۳۵۴۱۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

عکس‌هایی که بوی کاوه گلستان می‌دهند

نمایشگاهی دو روزه از عکس‌های کاوه گلستان به مناسبت شصت و ششمین سالروز تولد او در گالری شیرین افتتاح شد.

هنر آنلاین: نمایشگاهی دو روزه از عکس‌های کاوه گلستان به مناسبت شصت و ششمین سالروز تولد او در گالری شیرین افتتاح شد.

هنگامه گلستان همسر کاوه گلستان درباره برگزاری یادبود ۶۶ سالگی کاوه گلستان که در گالری شیرین برگزار شده است به ما گفت: نکته مشترک همه عکس‌‌هایی که در گالری شیرین به نمایش گذاشته شده این است که همه آنها را کاوه شخصا چاپ کرده است. ما می‌خواستیم چاپ اصل خود کاوه را به نمایش بگذاریم، چیزهایی که خودش آنها را دوست داشته است. این‌ها شاید کارهای درجه یک کاوه نباشد بلکه بیشتر عکس‌هایی است که کاوه یرای ارسال به آژانس‌های خبری چاپ کرده بود. تنها چیزی که چاپ خودش نیست پولارویدهاست که خود دوربین آنها را چاپ کرده است. این پولارویدها حالت کلاژ دارند و همه اتفاقات آنها در خود دوربین افتاده است.

عکس‌هایی که بوی کاوه گلستان می‌دهند

وی همچنین درباره بنیاد کاوه گلستان و فعالیت‌های این بنیاد اظهار کرد: این بنیاد تقریبا دو سال است کار خود را آغاز کرده است، از آنجا که از کاوه عکس‌ها و نگاتیوهای بسیاری باقی مانده است قصد داریم همه آثار او را جمع‌آوری کرده و به نمایش بگذاریم. از فروش بعضی از این آثار نیز می‌خواهیم برای دیجیتال کردن و نگهداری نگاتیوها و اسلایدهای کاوه استفاده کنیم.

وی درباره انتشار کتاب دیگری از عکس‌های کاوه گلستان نیز گفت: آقای کیوان کریمی کیوریتور همین نمایشگاه در بررسی‌های خود عکس‌هایی از کاوه پیدا کرده است که حتی من نیز آنها را تاکنون ندیده‌ام، قرار است این عکس‌ها در یک کتاب جدید منتشر شود.

هنگامه گلستان با بیان اینکه پرکاری کاوه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اوست افزود: کاوه در کار خود بسیار سمج بود، او بسیار به مردم علاقه داشت و دوست داشت مشکلاتی را پیدا کرده و با عکس‌هایش آنها را نشان داده و به آنها اعتراض کند. او عکس‎های زیبا هم بسیار دارد اما هدفش در کارهایش گرفتن عکس از مناظر قشنگ نبود. من در اولین برخورد با عکس‌های کاوه عاشق آنها شدم، البته آن زمان چندان وقت نداشتم که آنها را ببینم و الان که بیشتر آنها را می‎بینم بسیار برایم معنی‌دار هستند.

عکس‌هایی که بوی کاوه گلستان می‌دهند

کیوان کریمی کیوریتور این نمایشگاه دو روزه نیز به ما گفت: ما هر سال دوبار برای کاوه گلستان برنامه داریم؛ یک بار ۱۳ فروردین در سالروز کشته شدن او و یک بار ۱۶ تیر که تولد اوست. معمولا برای این رویدادها ما هرسال عکس یا متن جدیدی از کاوه منتشر می‌کنیم، او بیش از ۲۰۰ هزار عکس و تعداد زیادی ویدئو و دستنوشته دارد که هر سال خوب است که دیده شوند.

وی ادامه داد: برای امسال ما تصمیم داشتیم باز هم یک عکس یا متن منتشر کنیم اما در صحبتی که با خانم گلستان داشتیم پیشنهاد دادم تعدادی از عکس‌هایی که کاوه آنها را با دست خود چاپ کرده است به نمایش بگذاریم. من دو سال است که مشغول دیجیتال کردن نگاتیوهای کاوه هستم، به همین دلیل دوست داشتم در این نمایشگاه نیز کارهای تازه‌ای از کاوه گلستان ببینم. به علاوه در آذر یا دی ماه امسال نیز قرار است یک نمایشگاه بزرگ از آثار کاوه برگزار کنیم که نخستین نمایشگاه آثار او نیز محسوب می‎شود.

کیوریتور این نمایشگاه همچنین گفت: این آثار همه چاپ دست خود کاوه هستند و از میان نزدیک به ۲۰۰ عکس انتخاب شده‌اند. این عکس‌ها در ابعاد و اندازه‎های مختلف هستند که شامل ۷۷ عکس سیاه و سفید و ۱۸ عکس پولاروید هستند. این عکس‌های پولاروید بسیار جالب توجه هستند زیرا روی آنها کار دیجیتال نشده است و تنها در دوربین پولاروید همه اتفاقات افتاده است. این مجموعه از "دیو و دد" نام دارد و پیش از انقلاب در گالری سیحون به نمایش گذاشته شده است. این‎ها بهترین عکس‌ای کاوه نیستند و ما آنها را از عکس‌هایی که خودش آنها را لمس کرده است انتخاب کرده‌ایم. این بیشتر یک یادواره است تا دوباره درباره کاوه گلستان صحبت کرده باشیم.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از مجموعه‌های مختلف کاوه گلستان مانند جنگ، انقلاب، روسپی کارگر و مجنون، دراویش کردستان و... به نمایش درآمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج