۳۵۴۰۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مقانلو: بازی‌های پسرانه را دوست داشتم

در فیلم‌هایی مانند قربانی، دو نیمه سیب، مهمان مامان و سوپراستار بازی کرده است؛ اما با بازی در سریال مسافری از هند در بین عموم مردم به شهرت رسید. این بازیگر نقش ناریه (همسر اول مختار) را درخشان بازی کرد و باز هم مورد توجه قرار گرفت.

جام جم: در فیلم‌هایی مانند قربانی، دو نیمه سیب، مهمان مامان و سوپراستار بازی کرده است؛ اما با بازی در سریال مسافری از هند در بین عموم مردم به شهرت رسید. این بازیگر نقش ناریه (همسر اول مختار) را درخشان بازی کرد و باز هم مورد توجه قرار گرفت.

مقانلو فقط به بازیگری اکتفا نکرده و نوشتن کتاب آشپزی و اجرای برنامه دستپخت‌های خودمانی را هم به کارنامه خود افزوده است.

مقانلو: بازی‌های پسرانه را دوست داشتم

او در زمینه طراحی و تولید لباس (مِزون) هم فعال است. همسرش از فوتبالیست‌های قدیمی است.

دو پسر به نام‌های ارشیا و آرین دارد. خانواده مقانلو بین ایران و آمریکا در رفت و آمد هستند. با مقانلو درباره سبک زندگی‌ و علاقه‌مندی‌هایش هم‌صحبت شدیم.

نسرین مقانلو در کنار حرفه بازیگری، شغل دیگری را هم تجربه کرده است. آیا آینده‌نگری و نبود امنیت شغلی و مالی در حرفه بازیگری، شما را به این سمت برده است؟

بیشتر مردم می‌دانند کسانی که در حرفه‌‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند، امنیت کاری و مالی ندارند، آنها نمی‌توانند پیش‌بینی کنند فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد. برای بازیگرانی که نقش‌های خوبی بازی کرده‌اند و دیگر نمی‌توانند به پذیرفتن نقش‌های سطحی، جواب مثبت بدهند این شرایط شکننده‌تر است. با همه اینها معتقدم که نباید هیچ‌کس فقط در یک حرفه متمرکز شود. نباید این نگاه وجود داشته باشد که من بازیگر نباید مثلا دکلمه کنم یا اجرای برنامه‌ای را به عهده بگیرم. ادعایی در زمینه اجرا ندارم اما تلاش می‌کنم این کار را خوب انجام دهم.

همان ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید نباید همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار داد؛ آدم‌ها هم نباید توانایی‌های خود را فقط در یک حرفه متمرکز کنند؟

هر آدمی یک حرفه اصلی دارد اما می‌‌تواند به آن شاخ و برگ بدهد، هم در جهت کمک به خودش و هم دیگران. مثلا اگر من می‌توانم بنویسم چرا نباید این کار را انجام بدهم؟ اگر صدا و فن بیانی مناسب دارم که مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد، چرا نباید از آن استفاده کنم؟ این فعالیت‌‌ها در وهله اول به خود ما آرامش می‌دهد. از طرف دیگر من به عنوان مادر و همسر، خانواده‌ای دارم که باید برای مراقبت از آنها آموخته‌هایم را افزایش دهم و درباره همه چیز اطلاعات لازم و مفید داشته باشم. حرف مادربزرگم را آویزه گوشم کرده‌ام که همیشه می‌گفت، یاد بگیر کارهای خانه‌ات را خودت انجام بدهی. عادت دارم که بیشتر کارها از جمله خرید و پخت و پز را خودم انجام بدهم، حتی زمانی که سرکار هستم. خانواده و کارم را دوست دارم به همین دلیل سعی می‌کنم بین آنها توازن ایجاد کنم. کتاب آشپزی نوشته‌ام چون دوست و آشنایان درباره پخت برخی غذاها از من توضیح می‌خواستند و همین انگیزه‌ای شد تا کتاب آشپزی بنویسم و دانسته‌هایم را در اختیار همگان قرار دهم.

چنین به نظر می‌آید انرژی درونی زیادی دارید؟

از یک جا نشستن و بیکاری خیلی زود خسته می‌شوم. از بچگی خیلی شاد و بازیگوش بودم اما کارهایی نمی‌کردم که دردسرساز شود. از درخت بالا می‌رفتم، ورزش می‌کردم و به دوچرخه‌سواری و شنا خیلی علاقه‌مند بودم. بازی‌های پسرانه را بیشتر دوست داشتم مثلا هیچ‌وقت عروسک‌ بازی نمی‌کردم اما تکواندوکار بودم و کوهنوردی می‌کردم.

برخی معتقدند اگر با علاقه و عشق کار کنی، پول به سمت تو سرازیر می‌شود با این تفکر موافقید؟

با این تفکر موافقم که هر کسی در هر جایگاهی هست نباید کم‌فروشی کند. اگر خدا از کارت راضی باشد به پولت هم خیر و برکت می‌دهد. من پول را دوست دارم اما همیشه گفته‌‌ام که ما باید پول را بخوریم نه این که پول ما را بخورد! برخی آن قدر به فکر جمع کردن پول هستند که فراموش می‌کنند باید از آن برای زندگی بهتر استفاده کنند، به همین دلیل با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. به نظرم یکی از راه‌های موفقیت، درست قدم برداشتن در مسیرهایی است که انتخاب می‌کنیم. معتقدم در هر کاری باید نامی نیکو از خود به جای بگذاریم.

پس به روزی حلال معتقدید؟

بر این باورم اگر کسی از روی نارضایتی پولی به من بدهد، آن پول برایم نخواهد ماند. من با این نوع تربیت بزرگ شده‌ام. در خانواده‌ای متولد و رشد کرده‌ام که لقمه حلال برایشان اهمیت زیادی داشته است.

کمی از خانواده پدری‌تان برایمان بگویید؟

اولین فرزند یک خانواده سنتی هستم. پدرم از موزیسین‌های قدیمی است. زمانی که می‌خواستم وارد حرفه بازیگری شوم با مخالفت شدید خانواده پدری روبه‌رو شدم اما از آن‌جا که من از اول وقتی فکر می‌کردم کاری که می‌خواهم انجام بدهم درست است، آن را انجام می‌دادم، وارد حرفه بازیگری شدم و خدا را شاکرم که خانواده پدری‌ام اکنون از من راضی هستند و باعث افتخار آنها هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج