جاباما
۳۵۴۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کنایه های واتیکان به کتاب جدید خالق هری پاتر

واتیکان با گفتن این که کتاب جدید جی کی رولینگ خالق «هری پاتر» «نیاز به اندکی جادو» دارد، این کتاب را زیر سئوال برد.

خبرگزاری مهر: واتیکان با گفتن این که کتاب جدید جی کی رولینگ خالق «هری پاتر» «نیاز به اندکی جادو» دارد، این کتاب را زیر سئوال برد.

تنها چند روز پس از این که واتیکان بر فیلم جدید جیمز باند که با اقتباس از داستان‌های یان فلمینگ ساخته شده مهر تایید زد، نخستین کتاب رولینگ برای بزرگسالان را به نقد کشید.

این اظهار نظر در روزنامه لوزرواتور رومانو ارگان رسمی واتیکان منعکس شد و با نقدی که بر این کتاب نوشته شد، خالق آن را ناامید کننده نامید.

این روزنامه نوشت تنها می‌تواند این نویسنده میلیاردر را تحسین کند؛ کسی را که رکورد فروش مجموعه «هری پاتر» او ، وی را از موقعیت ناکام یک مادر تنها بیرون کشید. این روزنامه همچنین رولینگ را برای اهدای مبالغ خیریه تحسین کرد و گفت «باید از قدرت تخیل تولید شده از قلم او تمجید کرد» اما نوشت کتاب جدید وی قانع کننده نیست و چشم انداز او در این اثر ناامیدکننده است.

در این نقد کتاب آمده است «۴۶ سال پس از پیتون پلیس، یک نسخه امروزی و بریتانیایی از این شاهکار تاریخ نگاری اجتماعی، نمی‌تواند احساس برانگیز باشد».

منتقد این روزنامه نوشته است، رولینگ شاید همه امکانات یک فرد موفق را داشته باشد اما در این کتاب ضعف‌های جدی وجود دارد.

کنایه های واتیکان به کتاب جدید خالق هری پاتر

این روزنامه به صورت پراکنده به داستان کتاب «جای خالی ناگهانی» توجه کرده و آن را سکس، مواد مخدر و خودآزاری ناگهانی خوانده است.

با این حال این روزنامه، پیشتر مجموعه «هری پاتر» را با آغوش باز پذیرفته بود و مقالات متعددی درباره آن منتشر کرده بود و در یک شماره از سال ۲۰۰۸ یک صفحه کامل را به این اختصاص داده بود که از نظر فلسفی آیا هری پاتر یک قهرمان فرصت طلب بود یا خیر.

این روزنامه در سال ۲۰۰۹ نیز فیلمی را که با اقتباس از «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» ساخته شده بود تحسین کرده بود و دو سال بعد نیز به تحسین قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ» پرداخته بود.

این روزنامه هفته پیش نیز فیلم جدید جیمز باند را بهترین فیلم از میان ۲۳ فیلم ساخته شده بر مبنای مجموعه داستان‌های فلمینگ خوانده بود.

پاپ بندیکت شانزدهم از سال ۲۰۰۷ که سردبیر جدیدی برای این روزنامه ۱۵۱ ساله درنظر گرفته شده، آن را پوشش دهنده مناسب‌تر فرهنگ مردم خوانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج