهد، باید پاسخگوی اقدام خود باشد و هنرمند بودن، رانت ویژه‌ای برای گریز از قانون نیست.

گفتنی است، آثار پرویز تناولی به قدری هتاک و پوچگرا بوده‌اند که حتی «مجله فردوسی» (در سال‌های قبل از انقلاب) - به مثابه نشریه‌ای که خود مروج ابتذال فرهنگی و غربزدگی بود- به آن اعتراض کرد(!) و نوشت که «آثار پرویز تناولی، نمایشگاهی از شارلاتانیزم فرهنگی است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج