۳۵۴۱۶۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

حرف های افخمی در مورد کیارستمی

مجری برنامه هفت با اشاره به استقبال این روزهای مردم از فیلم های کیارستمی گفت: این روزهای صحنه هایی را می بینیم که آرزوی کیارستمی بود.

وب‌سایت فیلم نت نیوز: مجری برنامه هفت با اشاره به استقبال این روزهای مردم از فیلم های کیارستمی گفت: این روزهای صحنه هایی را می بینیم که آرزوی کیارستمی بود.

بهروز افخمی مجری برنامه هفت در برنامه خود با اشاره به استقبال این روزهای مردم از فیلم های کیارستمی گفت: من دیروز فیلم «باد ما را خواهد برد» عباس کیارستمی را در خانه هنرمندان دیدم. فیلم همزمان در ۳ سالن در حال اکران بود و جمعیت زیادی روی زمین نشسته بودند. از آن منظره هایی را می دیدم که خود عباس کیارستمی هم آرزویش را داشت و دوست داشت تا زنده است این سینمای پرشور را ببیند.

حرف های افخمی در مورد کیارستمی

کسی جرات نمی کرد به کیارستمی مجوز ندهد

وی افزود: این وضعیت بعد از مرگ فیلمساز به وجود آمده است. البته این خوب است، اما چیزی که بد است این است که برخی که قصد تبلیغات سیاسی دارند سعی می کنند، جوانانی را که نه فیلم های او را دیده اند و نه چیزی از فیلمسازی او قبل و بعد از انقلاب می دانند، به این تصور بیاندازند که از کار او در ایران جلوگیری می شد و یا به او همواره بی اعتنایی می شد. اینها متاثر از فضاسازی ماهواره ها و اینترنت است و ابدا درست نیست.

مجری برنامه هفت ادامه داد: واقعیت این است که وقتی کیارستمی می گوید من امکان کار در ایران را ندارم، این است که او امکان اکران مطلوب را برای فیلم هایش در ایران نمی دید و یا تصور می کرد موضوعاتی که در ذهن داشت، امکان دریافت مجوز ساخت ندارد. علی رغم اینکه اگر او اراده می کرد تا فیلمی بسازد کسی جرات نمی کرد به این فیلمساز مطرح مجوز ندهد.

افخمی با بیان اینکه بخشی از این عدم تمایل او این بود که برخی از فیلم های او توسط مخاطبان ایرانی استقبال نمی شد گفت: علی رغم پرفروش بودن برخی فیلم های او مثل «زیر درختان زیتون» اما فیلمی مثل «زیتون» با بدرفتاری مخاطبان روبرو شد، البته مخاطبان امروز فیلم های او تصور نمی کند که مخاطبان فیلم «زیتون» حتی برای پس گرفتن هزینه بلیت هایشان به مدیر سینماها رجوع کرده بودند.

وی در پایان گفت: یاد او بخیر. ما در برنامه های دیگر از "کیارستمیِ واقعی" یاد خواهیم کرد. کیارستمی ای که پیش از انقلاب بهترین فیلم های کودکان را ساخت و بعد از انقلاب جهانی شد و مخاطبان جهان را برخلاف ایرانی ها، به پای فیلم های خود نشاند. هرچند امروز بسیاری او را کشف کرده اند و چی بهتر از این!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج