۳۵۴۳۲۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«شغل سیاه» بر روی «رود زرد»

زینپنگ در ساحل رود زرد ایستاده و در حالی که دود سیگارش را از دهان بیرون می‌دهد، به آب‌های رود نگاه می‌کند. این مرد ۵۶ ساله چینی، قایقی دارد به همراه یک شغل سیاه.

وبسایت تابناک باتو: «وی زینپنگ» آدم معروفی است و همه تقریبا او را می‌شناسند. زینپنگ در ساحل رود زرد ایستاده و در حالی که دود سیگارش را از دهان بیرون می‌دهد، به آب‌های رود نگاه می‌کند. این مرد ۵۶ ساله چینی، قایقی دارد به همراه یک شغل سیاه. او به جای صید ماهی از درون آب، اجساد و جنازه مردگان را بیرون می‌کشد و آن‌ها را به خانواده‌هایشان بازمی‌گرداند.

من آرامش را به مردگان بازمی‌گردانم؛ زینپنگ این را می‌گوید و دوباره به رود خیره می‌شود. وی هر روز به سوی پل موقتی که بر روی رود خوانگ خه (رود زرد) کشیده شده پارو می زند. این منطقه جایی است که اجساد و جنازه‌ها در آنجا متوقف می‌شوند، آب‌ آن‌ها را بیشتر از این جلو نمی‌برد.

«شغل سیاه» بر روی «رود زرد»

زینپنگ می‌گوید: تاکنون بیش از ۵۰۰ جسد از آب بیرون کشیده که بیشتر آن‌ها یا به قتل رسیده و یا خودکشی کرده‌اند وکسی از سرنوشتشان اطلاعی ندارد. او وقتی جسدی را از آب می‌گیرد، آن را به گوشه امنی در ساحل می‌برد و سپس به روزنامه‌ها آگهی می‌دهد و ویژگی‌های اجساد را برمی شمرد تا خانواده‌هایشان جسد را شناسایی کرده و در مقابل پرداخت مبلغ ناچیزی آن را با خود ببرند.

«شغل سیاه» بر روی «رود زرد»

او صحنه‌های عجیبی دیده است؛ برای مثال، روزی یک زوج برای تحویل جسد پسرشان آمده بودند. آن‌ها جسد را دیدند، آن را شناختند اما بدون اینکه حرفی بزنند و بدون تحویل گرفتن جنازه آنجا را ترک کردند و هر گز بازنگشتند.

«شغل سیاه» بر روی «رود زرد»

زینپنگ می‌گوید، برای پول این کار را انجام نمی‌دهد. پسر او نیز روزی در آب‌های رود غرق شد و او هیچ وقت جسد او را پیدا نکرد. به همین دلیل اینکار را انجام می‌دهد تا دلش آرام شود.

او می گوید، هر بار که به رود می‌رود و زمانی که از روی امواج نا‌آرام رود، جسد بی‌تحرکی را می‌گیرد به فلسفه زندگی و مرگ بسیار می‌اندیشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج