۳۵۴۲۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بی اعتنایی کارگردان ها به فرهنگ ایرانی

در آستانه اجرای نمایش« تازیانه بهرام» با ۲۰۰ بازیگر در مشهد عنوان شد قطب الدین صادقی: بیشتر کارگردان ها نسبت به فرهنگ ایرانی بی اعتنا هستند.

وب‌سایت ایران تئاتر: در آستانه اجرای نمایش« تازیانه بهرام» با ۲۰۰ بازیگر در مشهد عنوان شد قطب الدین صادقی: بیشتر کارگردان ها نسبت به فرهنگ ایرانی بی اعتنا هستند.

نمایش میدانی «تازیانه بهرام» با کارگردانی قطب الدین صادقی با بازی ۲۰۰ بازیگر ۲۸ تیرماه همزمان با افتتاح سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در میدان ورزش دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می شود.

بی اعتنایی کارگردان ها به فرهنگ ایرانی

قطب الدین صادقی در گفت وگو با ما گفت:«تازیانه بهرام» نمایشنامه است که من براساس داستان های پهلوانی شاهنامه و براساس زندگی پهلوان بزرگ ایرانی بهرام نوشته ام. بهرام پسر گودرز و برادر گیو است. در یکی از روزهای جنگ در میدان نبرد دشمن به پهلوان های ایرانی و زخمی ها بی احترامی می کنند و بهرام هنگامی که می خواهد به زخمی ها کمک کند تازیانه اش را در میدان جنگ جا می گذارد و شب هنگام برای برداشتن دوباره به میدان جنگ باز می گردد، تازیانه‌ای که نام پهلوان خود را روی آن دارد،تازیانه ای که نام خودش بر روی آن حک شده است و نباید به دست دشمن بیفتد.

او افزود: با این که بهرام به جست وجوی تازیانه اش به میدان جنگ رفته، اما باز هم به کمک زخمی ها می رود و ناجوانمردانه کشته می شود و پدر و برادرش انتقام او را می گیرند.‌ او افزود: این نمایش را به پیشنهاد برگزار کنندگان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور برای رواج اخلاق پهلوانی اجرا می کنم و به نظرم مهم ترین پیام این نمایش اخلاق پهلوانی و جوانمردی است .

صادقی ادامه داد: «تازیانه بهرام» یک نمایش بزرگ و هزینه بر است و در این نمایش از بازیگران ارتش و سربازان ارتش استفاده کرده ایم و درآن بیش از ۱۵۰ هنرور به عنوان سرباز استفاده شده است و ۱۲ موزسین نیز در این اجرا ما را همراهی می کنند.

صادقی افزود: نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که پهلوان برای حفظ اصول و دفاع از ارزش‌های اخلاقی انسانی و پهلوانی خود حتی حاضر است جان خود را نیز فدا کند و این مورد، دارای پیامی زیبا برای ورزشکاران و نیز جامعه هنری و فرهنگی است.

این کارگردان پیشکسوت خاطر نشان کرد: از آن جهت نباید ارتباط خود را با میراث‌های گران‌قدر کهن این سرزمین مانند شاهنامه قطع کرد که در این بین، هم به نیازهای هنری پاسخ دهیم و نیز پلی به گذشته داشته باشیم و با این‌گونه ابداعات و آفرینش‌ها نقطه‌ای برای وصل به آیندگان پدید بیاوریم متاسفانه امروز بیشتر کارگردان ها به داشته های فرهنگی خودمان بی اعتنا هستند و تمرکزشان را تنها روی نمایشنامه نویس هایی چون نیل سایمون گذاشته اند.

او درباره ضرورت روی صحنه بردن نمایش هایی برگرفته فرهنگ ملی گفت: نباید اجازه دهیم نسل امروز از گذشته خود بی اطلاع باشد، چرا که نیاکان ما حماسه‌هایی آفریدند که بسیار ارزشمند است و بنابراین حق نداریم این فرهنگ و تاریخ را به دست فراموشی سپرده و در مقابل به فرهنگ و جوامع دیگر روی بیاوریم که در اکثر موارد با ما هماهنگی ندارد.

نمایش «تازیانه بهرام» ساعت ۱۸ روزهای ۲۸تیرماه برای دانشجویان دختر و ۱۱ مرداد برای دانشجویان پسر به مناسبت افتتاح بازی‌های ورزشی قهرمانی دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اجرا خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج