۳۵۴۲۸۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ناصر نصیر:«دورهمی» تجربه جدیدی بود

رامين ناصر نصير این روزها درگير برنامه«دورهمی» و اجراي تئاتر مجلس ضربت زدن است که تا چهارشنبه ۲۳ تيرماه روی صحنه رفت. با او چند دقیقه ای در خصوص همکاری دوباره اش با مدیری و کار در شبکه نمایش خانگی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

روزنامه بانی فیلم: رامين ناصر نصير این روزها درگير برنامه«دورهمی» و اجراي تئاتر مجلس ضربت زدن است که تا چهارشنبه ۲۳ تيرماه روی صحنه رفت. با او چند دقیقه ای در خصوص همکاری دوباره اش با مدیری و کار در شبکه نمایش خانگی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

ناصر نصیر:«دورهمی» تجربه جدیدی بود

قبل از«دورهمي» آخرين كاري كه با تلويزيون انجام داديد، چه بود؟

- آخرين كاري كه با تلويزيون قبل از«دورهمي» داشتم، سريالي به نام«قاب خاطره» بود كه مربوط به ۴ سال پيش است كه از شبكه آي فيلم پخش مي شد. طي اين سال ها به صورت جسته گريخته با آقاي مديري همكاري داشتم و از سال ۷۸ تا حدود سال ۹۰ سر سريال قهوه تلخ به ايشان ملحق شدم و با او كار كردم. پس از سال ۹۰ به صورت پراكنده كار مي كردم تا اينكه به«دورهمي» رسيد.

در برنامه«دورهمي» دو بخش استندآپ مديري و طنز آيتم داريم. به نظر شما كدام يك براي مخاطب جذاب است و چه بازخوردي دريافت كرديد؟

- واقعيت اين است كه چندان دقيق روي آن متمركز نشدم، اما مي دانم كه بخش هاي استندآپ مديري براي مخاطب خيلي جذاب است. گمان نمي كنم نمايش به اندازه استندآپ مديري براي مخاطب جذاب باشد. اين نمايش به تازگي شروع شده و احتياج به وقت دارد كه شخصيت ها بتوانند در قالب خود قرار بگيرند. نوشتن قطعات نمايشي طي ۵ دقيقه براي چندشخصيت كار سختي است و فكر مي كنم به مرور زمان بهتر شود.

نظرتون درباره اين اجراي تئاترگونه چيست؟

- من از ابتداي «دورهمي» با آنها نبودم، اما نمونه هاي اين چنيني كه طي نمايش ممكن است خنده اي پيش بيايد و دوباره آغاز شود، ديده ام. در آمريكا اين نوع كارها خيلي متداول است و برنامه ها را يكبار در حضور مخاطب كمتر امتحان مي كنند و يك بازخورد اوليه را براي اجرا در ابعاد بزرگتر دريافت مي كنند. به عنوان يك بازيگر برايم تجربه جديدي از اين لحاظ بود كه همزمان جنبه تئاتري دارد و براي مخاطب حاضر اما با حضور دوربين نمايش اجرا مي شود. اين نمايش خصوصيات كار براي دوربين و مخاطب حاضر را همزمان دارد.

متن هاي اين آيتم ها به نظرتون تا چه اندازه مي تواند براي مخاطب جذاب باشد؟

- اين آيتم هاي نمايشي به تازگي شروع شده و بيشتر نويسندگان درگير اين بودند كه شخصيت ها و موقعيت را براي تماشاگران توضيح دهند كه هركدام چه نسبتي با يكديگر و فضاي تعريف شده دارند. كمدي زماني شروع مي شود كه بازيگر خصوصيات شخصيت ها را شناخته و بعد از ارزيابي به رفتارهايشان لبخند بزند. در اين قسمت ها موقعيت هاي طنز زيادي نبوده است اما با شناخت مخاطب ارتباط بهتر مي شود.

شما قبلا در شبكه نمايش خانگي با سريال«قهوه تلخ» بوديد و به نظرتان چه وي‍ژگي هايي دارد كه در تلويزيون كمتر تجربه كرده ايد؟

- به نظرم از كار خوب در هر قالبي استقبال مي شود و نمايش خانگي به جهت اينكه ابتدا به لحاظ موضوعات دست ها بازتر بود، استقبال تماشاگر بيشتر بود. اين استقبال باعث شد كه در ابتدا انبوه كارهاي بي كيفيت ساخته شود و استقبال كم شد. اما هنوز هم وقتي كار با كيفيتي مانند سريال«شهرزاد» مي آيد، به آن توجه مي شود. حتي در تلويزيون با اينكه تماشاگران خود را از دست داده، اگر كار خوبي پخش شود، تماشاگر خودش را پيدا مي كند.

درخصوص كار با حسن فتحي بگوييد؟

- اين تجربه وي‍ژه اي براي من بود و آقاي فتحي هميشه كارهاي خوبي انجام دادند و اين بي دليل نيست. به همين دليل براي هر بازيگري جذاب است كه در كارهاي ايشان حضور داشته باشد. آقاي فتحي به جزئياتي كه براي بسياري چندان جذاب نيست، توجه مي كند و زماني كه اين جزئيات در كنار يكديگر قرار مي گيرند، كليت خوبي را مي سازند. همه چيز در كارهاي آقاي فتحي فكر شده و با وسواس زياد است. مي دانم تا زماني كه فيلمنامه محكمي براي شروع نباشد، ايشان كارش را شروع نمي كند.

در سريال«شهرزاد» نقش دامادي را داشتيد كه دوست دارد به جايگاه تثبيت شده اي برسد، در فصل دوم اين نقش چقدر دچار تغيير و تحول مي شود؟

- هنوز فيلمنامه فصل دوم را نخواندم و مقدار خيلي كمي درخصوص آن با آقاي فتحي صحبت كرديم. ظاهرا قرار است بيشتر به اين شخصيت پرداخته شود. او فردي بود كه هميشه دنبال به دست آوردن موقعيت جديدي بوده است و با به دست آوردن اين موقعيت رفتارهاي متفاوتي از خود بروز مي دهد. او در هر موقعيتي سعي مي كند منفعتي به دست بياورد و پله اي براي رسيدن به جايگاه هاي بالاتر به دست بياورد.

با توجه به وقفه پيش آمده، مخاطب فصل دوم سريال را چگونه پيش بيني مي كنيد؟

- در فصل اول مخاطب هيچ ذهنيتي نسبت به اين سريال نداشت اما مخاطب خود را پيدا كرد و اگر فصل دوم هم خوب باشد؛ حتي از لحاظ مخاطب جلوتر است.

تلويزيون در حال حاضر تا اندازه اي محدود شده و اين باعث شده هم كارها كم باشد و هم بازيگران كمتر به سراغ تلويزيون بروند. علت اين مساله را در چه مي دانيد؟

- فكر مي كنم بارها در اين خصوص صحبت شده است و بحران مالي تنها مربوط به تلويزيون نمي شود بلكه در بسياري از قسمت هاي كشور نيز دچار اين بحران بوديم. اكثر توليدات مربوط به مناسبت هاي عيد، ماه و رمضان و … مي شود و اين به كمك سرمايه گذار انجام مي شود. براي سرمايه گذار هم تبليغ كالا بيشتر از كيفيت هنري اهميت دارد و اعمال نظر سرمايه گذار باعث كم شدن كيفيت مي شود. مي بينم كه مردم به نسبت قبل به دليل گسترش شبكه هاي اجتماعي و آمدن ماهواره چندان درگير تلويزيون نيستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج